שתף קטע נבחר

אחרי סגירת התיק נגד פיירברג: סוף לפרשת המרמה בעיריית נתניה

ארבעה חודשים לאחר סגירת התיק של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג מחוסר ראיות, גם התיקים נגד בנה ובעלה לשעבר שנחשדו בעבירות של ניסיון שוחד נסגרו. נגד סגן ראש העיר יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע, אך זאת כי שמו נקשר בפרשה נוספת

 

אלי, מרים וצפריר פיירברג (צילום: יריב כץ, ליאור פז, ירון ברנר) (צילום: יריב כץ, ליאור פז, ירון ברנר)
אלי, מרים וצפריר פיירברג(צילום: יריב כץ, ליאור פז, ירון ברנר)
 

ארבעה חודשים לאחר שהודיעו לראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר על סגירת התיק נגדה מחוסר ראיות, החליטו בפרקליטות לסגור את התיק גם למעורבים נוספים בפרשה, בהם בנה צפריר, בעלה לשעבר אלי פיירברג, מהנדס העיר לשעבר פול ויטל, עו"ד אברהם גוגיג והקבלן אברהם תשובה.

 

הסיבה לסגירת התיק כלפי המעורבים הנוספים נובעת כפי הנראה מסגירת התיק נגד פיירברג עצמה. זאת מכיוון שהרבה מהחשדות שיוחסו להם היו מושפעים מגורלה. החשד נגד אלי פיירברג, שנחשד בתיווך לניסיון שוחד לראש העיר התיישן, ולא נמצאו אירועים חדשים שמבססים את החשד. לגבי צפריר פיירברג, כשנסגר התיק נגד אמו ירד גם הרף הראייתי נגדו.

 

גם לגבי המהנדס ויטל, האירועים העיקריים שנבדקו הייתה השפעתה של פיירברג עליו לפעול בניגוד עניינים, והאם כתוצאה מכך פעל שלא כדין. גם כאן ההחלטה לסגור את התיק נגדה השפיעה עליו.

  

כתב אישום בכפוף לשימוע. שמעון שר (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
כתב אישום בכפוף לשימוע. שמעון שר(צילום: ירון ברנר)
  

במסגרת החקירה נעצר גם סגן ראש העיר שמעון שר שבפרקליטות מתכוונים להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. עם זאת, שר חשוד גם בפרשה אחרת, ולפי כתב החשדות ביקש וקיבל תרומות למוסדות חסידות צאנז מבעלי עניין בנדל"ן בעיר נתניה, עת שכיהן כיושב ראש וועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים 2016-1998.

  

תחילת הפרשה: שוחד בתמורה לקידום פרויקטים

ב-2016 נעצרה פיירברג יחד עם יתר המעורבים בחשד לעבירות שוחד. בבקשה להארכת מעצרם טענה המשטרה כי פיירברג קיבלה שוחד בתמורה לקידום פרויקטים יחד עם בכיר בעירייה.

 

הלוויה רפי איתן נתניה (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

נציג המשטרה, רב-פקד אלישע קוגן, אמר בדיון כי "כפי שנטען על ידינו מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת שכוללת חשדות כבדים. החקירה מתקדמת לפי המתוכנן, החשדות הולכים ומתעבים להם. בהתייחס לאישי הציבור, החשדות בעניינם עברו את משוכת החשד הסביר ואף מעבר לכך בכך שחיללו את אמון הציבור שניתן בהם וניצלו את מעמדם הרב כדי להפיק תועלת ורווח כספי אסור".

 

על פי החשד, בכירים לשעבר בעירייה ומקורבים להם, פעלו על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בנתניה בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך.

 

השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון קבע אז: "לאחר שעיינתי במסמכים שונים אני חושב שקיים חשד סביר הקושר את כל המעורבים לחשדות המיוחסים להם. כידוע, בשלב בחינת החשד הסביר אין מקום להיכנס לעובי הקורה המשפטית. עם זאת ניתן לומר שמחומר החקירה שהוצג לעיוני עולה תמונה לא פשוטה לפיה מספר גורמים בכירים בתוך עיריית נתניה במרכזה חשודה 1 (ראש העיר) חברו לגורמי הון להשבחת קרקעות, טובות הנאה וקידום פרויקטים. טובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
מרים פיירברג
צילום: עידו ארז
מומלצים