שתף קטע נבחר

החוקר פרי משיב להאשמות כחול לבן: "מנסים להרוג את השליח"

נשיא חברת החקירות - איש יש עתיד לשעבר - נשאל אם הרשימה ביקשה ריגול עסקי וענה: "יכול להיות". על הטענות שגורם בחברה קשור לליכוד: "אם כך, למה שכרו אותנו?". מנכ"ל החברה: "נראה שיש להם מה להסתיר"

 

 

יעקב פרי, נשיא חברת החקירות CGI ששכרה כחול לבן, התייחס הבוקר (ה') להאשמות של כחול לבן, שלפיהן דו"ח החברה על פריצה למכשירים הסלולריים של בכירים בקמפיין אינו נכון. בריאיון לאולפן ynet אמר פרי: "נאמנותנו ומהימנותנו לכל לקוח היא של 100 אחוז וכאשר מנסים להרוג את השליח בגלל כל מיני שיקולים שאני מתקשה להבין אז זה כואב ומתסכל". מנכ"ל החברה אמר: "הכל דולף בכחול לבן. כנראה שיש להם מה להסתיר".

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

יעקב פרי בני גנץ יאיר לפיד (צילום: עמית שאבי, ירון ברנר)
פרי וראשי כחול לבן(צילום: עמית שאבי, ירון ברנר)

פרי סיפר על מטרת העבודה והממצאים: "התבקשנו באופן כללי לבצע עבודה שנקראת אבטחת מידע. כמובן שאם אתה עולה על דברים חריגים, בכלים טכנולוגיים או בכוח אדם, אתה צריך לדווח ללקוח. בממצאים שלנו נמצאו כמה טלפונים שהייתה או שיש עליהם חדירה, כנראה שמקורה במזרח אירופה".

 

שכירת החברה נחשפה לראשונה ב-ynet, והתפתחויות בפרשה נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". אתמול פרסם עמית סגל בחברת החדשות על הפריצה לטלפונים. "המלצנו לכחול לבן לפנות למשטרה ולבדוק כיצד אפשר לנקות את הטלפונים האלה, הועברו אינפורמציות שאספנו", הוסיף פרי.

 

- מדובר במתקפה מדינתית או במתקפת האקרים פרטיים?

"לא הגענו עד לרזולוציה הזו.  אנחנו איתרנו, באמצעות חברת סייבר שעובדת איתנו, את עצם העובדה שהטלפונים הודבקו בחיידק זדוני, שאנחנו מעריכים שהוא ממזרח אירופה. לא העמקנו מעבר לכך ולכן המלצנו לפנות למשטרה או לגורם שיכול לטפל בנושא".

 

יעקב פרי וצביקה נווה חברת חקירות CGI ()
ראשי חברת CGI, יעקב פרי וצביקה נווה

הוא התייחס גם לפרשת החפרפרת ברשימה ואמר כי לא נתבקשו לבדוק מי הדליף מהקמפיין, "לא מצאנו כי לא חיפשנו. לא נתבקשנו לאסוף מידע אישי על יו"ר המפלגה. אלה דברים שלא נתבקשנו ולא עשינו".

 

פרי התייחס להאשמות שחברתו יצרה מצג שווא כדי "לסגור חשבון" עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "הדבר האחרון שהיה עולה על דעתי זה לעשות חשבונות עם מי ששירת איתי בפוליטיקה. לא היה ולא נברא". פרי פרש התפטר בשנה שעברה מהכנסת אחרי תחקיר עובדה שמצא כי שיקר לגבי עברו הצבאי.

 

הוא הכחיש גם את ההאשמות של בכירים בכחול לבן, שלפיהן גורמים בחברה קשורים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד. בריאיון לרשת ב' הוא הוסיף: "זאת באמת השמצה גסה שאין לה בסיס והיא רחוקה מן האמת. אנחנו עשינו את עבודתנו המקצועית ואני מתקשה להבין מה, מי, למה וכיצד, ומאיפה ההמצאות הזדוניות האלה שלא היו ולא נבראו. אם מישהו היה אצלנו בקרבה לליכוד, לדברי אותם מקורות, למה שכרו את שירותינו?".

פרי. "אם מישהו אצלנו מקורב לליכוד, למה הם שכרו את שירותינו?" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
פרי. "אם מישהו אצלנו מקורב לליכוד, למה הם שכרו את שירותינו?"(צילום: אוהד צויגנברג)

פרי סיפר בריאיון על מה שנתבקשו לבדוק על ידי כחול לבן: "ביטחון המידע בעקבות הדלפות שהיו להם בעבר, ואם אפשר להביא עוד חומר שיכול לשרת אותם בקמפיין שלהם".

 

- מה זאת אומרת חומר שיכול לשרת אותם בקמפיין? ריגול עסקי אצל אחרים?

"יכול להיות".

 

- כחול לבן ביקשה ריגול עסקי על הליכוד?

"לא, לא אמרנו ריגול עסקי, לא צריך להגזים".

 

- אז איזה ריגול עסקי, אם זה לא הליכוד?

"אף אחד לא ביקש ריגול עסקי. הם רצו לראות אם הם מאובטחים, כלומר אם אין חירורים. וכמובן, כל דבר שיכול לעזור להם בקמפיין".

 

 

מנכ"ל החברה, צביקה נווה, דחה את ההאשמות בעניין ההדלפות: "לא הדלפנו שום דבר, אצלם הכל דולף בכחול לבן". לפי נווה, הדו"ח נערך על-ידי מומחה סייבר בינלאומי שהעביר את הממצאים לפני כשבועיים.

 

"המלצנו לו באופן ברור להעביר את הטיפול למשטרת ישראל", אמר נווה בריאיון לגלי צה"ל. "יתרה מזאת, מומחה הסייבר שערך את החקירה נרתם להגשת התלונה - אך עד עצם היום הזה לא נעשה דבר. בתחושה של פרי ושלי, יועצי התקשורת רונן משה ורונן צור שמייעצים לכחול לבן רוצים להרוג את השליח. למה אנחנו צריכים להתגונן בכלל על ממצאינו? עצם זה שהם מתנהגים כך, כנראה שיש להם מה להסתיר".

 

בהנהגת כחול לבן הכחישו אמש את החשד של חברת החקירות, שלפיו הטלפונים הניידים של גנץ ובכירי המטה נפרצו. בכיר במטה הבחירות סיפר שהנהגה חשדה שהמידע שהועבר לה לא אמין וכי לא נמצאה הוכחה שתצביע על פריצה.

 

"חברת CGI העבירה טענה כללית על חשד לפריצה לטלפונים, אבל לא היה שום מידע שיכול להוכיח את זה, כמו שעות, תאריכים או מידע שמצביע על כך". לדבריו, במטה הוחלט לקחת את הטלפונים לבדיקה חיצונית בחברה אחרת ללא ידיעת CGI. לטענת הגורמים, הבדיקה בחברה הנוספת העלתה כי הטלפונים לא נפרצו.

 

מוקדם יותר דווח כי דו"ח חברת החקירות CGI ששכרה חוסן לישראל, והונח על שולחן צמרת המפלגה לפני כמה ימים, מצא כי האקרים רוסים פרצו לטלפונים של כל ראשי הקמפיין: מנהל הקמפיין עידו הר-טוב, ראש המטה הוד בצר, יועץ הקמפיין רונן משה. עוד נקבע כי אירעה פריצה לשני הטלפונים הניידים שמחזיק גנץ. אין בדו"ח האשמה כלפי גנץ או אחרים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
בני גנץ ויאיר לפיד
צילום: עמית שאבי
מומלצים