שתף קטע נבחר

"האקרים איראנים ניסו לפרוץ לקמפיין של טראמפ"

איראן מנסה להתערב בבחירות האמריקניות? מיקרוסופט חשפה ניסיון לפרוץ לאי-מיילים של אחד הקמפיינים בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, ולפי גורמים אנונימיים מדובר בזה של טראמפ. "המתקפה נכשלה"

נשיא ארה
איראן ניסתה לפרוץ למחשבי הקמפיין שלו? טראמפ(צילום: MCT)

קבוצת האקרים, שלפי החשד קשורה לממשלת איראן, ניסתה לפרוץ לאי-מיילים של קמפיין הבחירה מחדש לנשיאות של דונלד טראמפ. כך אמרו אמש (ו') גורמים המעורים במקרה, שעליו דיווחה מוקדם יותר חברת מיקרוסופט.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

ענקית התוכנה והטכנולוגיה לא חשפה את זהותו של הקמפיין המדובר, אך הדגישה שהניסיון לפרוץ למחשביו לא צלח. מיקרוסופט, נמסר, הבחינה בפעילות "משמעותית" מצד אותה קבוצה לפרוץ לאי-מיילים שקשורים לקמפיין. ההאקרים ניסו לתקוף גם אי-מיילים של פקידים בהווה ובעבר בממשל האמריקני, עיתונאים שונים ואיראנים שמתגוררים מחוץ לארצם.

 

הקבוצה כונתה על ידי החברה Phosphorous ("זרחן" בעברית). בפוסט שפרסמה בבלוג שלה נאמר כי במשך תקופה של 30 יום בין אוגוסט לספטמבר, ניסו ההאקרים לתקוף 241 פעמים חשבונות אי-מייל שונים. לדברי החברה, רק ארבעה מיילים אכן נפרצו, אך הללו לא היו קשורים לאותו קמפיין בחירות או לפקידי ממשל כלשהם. "מיקרוסופט יידעה את הלקוחות הקשורים לאיומים הללו, ועובדת לבקשת אלו שהחשבונות שלהם הותקפו לאבטח אותם", מסרו בחברה.

האקר אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
241 ניסיונות תקיפה, רק ארבעה הצליחו(צילום: shutterstock)

גורמים המעורים בדבר אמרו כאמור, לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הקמפיין שלמחשביו ניסו לפרוץ ההאקרים היה זה של הנשיא דונלד טראמפ, שמקווה לזכות בארבע שנים נוספות בבית הלבן בבחירות בנובמבר 2020. אותם גורמים שדיברו בעילום שם אמרו גם הם - כמו מיקרוסופט - שניסיון הפריצה למחשבי הקמפיין לא הצליח.

 

הדיווח עלול להגביר את המתיחות בין איראן לארה"ב, במיוחד לאור הרגישות הרבה שיש בקרב האחרונה בנוגע להתערבות זרה בבחירות. זאת, על רקע פרשת ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016, אז קבע התובע המיוחד רוברט מולר שהנשיא ולדימיר פוטין הורה על ההתערבות במטרה לסייע לטראמפ בבחירות, וכדי לפגוע ביריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון.

 

 

המתיחות בין וושינגטון לטהרן גבוהה ממילא, אחרי שטראמפ הורה על פרישה מהסכם הגרעין וחידש את הסנקציות האמריקניות על איראן. זו בתגובה החלה להפר את הסכם הגרעין בפומבי וביצעה, כך לטענת גורמים שונים במערב, מספר תקיפות מסתוריות באזור - האחרונה שבהם נגד מתקני הנפט בסעודיה.

 

בהקשר זה, יצוין, טראמפ טען אמש שהוא - ולא נשיא איראן חסן רוחאני - ביטל את הפגישה שבאירופה ניסו לתווך בין השניים, בשולי עצרת האו"ם בשבוע שעבר. טראמפ הודה כי "הצדדים שוחחו", אבל אמר שאיראן דרשה כי לפני המפגש תהיה הקלה בסנקציות. "אני אמרתי שהם צוחקים", אמר טראמפ. "רוחאני רצה מפגש באו"ם", הוא הדגיש. רוחאני, נזכיר, טען כי הוא זה שהחליט לבטל את המפגש, כיוון שארה"ב לדבריו הגבירה את הסנקציות על ארצו במהלך השיחות על הכנתו.


פורסם לראשונה 04/10/2019 23:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים