שתף קטע נבחר

כבר 22 הרוגים בטקסס; "הרוצח מאוהיו הכין רשימת חיסול"

הרשויות באוהיו עדיין לא יודעות מה גרם לקונור בטס לירות למוות באחותו ובעוד שמונה בני אדם, אך צעירים שלמדו איתו בתיכון סיפרו שאיים על תלמידים ואף הושעה מבית הספר. "הייתה לו רשימת חיסול ורשימת אונס. איך נתנו לו לקנות רובה?". בטקסס, שניים מהפצועים בטבח מתו בביה"ח

כיממה וחצי אחרי הירי מחוץ לבר בדייטון שבאוהיו, והרשויות עדיין לא יודעות מה גרם לקונור בטס בן ה-24 לירות למוות בתשעה בני אדם, בהם אחותו מייגן בת ה-22. המשטרה אמרה שלא היה שום אירוע בעברו של בטס שיכול היה למנוע ממנו לרכוש רובה. אתמול (ב') מסרו הרשויות שהוא איים בעבר על תלמידים שלמדו איתו בתיכון.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

קונור בטס הרוצח ירי דייטון אוהיו ואחותו מייגן בטס ()
"הייתה לו רשימת חיסול ורשימת אונס". קונור ואחותו מייגן שנרצחה באירוע

כמה צעירים שלמדו עם הרוצח בתיכון בפרברי בלברוק אמרו שהוא הושעה פעמיים מהלימודים אחרי שאיים על תלמידים. "הייתה לו רשימת חיסול ורשימת אונס. שמי היה ברשימת האונס", סיפרה אחת מהם.

 

היא אמרה שלא ממש הכירה את בטס, ולכן הופתעה כששוטר התקשר אליה בשנה הראשונה ללימודים והזהיר אותה שהיא נכללת ברשימת המטרות. השוטר אמר שהוא לא יהיה בבית הספר זמן מה. אבל אחר כך הוא חזר. לא נתנו לנו שום אזהרה שהוא חוזר לבית הספר", היא אמרה.

 

צעיר אחר, שהשתתף בנבחרת הריצה בבית הספר עם בטס, סיפר שהוא איים על תלמידים אחרים באופן קבוע. "רוב האנשים התחמקו ממנו. הוא היה אומר דברים מזעזעים רק כדי לקבל תגובה. הוא נהנה לגרום לאנשים להרגיש מפוחדים", הוא אמר.

 אירוע ירי רצח דייטון  אוהיו  (צילום: EPA)
זירת הירי בדייטון, אוהיו(צילום: EPA)

 אירוע ירי רצח דייטון  אוהיו  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 אירוע ירי רצח דייטון  אוהיו  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

תלמיד אחר מהתיכון של הרוצח סיפר שיום אחד עלה שוטר במדים על ההסעה לבית הספר והוריד ממנו את בטס. כעת תוהים הצעירים שלמדו איתו כיצד אפשרו לבטס לקנות את הרובה ששימש אותו במסע ההרג.

 

"היה מקרה בתיכון עם היורה הזה שהיה צריך למנוע ממנו לשים את ידיו על נשק. זו טרגדיה שניתן היה למנוע ב-100%", צייץ בטוויטר דרו גייני שלמד באותו תיכון.

 

עוד תלמידה לשעבר בבלברוק כתבה בפייסבוק: "קונור איים ברצינות לפגוע בנשים שדחו אותו, כולל אותי. הוא דיבר בגלוי על מה שתכנן לעשות במשך עשור ואף אחד לא יכול היה לעשות שום דבר בנידון".

 

המשטרה מסרה שלבטס הייתה היסטוריה של דוחות מהירות ועבירות תנועה אחרות, אך דבר מעברו לא מנע ממנו לקנות נשק. לבטס לא היה עבר פלילי בבגרותו. לא ברור מה, אם בכלל, היו ההאשמות הפליליות נגדו כשהיה מתחת לגיל 18 מכיוון שרשומות הנוער בדרך כלל חסויות.

אוהיו דייטון ירי ארה
זירת הירי בדייטון(צילום: AP)

אוהיו דייטון ירי ארה
(צילום: AP)

אוהיו דייטון ירי ארה

בטקסס הודיעו אמש הרשויות שמניין ההרוגים בטבח בסניף "וולמרט" באל-פאסו עלה ל-22 אחרי ששניים מהפצועים מתו בבית החולים. במהלך אתמול פרסמו כלי תקשורת בארה"ב עוד עדויות מהאירועים ואת סיפוריהם של חלק מההרוגים והפצועים.

 

בין ההרוגים בטקסס היה אנדרה אנקונדו. אחד מחבריו סיפר שהוא שינה את חייו לחלוטין לאחרונה אחרי מאבק בהתמכרות שלו לסמים. "אני אוהב את הבחור הזה", אמר חברו עזאם. הוא סיפר שאנקונדו הקים עסק באל-פאסו לבניית דברים מגרניט ואבן, והצליח בעזרת עבודה קשה. "זה כמעט גורם לך להטיל ספק באמונה", הוא אמר.

 

ג'סיקה וממו גרסיה היו בסניף "וולמרט" כדי לגייס כסף עבור אחת מקבוצות הספורט לנוער של ילדיהם, כאשר פטריק קרוסיוס פתח בירי ופצע אותם, כך אמר קרוב משפחה. נורמה קוקה, אימה של ג'סיקה, סיפרה שבתה וחתנה היו ליד דלתות הכניסה כשנורו. לדבריה, ג'סיקה נורתה שלוש פעמים ברגל ומצבה יציב. חתנה נפגע משתי יריות ברגל וספג כדור אחד בגב. הוא מאושפז בבית חולים במצב אנוש. גם בנם בן החמש ובתם בת ה-11 היו בסניף אך לא נפגעו מהירי.

לויס אוגלסבי  ירי רצח דייטון אוהיו ()
לויס אוגלסבי. "הייתה אמא נהדרת, אדם נפלא"

ניקולס קומר ירי רצח דייטון אוהיו ()
ניקולס קומר. "הקדיש את עצמו לטיפול באחרים"

לוגן טרנר נרצח בדייטון כמה ימים אחרי יום הולדתו ה-30. "הוא היה נדיב ואוהב מאוד והבן הטוב בעולם", אמרה אימו דניתה. "כולם אהבו את לוגן. הוא היה בחור שמח". האם סיפרה שבנה היה בחוץ עם כמה חברים כאשר נורה ממש מחוץ לבר בדייטון.

 

לויס אוגלסבי, בת 27, למדה בבית ספר לאחיות וציפתה לקריירה שבה תפיק את המרב מאהבתה לילדים, אמרה בת דודתה. היא הותירה אחריה ילדה ותינוקת. "היא הייתה אמא נהדרת, אדם נפלא", סיפרה קרובת המשפחה. "בכיתי כל כך הרבה, אני לא יכול לבכות יותר".

 

גם ניקולס קומר, סטודנט לתואר שני בתוכנית לטיפול בסרטן באוניברסיטה בפנסילבניה היה בין ההרוגים בדייטון. "הוא הקדיש את עצמו לטיפול באחרים", נמסר בהצהרה מהאוניברסיטה שבה למד. משפחתו מסרה שהיא "שבורה מהאובדן". קומר שהה בדייטון כחלק מתוכנית ההתמחות שלו במרכז לטיפול בסרטן. "הוא היה אהוב ומוערך על-ידי כל אנשי הצוות שלנו, כולנו נתגעגע אליו מאוד", מסרו מהמרכז.

 

 

ארה
היורה במהלך הטבח באל-פאסו

ארה

תושבי אל פאסו מגיבים לטבח (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הטבח בקניון באל פאסו טקסס (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אתמול קרא הנשיא דונלד טראמפ לוושינגטון "להתאחד" ולהחמיר את בדיקות הרקע שנערכות לאמריקנים שרוכשים נשק. "אנחנו לא יכולים לתת למתים באל פאסו, טקסס, ובדייטון, אוהיו, למות לשווא. גם לא למי שנפצע קשה. אסור לנו לשכוח אותם, ואת הרבים שהיו לפניהם. רפובליקנים ודמוקרטים חייבים להתאחד ולהשיג בדיקות רקע איתנות", הדגיש טראמפ.

 

הנשיא ציין שאת בדיקות הרקע החדשות צריך לחוקק יחד עם רפורמת ההגירה שארה"ב זקוקה לה "נואשות" כדבריו. "אנחנו חייבים שמשהו טוב, אם לא נהדר, יצא משני האירועים הטראגיים האלה!", כתב הנשיא בטוויטר.

 

בהצהרה שמסר מהבית הלבן כינה טראמפ את אירועי הירי "מתקפות מרושעות על האומה שלנו". הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים להחליף את השנאה באחדות. האומה שלנו חייבת לגנות גזענות, קנאות ותיאוריות של עליונות הגזע הלבן". טראמפ הוסיף שנשק הוא לא הבעיה. "מחלות נפש ושנאה לוחצות על ההדק", הוא אמר.


פורסם לראשונה 05/08/2019 23:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרוצח ואחותו מייגן שנהרגה באירוע
מומלצים