שתף קטע נבחר

האש באוסטרליה: מתפללים על לואיס הקואלה

350 קואלות נספו בשריפות הענק, עשרות אחרות חולצו ונזקקות לטיפול. הסבתא האמיצה טוני דוהרטי תועדה מצילה מהלהבות דוב קואלה חסר אונים, צורח ובוכה: "היה כל כך חם ומפחיד". סיכוייו לשרוד הם 50%

טוני דוהרטי, הסבתא האוסטרלית הגיבורה שתועדה מסכנת את חייה כדי להציל דוב קואלה שנקלע לשריפות הענק הפוקדות את מדינת המחוז ניו סאות' וויילס, התאחדה היום (ה') עם הקואלה שהצילה. "היה נורא לראות אותו יוצא מהלהבות, הוא נראה כל כך חסר אונים ורץ על הכביש", סיפרה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אוסטרליה חילוץ קואלה שריפות אש (קרדיט: יוטיוב)
שיקום ארוך. לואיס העטוף אחרי החילוץ

אוסטרליה חילוץ קואלה שריפות אש (קרדיט: יוטיוב)

אוסטרליה חילוץ קואלה שריפות אש (קרדיט: יוטיוב)

אוסטרליה חילוץ קואלה שריפות אש (קרדיט: יוטיוב)

סרטון שבו נראתה דוהרטי רצה אל עץ, עוטפת את הקואלה ומרחיקה אותו מהסכנה בעודו צורח ובוכה ריגש אתמול רבים ברחבי העולם. לחיית הכיס קראה "לואיס", על שם אחד מנכדיה. "ידעתי שאני צריכה לעטוף אותו במשהו, אז פשוט הורדתי את החולצה שלי וכיסיתי אותו. היה שם כל כך חם ומפחיד", סיפרה.

 

אלא שלפי הווטרינרים, מצבו של לואיס אינו טוב. הוא סובל מכוויות קשות, וסיכוייו לשרוד עומדים על 50% בלבד. גם אם ישרוד – צפוי לו תהליך שיקום ארוך.

 

שישה בני אדם כבר נהרגו, מאות בתים נהרסו וכ-15 מיליון דונמים נשרפו בשריפות הענק המשתוללות מאז אוקטובר במזרח אוסטרליה. השריפות הרסו חלקים גדולים מסביבת המחיה הטבעית של הקואלות, ומעריכים שכ-350 קואלות נספו בהן.

שריפה  שריפות ב מזרח אוסטרליה ניו סאות' ויילס (צילום: EPA)
שישה הרוגים, מאות בתים הרוסים. נאבקים בלהבות(צילום: EPA)

אוסטרליה שריפות אש קואלה חולצה (צילום: AFP)
קואלה אחרת שחולצה. התוכנית: לעזור להן להתרבות(צילום: AFP)

אוסטרליה שריפות אש קואלה חולצה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אוסטרליה שריפות אש קואלה חולצה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

אוסטרליה שריפות אש קואלה חולצה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מפה אוסטרליה מדינת ויקטוריה מדינות מחוז מדינה ()

בפלטפורמת GoFundMe המקוונת נפתח בימים האחרונים קמפיין מימון המונים שבו מגייסים כספים לטובת הטיפול בקואלות הפצועות, והיום חצה הקמפיין הזה את רף מיליון הדולרים האוסטרליים (כ-680 אלף דולר אמריקני) והפך לקמפיין מימון ההמונים הגדול ביותר של GoFundMe באוסטרליה לשנת 2019.

 

האסון באוסטרליה – עוד כתבות ב-ynet:

 

את הקמפיין פתח בית חולים לקואלות, ומטרתו המוצהרת היא לספק תחנות שתייה אוטומטיות לקואלות החיות בטבע. יותר מ-20 אלף איש כבר תרמו לו כסף, בהם תורמים מארה"ב, צרפת ובריטניה. היעד המקורי של הקמפיין, ששמו "עִזרו לקואלות הצמאות שנפגעו מהשריפות", היה לגייס 25 אלף דולר אוסטרלי, אבל היום הושלם גיוס של סכום גבוה פי ארבעה. מדובר בקמפיין מימון ההמונים השני הכי מוצלח של פלטפורמת GoFundMe מאז החלה לפעול באוסטרליה ב-2016.

אוסטרליה שריפות שריפה אש ניו סאות' וויילס (צילום: EPA)
מגייסים כסף גם לכבאים. המלחמה באש(צילום: EPA)

אוסטרליה סידני עשן כבד בעקבות ה שריפות (צילום: gettyimages)
העשן והפיח הגיעו לבית האופרה בסידני(צילום: gettyimages)

בית החולים לקואלות, השוכן כארבע שעות נסיעה צפונה מסידני, הציל בשבועות האחרונים 31 קואלות מהצמחייה הבוערת. היום מסר כי נדהם מטוב הלב, מהרצון הטוב ומהתמיכה של האוסטרלים ושל הקהילה הבינלאומית. לדבריו, כעת בכוונתו להרחיב את המימון להצבת תחנות שתייה לקואלות לאזורים אחרים בניו סאות' וויילס, לקנות כלי רכב לנשיאת מים ולחדש את המלאי בתחנות השתייה. בכוונתו גם לפתח תוכנית שתסייע לקואלות להתרבות.

 

הקמפיין לסיוע לקואלות הוא רק אחד מ-100 קמפיינים של גיוס כספים שהושקו בעשרת הימים האחרונים ושקשורים לשריפות הענק. עד כה נאספו בכל הקמפיינים האלה יחדיו כשני מיליון דולר אוסטרלי. הקמפיין השני הכי מצליח מביניהם הוא זה שבו גויסו 60 אלף דולר אוסטרלי לטובת תמיכה בכבאים ובנפגעי השריפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
טיפול בקואלה אחרת שחולצה מהשריפות
צילום: AFP
מומלצים