שתף קטע נבחר

הכוכב הפוליטי של בריטניה נגד הנסיכים

נייג'ל פרג' ממפלגת הברקזיט תועד לועג: "שהמלכה תחיה הרבה כדי שצ'רלי בוי לא יהיה מלך, שוויליאם יחיה לנצח כדי שהארי לא יוכתר"

הכוכב העולה של הפוליטיקה הבריטית נייג'ל פרג', מנהיג מפלגת הברקזיט, מעורר הבוקר (יום ב') תרעומת בבית המלוכה בעקבות נאום שנשא בכנס פוליטי של הימין באוסטרליה, ושבו תיאר את אמה של המלכה אליזבת כשתיינית שסבלה מעודף משקל ועישנה בשרשרת – והביע בוז מופגן לנסיך צ'רלס ולבנו הצעיר הארי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

בריטניה נייג'ל פרג' נייג'ל פראג' הנסיך צ'רלס הנסיך צ'ארלס (צילום: EPA, רויטרס)
הנסיך צ'רלס ויו"ר מפלגת הברקזיט פרג'. "שיחיה אפילו יותר"(צילום: EPA, רויטרס)

העיתון הבריטי "גרדיאן" מדווח שפרג' נשא את הדברים בכנס סגור לתקשורת, ואף שאמר בו כי המלכה אליזבת היא אישה מדהימה ונכס לבריטניה – לעג לבנה, לנכדה ולאמה.

 

"בכל מה שנוגע לבן שלה, בכל מה שקשור לצ'רלי בוי ולשינויי האקלים, אוי אלוהים, אוי אלוהים, אוי אלוהים", אמר פרג'. "אמא שלה סבלה מקצת עודף משקל, עישנה בשרשרת והייתה שתיינית של ג'ין שחיה עד גיל 101. כל מה שאני יכול לומר הוא שצ'רלי בוי כבר בשנות ה-70 לחייו. הלוואי שהמלכה תחיה הרבה הרבה זמן".

 

על האפשרות הקלושה למדי שהנסיך הארי, השישי בתור לרשת את הכתר, יהפוך פעם למלך, אמר: "ובכן, אם אני רוצה שהמלכה תחיה הרבה זמן כדי שצ'רלי בוי לא יהפוך למלך, אני רוצה שצ'רלי בוי יחיה אפילו יותר ושוויליאם יחיה לנצח כדי למנוע מהארי להפוך למלך".

המלכה אליזבת והנסיך צ'רלס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
המלכה אליזבת והנסיך צ'רלס(צילום: gettyimages)

אף שלאורך השנים נכשל שוב ושוב בניסיונו להיבחר לפרלמנט הבריטי, פרג' הפך בעשור האחרון לאחד הפוליטיקאים הבולטים ביותר בבריטניה, תחילה כמנהיג מפלגת העצמאות הבריטית (UKIP) וכעת כראש "מפלגת הברקזיט", שהגיעה למקום הראשון בבריטניה בבחירות לפרלמנט האירופי שנערכו בחודש מאי. פרג' מציג את עצמו כטיפוס עממי, וזוכה לשבחים רבים מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

 

דוברו של פרג' מסר הבוקר כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי עורכי ה"גרדיאן" נוהגים ברשעות. לדבריו פרג' לא התכוון למתוח ביקורת על אמה של המלכה, שמתה בשנת 2002: "זו אפילו לא התקפה קלה על אמה של המלכה. הוא רק התכוון לומר שהיא חיה עד גיל 101 כך שהמלכה אליזבת, בהתחשב בכך שיש לה אורח חיים טוב בהרבה משל אמה, תחיה הרבה יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA, רויטרס
הנסיך ויו"ר מפלגת הברקזיט
צילום: EPA, רויטרס
מומלצים