שתף קטע נבחר

"תמיד איתנו": יום הולדת 17 לרנה שנרצחה בפיגוע

מאות התכנסו להפנינג מיוחד שציין את יום הולדתה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע ליד דולב. "היה לנו קשר מיוחד מאוד, משהו שלא ייפרד", אמר האח דביר. החברה שיר: "לא יודעת איך אשרוד בלעדיה"

 

 

מאות מתושבי לוד התכנסו אתמול (א') להפנינג מיוחד כדי לחגוג את יום הולדתה ה-17 של רנה שנרב, שנרצחה לפני כשלושה שבועות בפיגוע במעיין עין דני שליד דולב. התושבים שהגיעו למקום ניסו להמשיך את מורשתה של רנה, חגגו, תרמו ובעיקר נזכרו בה.

 

"חשבנו מה לעשות כדי להזכיר את היום הזה", סיפרה חברתה הקרובה של רנה, שיר לזרזי. "היא הייתה אישה של חסד ואמרנו שנעשה הפנינג של תרומות וחסד. פיזרנו פלאיירים והמון אנשים הגיעו".

 

במקום הוצבו דוכני אוכל ודוכני תרומות בגדים, והובאו בובות ומסלול נינג'ה מיוחד. כיאה למעמד, יכלו המשתתפים גם לתרום את שיערם עבור פאה, ובנות רבות הסתפרו ותרמו את השיער, לצד בני נוער שתרמו בגדים. באירוע נתרמו 160 צמות לטובת זיכרון מנחם.

יום ההולדת שמח - עצוב של רנה שנרב (צילום: רועי רובינשטיין)
(צילום: רועי רובינשטיין)

רינה שנרב ז
רנה שנרב ז"ל(באדיבות המשפחה)

"ברור שיש געגועים", הוסיפה לספר לזרזי, שלמדה עם רנה באולפנה. "יש כיתה, אבל היא בלי רנה ואנחנו חושבות עליה בכל דבר. היא חסרה בהכל - אפילו כשהיא לא מדברת בחדר האוכל אני מחפשת אותה בעיניים. אני לא יודעת איך אני שורדת בלי רנה".

 

גם אחיה הבכור של רנה, דביר, שנפצע בפיגוע ושוחרר מבית החולים רק בשבוע שעבר סיפר על תחושותיו. "אני עוד לא אוכל את זה שהיא לא פה", הודה האח. "המעטפת דואגת להזכיר כמה רנה כאן. איך אפשר להגיד שהיא לא נמצאת? היא איתנו בכל רגע". לדבריו, "היה לנו קשר מאוד מיוחד, שלא מתבטא במילים. קשר נשמתי זה משהו שלא ייפרד. עברנו שינויים וכל אחד גידל את השני".

יום ההולדת שמח - עצוב של רנה שנרב (צילום: רועי רובינשטיין)
דוכן תרומות בגדים בהפנינג(צילום: רועי רובינשטיין)

יום ההולדת שמח - עצוב של רנה שנרב (צילום: רועי רובינשטיין)
(צילום: רועי רובינשטיין)

יום ההולדת שמח - עצוב של רנה שנרב (צילום: רועי רובינשטיין)
(צילום: רועי רובינשטיין)

דביר הוסיף: "אני חושב שיהיה קשה בבית, כי בשבילי הבית הוא רנה. לחזור הביתה מבלי שהיא תהיה בו יגרום לנו לעבור תהליך התחזקות של המשפחה. היא תהיה חלק מאיתנו ותוביל אותנו בכל צעד בחיים".

 

אמה של רנה, שירה שנרב, אמרה כי אם בתה הייתה בחיים היא כנראה הייתה חוגגת את יום ההולדת עם המשפחה ועם חברותיה באכילת פיצה. "אנחנו מתחזקים מעם ישראל ולומדים את החיים החדשים שהקדוש ברוך הוא הכניס אותנו אליהם. לא חשבתי עד עכשיו מה היה קורה אם היא הייתה בחיים, ניסיתי להתנתק. היה ברור שאנחנו מגיעות עם פיצות לאולפנה ובמקום זה הן הגיעו לפה ויש פיצות".

 

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, ציין: "אני נמצא ביום ההולדת הכי עצוב והכי שמח שהייתי בו. הלב מתרחב לראות את עם ישראל שבא לתרום. רנה בטח חושבת שזה היום הולדת הכי טוב שלה בחיים והיא לא בחיים. הופתענו מהעוצמה של משפחת שנרב שסחפה את כולם, אנחנו קהילה חזקה".


פורסם לראשונה 08/09/2019 23:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים