שתף קטע נבחר

המחאה מגיעה לבתי הספר: "חברים לא מגרשים"

למרות ההנחיה שלא לעצור ילדים בדרך לבית הספר, קיים חשש שהעובדות המיועדות לגירוש מסתתרות עם ילדיהם ולא ישלחו אותם ללימודים. כמה בתי ספר מקיימים מחאות לאות הזדהות: "מוחים על גירוש תלמידים ישראלים"

 

 

 

המחאה על גירוש ילדי העובדות הזרות תגיע היום (א'), יומה הראשון של שנת הלימודים תש"ף, לבתי הספר שבהם לומדים תלמידים מועמדים לגירוש.

הפגנה תל אביב נגד גירוש פיליפינים (צילום: תומי הרפז)
הפגנה בתל אביב נגד גירוש הילדים הפיליפינים(צילום: תומי הרפז)

אחד מהם הוא בית הספר ביאליק-רוגוזין בתל אביב, שבו לומדים מאות ילדי עובדים זרים, וקיימת סברה כי הורים רבים מתחבאים ביחד עם הילדים בדירות מסתור בעיר ובקיבוצים ויימנעו מלשלוח אותם ללימודים מחשש להיתפס, למרות ההוראה של מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור-יוסף, לפקחי ההגירה שלא לעצור ילדים בדרך לבתי הספר, בזמן הלימודים, או בדרכם הביתה - הוראה שנחשפה ביום שישי ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".

 

הנער גורש לפיליפינים: "התחננתי להישאר, אבל זרקו אותנו למטוס"

 

פתיחת שנה בבית הספר בבלפור בו ילדים מועמדים לגירוש (צילום: מוטי קמחי)
פתיחת שנה בבית הספר בבלפור בו ילדים מועמדים לגירוש(צילום: מוטי קמחי)

פתיחת שנה בבית הספר בבלפור בו ילדים מועמדים לגירוש (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 

 

רוזמרי ורוהן בילדותו (צילום: אלבום פרטי )
רוהן ורוזמרי פרז(צילום: אלבום פרטי )

 

 

בביאליק-רוגוזין למד בשנה שעברה רוהן פרז, שהיה אמור להתחיל את לימודיו בכיתה ח' וגורש ביחד עם אמו לפיליפינים לפני כשלושה שבועות.

 

בתי ספר נוספים בתל אביב שבהם יתקיימו מחאות: בית הספר היסודי בלפור, שבו תחל את כיתה ה' מאורין בת התשע, ששוחררה ביום חמישי לאחר 11 ימי מעצר; חטיבת הביניים עירוני א', שבו מיקה, אחותה של מאורין ששהתה עמה במעצר, תחל את כיתה ז' ובתי הספר גימנסיה הרצליה וגרץ, שבהם לומדים כמה תלמידים מועמדים לגירוש. גם בערים אחרות שבהן לומדים תלמידים המועמדים לגירוש, בהן רמת גן ויהוד, יתקיימו אירועי מחאה בבתי ספר.

 

"עשרות נמצאים בחשש יומיומי"

אורלי שפע מזור, אם לשני תלמידים בבית הספר "גרץ", סיפרה על המחאה הצפויה של תלמידי כיתות ג' ומעלה בשעה הראשונה ללימודים: "מ-07:30 ועד 09:00 נקיף את בית הספר ונחתים תושבים על עצומה. על הגדר ייתלה שלט גדול שעליו תלמידים יטביעו את טביעות כף היד שלהם ויכתבו עליו את רגשותיהם. כמו כן התלמידים יענדו צמידים שנקנו באמצעות תרומות עם הכיתוב 'ילדים לא מגרשים ילדים'".

 

בהודעה שהופצה להורים כתבו המארגנים כי מדובר ב"מחאה שקטה נגד הגירוש של תלמידים ישראלים, חברים שגדלו איתנו, למדינות המוצא של הוריהם בפיליפינים. מטרת המחאה אינה מופנית לבית הספר אלא הבעת סולידריות קהילתית".

 

סגנית ראש העיר תל אביב-יפו, ציפי ברנד, אמרה כי "יש היערכות מיוחדת בבתי הספר לקבלה ולהגנה על הילדים הפיליפינים שחרב הגירוש מרחפת על עתידם. עשרות ילדים תושבי העיר נמצאים בחשש יומיומי להיתפס ולהיות מגורשים על ידי רשויות ההגירה כשהם חוזרים מבית הספר.

 

"תושבי העיר, מנהלי בתי הספר, הורים וילדים, לא ירפו מהמאבק עד ששלומם של הילדים יובטח סופית. עוד ועוד מנהלים ובתי ספר מצטרפים לדרישה לשר הפנים להקפיא את הליכי הגירוש נגד הילדים עד לדיון מסודר בממשלה שתקום".

 

 

"לא נוותר על הילדים"

נעמה מליחי, אם לתלמיד בבית הספר בלפור שבעיר ואחת ממנהיגות המחאה, אמרה בריאיון ל-ynet כי "המטרה היא להסדיר את מעמד התלמידים בצורה שתבטיח את עתיהם. הם חבר'ה טובים, הם מתכוונים לשרת בצה"ל ולתרום למדינה".

 

עוד הוסיפה מליחי, כי היא "מקווה שהרשויות יחזרו בהם מההחלטה לגרש אותם, אם לא - ניאלץ לנקוט צעדים נוספים. לא נוותר על הילדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בית הספר בלפור בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים