שתף קטע נבחר

דרעי חוגג בעפולה: "פה זה לא איראן, פה המדינה היהודית"

בג"ץ דן בניסיון למנוע את ההפרדה בין גברים לנשים בעפולה, אף שהאירוע כבר החל. יו"ר ש"ס תקף את לפיד: "לא מכתיבים לכם, אל תכתיבו לנו". הוא שיבח את השופט שאישר את ההפרדה, עאטף עילבוני. ח"כ אבידר מישראל ביתנו: "דרעי ייסד בעפולה את מדינת ההלכה"

  

 

בזמן שש"ס חוגגת בעפולה את קיומו של האירוע בהפרדה בין גברים לנשים, בבית המשפט העליון מתקיים קרב מאסף בניסיון למנוע את ההפרדה, קרב שכבר לא ישנה את התוצאה הסופית. לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לאפשר לעיריית עפולה לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית, עתרה שדולת הנשים לבג"ץ.

 

בינתיים, בעפולה נאם שר הפנים אריה דרעי, יו"ר ש"ס, וחגג את הניצחון המשפטי. "אני מרשה לעצמי אחרי הימים האחרונים לברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", אמר דרעי. "לא בגלל שניצחנו ולא בגלל המאבק אלא בגלל שעם ישראל הרוויח. מי שניסה להיות פטרון שלנו ולהחליט לנו איך להתנהג, ניסה להכתיב לנו אורח חיים ולכפות עלינו את המסרים שלו, הפסיד היום - ואני מברך היום על החלטת השופט האמיץ. יישר כוח גדול שהחזרת את הכבוד, את השכל הישר".

הכניסה לפארק העירוני בעפולה (צילום: נחום סגל)
"פה המדינה היהודית". הפרדה מלאה בהופעה בעפולה(צילום: נחום סגל)

ראש העיר עפולה עם אריה דרעי (צילום: נחום סגל)
"האם מישהו מכתיב לכם אורח חיים כזה?". דרעי במופע בעפולה(צילום: נחום סגל)

השר דרעי פנה לקהל ואמר: "אני שואל כאן את הנשים ואת הגברים - האם מישהו כפה עליהם? האם מישהו מכתיב לכם אורח חיים כזה? אותה שדולת נשים שמממנת אותה הקרן החדשה, שמייצגת בקושי את עצמה, החליטה שתושבות ותושבי עפולה יחיו כמו שהן רוצות שיחיו. מאיפה ההתנשאות הזו? די. זה מזכיר את אותה קבוצה בכותל שמנסה להכתיב לעם ישראל איך להתנהג. תארו לכם שהיינו מגיעים לגני יהושע, שם יש הופעות של ציבור כללי, ונגיד להם לקיים הפרדה. אנחנו לא מכתיבים לכם, אל תכתיבו לנו".

 

דרעי תקף את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, ואמר כי "אדם שרוצה להיות ראש ממשלה ברוטציה הולך ומתסיס ומסית נגד הציבור החרדי. אותו אחד שאומר 'אל תכפו עלינו', גילה את פרצופו האמיתי. אותו לפיד שמתיימר להיות ראש הממשלה בישראל הוא היחידי שיצא ואמר 'פה זה לא איראן, פה זה מדינת ישראל'. ואנחנו אומרים לו נכון, פה זה לא איראן, פה זה מדינה יהודית שרוצה להתקיים על פי ההלכה".

ראש העיר עפולה עם אריה דרעי (צילום: נחום סגל)
ראש העיר עפולה עם אריה דרעי(צילום: נחום סגל)
 

רון קובי מורחק מהמופע בפארק (צילום: נחום סגל)
רון קובי מורחק מהמופע(צילום: נחום סגל)

ראש העיר טבריה ויו"ר הימין החילוני, רון קובי, הגיע לאירוע והורחק מהמקום על ידי שוטרים. מהמשטרה נמסר כי "נבחר ציבור אשר נכנס למתחם מתוך כוונה לייצר פרובוקציה הורחק על ידי שוטרי משטרת ישראל, שנערכו במקום מבעוד מועד, וזאת לאחר שהופעתו במקום הביאה לתגובות מקהל הציבור ועלה חשש להידרדרות לאלימות ולפגיעה בשלום הציבור".

 

השופט שאישר את ההפרדה, עאטף עילבוני, המליץ בפסיקתו להקים שלושה מתחמים - לגברים, לנשים ומתחם מעורב - אך הצעתו נדחתה. השופט עילבוני נולד וחי ביישוב עילבון שבגליל התחתון. "השופט עילבוני הוא שופט מבריק שמקומו בבית המשפט העליון", אמר עליו עו"ד מארון אבו-נאסר, מוותיקי עורכי הדין בנצרת. "מהרגע הראשון שהגיע לבית משפט השלום בנצרת הוא בלט כשופט פורץ דרך בתחום הנזיקין והיום הוא עוסק בכל התחומים, הוא מפגין שליטה בתחומי הנזיקין, הפלילי והמנהלי".

 

 

השופט תאופיק כתילי שפרש לגמלאות, לשעבר נשיא בתי משפט השלום בצפון וסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, סיפר: "אני הייתי הנשיא שהמלצתי עליו לשיפוט, הוא שופט יצירתי, משפטן מהשורה הראשונה, משכמו ומעלה, וכל עתידו לפניו. למדתי להכיר שופט חרוץ, יסודי ובעל יושרה גבוהה וכושר הכרעה, אני גאה בו וידעתי שעתיד מזהיר מחכה לו".

 

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו הגיע לדיון והתייחס לפסק הדין שהתקבל במחוזי: "אני רוצה לברך את אריה דרעי שהפך היום לבנימין זאב הרצל של מדינת ההלכה. הוא יגיד - 'בעפולה ייסדתי את מדינת ההלכה'. מי שנכח היום בבית המשפט יכול היה לראות ראש עיר חילוני מפוחד שמתחנן על חייו לשופט, שיבטל את ההחלטה הקודמת. בבחירות הקרובות ישראל ביתנו תחזיר את השפיות לישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נחום סגל
האירוע בעפולה
צילום: נחום סגל
מומלצים