שתף קטע נבחר

משפחת נרצח שחוסל: לבטל ההסכם עם העד נגד אבוטבול

על רקע משפטו של העבריין אסי אבוטבול בגין שלושה מקרי רצח, משפחתו של נרצח שחוסל לפני כ-20 שנים עתרה לבג"ץ בדרישה מהפרקליטות לבטל את ההסכם עם עד התביעה המרכזי בתיק, אסיר העולם המכונה "אתרוג", או לקיים אותו בתנאי שהוא ישתף פעולה בתיק רצח ישן שמעולם לא פוענח

 

מכחיש. אסי אבוטבול (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
מכחיש. אסי אבוטבול(צילום: יריב כץ)
 

משפחת נרצח שחוסל לפני כעשרים שנה עתרה היום (א') לבג"ץ בדרישה שהפרקליטות תחזור בה מההסכם עם עד התביעה המרכזי נגד העבריין אסי אבוטבול - אסיר העולם המכונה "האתרוג" - ותקיים אותו בתנאי שהעד ישתף פעולה בתיק רצח מלפני כשני עשורים שבו היה חשוד.

 

משפטו של אבוטבול מתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בלוד בגין שלושה מקרי רצח - בהם רצח עורך דינו, יורם חכם ז"ל. אבוטבול מכחיש את הטענות נגדו. בשבועות האחרונים העיד "האתרוג" בבית המשפט, כאשר שהפרקליטות טוענת שהוא הפליל את אבוטבול ברציחות, לאחר שהקליט אותו בסתר עבור המשטרה בתא הכלא המשותף.

 

ההודאה ברצח, ההאזנות והשקרים: כך הופל אסי אבוטבול

העד שהפליל את אבוטבול: "פחדתי שהוא חושד, דאגתי למשפחה שלי"

אסי אבוטבול מואשם: "רצח את עו"ד חכם כי הוא לא חקר עד תביעה"

 

בני משפחת נרצח שבאו למחות על הסכם עד המדינה ()
משפחת הנרצח שהגישה את העתירה

 

 

הפיצוץ ברכבו של עו"ד חכם (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
הפיצוץ ברכבו של עו"ד חכם(צילום: עופר עמרם)

עו
עו"ד אביעד לנצ'נר(צילום: מוניקה פיץ)

"האתרוג" עצמו היה חשוד בעבר ברצח, אלא שהתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. לאחרונה, בשעה שהצוות ההגנה ביקש לעיין בתיק העבר, נאמר לו כי התיק טבע בביוב בתחנת משטרה ולא ניתן לשחזרו. אלא שהסתבר כי התיק שרד - הוא שב וצץ באופן מפתיע ונשלח לצוות ההגנה על ידי גורם אלמוני.

 

בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד אביעד לנצ'נר, נגד היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, הפרקליטות ונגד העד עצמו, משפחת הנרצח שחוסל לפני כ-20 שנה דורשת מהם להתייצב בבית המשפט ולנמק מדוע לא יבוטל ההסכם עם העד - שתמורת עדותו יקבל טובות הנאה, ויוכל לפנות לבקשת חנינה מהנשיא.

 

לפי העתירה, תיק הרצח הכפול שבו נחשד בעבר "האתרוג" במעורבות - נסגר נגדו,  אולם נותר כתיק רצח פתוח היות שמעולם לא פוענח. בין היתר, בעתירה עולות השאלות מדוע לא נמשכה חקירת הרצח הכפול, מדוע סגירת התיק לא הועברה למשפחות הנרצחים, ומדוע לא התקיימה "עדות ניקיון" טרם החתימה עם העד (שאינו עד מדינה-ג.מ)?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
אסי אבוטבול
צילום: יריב כץ
מומלצים