שתף קטע נבחר

האדישות היא תמרור אזהרה לדמוקרטיה

סבב בחירות שני תוך 5 חודשים טומן בחובו סכנה: אנשים שפשוט לא ילכו להצביע. התוצאה תהיה חוסר גיוון ב"דירקטוריון" של מדינת ישראל

 

מצביעים תל אביב עם כלב (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

המציאות הפוליטית הובילה אותנו למערכת בחירות שנייה תוך חמישה חודשים. הסבב שיתקיים ביום שלישי זכה לכינוי "מועד ב'", מושג הלקוח מתחום הבחינות ומשמעותו הזדמנות לשיפור עמדות ותוצאות. אלא שבמועד ב' של בחירות 2019 טמונה סכנה: האדישות עלולה להרחיק מצביעים. הרי רק לא מזמן הצבענו, אז למה שהתוצאות יהיו שונות? מדובר בתמרור אזהרה עבור הדמוקרטיה הישראלית, עבורנו כחברה, ככלכלה ועבור כל אחד ואחת, מהסיבה שלעתיד שלנו אין מועד ב'.

 

 

מימין או משמאל, דתיים וחילונים, יהודים ולא יהודים, חייבים לממש את זכות ההצבעה. לא רק כי מדובר בזכות יסוד, אלא כי זה ביטוי להשפעה של אזרחים על המציאות, על העתיד שלנו ועל הדור הבא.

 

מומלץ לא לזלזל במתמודדים שבחרו לעשות למען הציבור, אלא להוקיר ולהעריך אותם שיש להם האומץ להתמודד על הנהגת המדינה. יש לבחור בהם על לפי רקורד של עשייה וביצוע לפני כניסתם לחיים בפוליטיים ובמהלכם, לבחון את היכולת שלהם להציג מדיניות ולממש אותה הלכה למעשה. תנו בהם אמון ביום הבחירות. ככל ששיעור ההצבעה יהיה גבוה יותר, כך היכולת שלהם להוביל תהליכים משמעותיים ואסטרטגיים תתחזק.

 

כרואי חשבון המייצגים עסקים ונלחמים למענם מדי יום, אנו עדים לחשיבותה של כלכלה חזקה כגורם מפתח המשפיע על כל המשק. כלכלה יציבה ואיתנה היא הבסיס לתקציב המדינה, היא הבסיס לחלוקת המשאבים בין המשימות הלאומיות, הביטחוניות והחברתיות שלנו. לכן, לפני שאתם שוקלים לוותר על ההצבעה, תחשבו על הגירעון שעל צמיחתו אתם שומעים בזמן האחרון.

איריס שטרק לשכת רואי החשבון ()
איריס שטרק

כולנו מודעים לכך ש"השמיכה קצרה". אבל גירעון בתקציב משפיע על הגברת לחץ והכבדת נטל המס שבו נושא כל אחד מאיתנו. אז אל תישארו בבית. צאו לקלפי ותחשבו על מי אתם סומכים שיטפל בו כראוי.

 

באותה מידה, אם אתם לא תבחרו, גובר הסיכוי שמישהו אחר יקבע את המציאות הפוליטית, הביטחונית, הכלכלית והחברתית, ויחליט על סדר העדיפויות בתחום הבריאות, בסל התרופות, בחינוך, בדיור, ביוקר המחיה, בהתמודדות היומיומית של עסקים קטנים וגדולים, שהם מנוע הצמיחה של המשק, בקידום שוויון חברתי, בצמצום פערים, בדאגה לחסרי היכולת, בדאגה לנכים. אם לא תלכו לקלפי, מישהו אחר יקבל את ההחלטות.

 

עלינו לנתב את כוחנו כדי להשפיע על תמהיל חברי הכנסת המייצגים אותנו, בראייה חברתית של קידום נשים, מיעוטים או השקפה פוליטית אחרת. כמו בחברה עסקית, גיוון מביא שיפור בתוצאות. התפיסה הזאת רלבנטית גם בכנסת ובממשלה, שהן הדירקטוריונים הנבחרים של המדינה. לא תצביעו – לא יהיה גיוון.

 

במאזן שלנו עומדים על הכף לא רק תוצאות רווח והפסד, אלא החלטה על איך ייראה הבית שלנו. יום השבתון של הבחירות כרוך בעלות כבדה למשק, שבה נושאים ברובה המעסיקים, אבל הוא מאפשר לנו לממש את זכותנו וחובתנו. בואו נשלב ביום הבחירות בין חגיגת הדמוקרטיה לחג המשפחתי, ונרתום את ילדנו ללוות אותנו לקלפי כדוגמא אישית ושיעור באזרחות, נסייע למבוגרים בקהילה לממש את זכותם, ובעיקר נצביע בעדנו, בעד עתיד טוב יותר לכולנו.

 

  • איריס שטרק היא נשיאת לשכת רואי החשבון

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים