שתף קטע נבחר

נתניהו: "המגעים לאחדות נמשכים", בכחול לבן מכחישים

ראש הממשלה נפגש עם ראשי רשויות מהליכוד וטען כי המשא ומתן להרכבת קואליציה עדיין מתבצע למרות שהשותפים ההכרחיים למהלך מכחישים מגעים ישירים. רה"מ טען כי גם המצב הביטחוני מחייב אחדות: "אני נלחם במלחמה שתקבע אם נחיה או נמות"

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ראשי רשויות מהליכוד שתמכו בו - וטען כי המגעים להקמת לממשלת אחדות עדיין נמשכים. אולם המשא ומתן עם כחול לבן הופסק - ובישראל ביתנו טוענים כי ישראל "דוהרת לבחירות".

 

"יש לנו עדיין משימה להקים ממשלת אחדות", אמר נתניהו במפגש עם ראשי הערים. "המגעים לא נפסקו, הם מתקיימים. הדבר דרוש דווקא מטעמים שלא את כולם אני יכול לפרט", טען ראש הממשלה. גורמים בכחול לבן אמרו היום ל-ynet כי התנאי שהציבו לצוותי הליכוד, לפיו יסכימו לממשלה עם נתניהו בתנאי שגנץ יהיה הראשון ברוטציה, עדיין בתוקף - אך השיחות כבר לא מתקיימות באופן ישיר עם אנשיו של נתניהו.

 ישיבת ממשלה (צילום: אמיל סלמן)
"המגעים לאחדות לא נפסקו". נתניהו(צילום: אמיל סלמן)

"כפי שאמר יו"ר כחול לבן במוצאי שבת, כחול לבן ממשיכה לעשות כל מאמץ להקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית ולמניעת בחירות יקרות ומיותרות", אמרו גורמים בכחול לבן בתגובה לדברי נתניהו. "זאת, לפי המתווה שבמסגרתו בשנתיים הראשונות גנץ יהיה ראש ממשלה, ולאחר מכן, אם נתניהו יזוכה, הוא יוכל לחזור לתפקיד. יש רק גורם אחד שדוחף לבחירות בשל האינטרסים המשפטיים שלו - בנימין נתניהו".

 

גם בישראל ביתנו הציגו גרסה שונה מזו של ראש הממשלה. "ראשי המפלגות כבר מיצו את כל המאמצים, וספק אם לכנסת יש סיכוי למנוע את הבחירות החדשות", אמר אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה. "קראתי לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת לזמן את כל ראשי המפלגות, ולשבת איתם עד שייצא עשן לבן. אני מצפה שהם יפעילו את הלחצים על ראשי המפלגות", ציין.

 

בהמשך הפגישה, נתניהו אמר לראשי הרשויות כי הוא נלחם במלחמה "שתקבע אם נחיה או נמות". ראש הממשלה אמר כי נדרשת ממשלת אחדות בשל "אתגרים מיידיים ולא קטנים", כלשונו. "תקפנו בעזה לפני שבועיים ובסוריה לפני שבוע. יש מעצמה שחרטה על דגלה להשמיד אותנו והיא מנסה לשגר טילים מדויקים נגדנו מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון ועזה. צריך להילחם בהם. אני נלחם בהם, לפעמים לבד בעולם. המלחמה הזאת תקבע אם נחיה או נמות".

ישיבת סיעה כחול לבן (צילום: אלכס קולומויסקי)
"אם גנץ יהיה ראשון ברוטציה - כחול לבן ישבו עם נתניהו". גנץ ולפיד(צילום: אלכס קולומויסקי)

נתניהו הוסיף כי "צריך לצייד את צה"ל, ולכן אני הולך לדבר עם בני גנץ ולהעביר עכשיו 4 מיליארד שקל לצה"ל. נעשה זאת גם מול הצרכים המידיים של השלטון המקומי. המדינה קודמת לכל, אז בואו נשים אותה לפני הכל - גם בתקציבים החיוניים עכשיו לביטחון ולחיים".

 

ראש הממשלה התייחס גם למצבו המשפטי בעקבות הגשת כתב האישום נגדו ביום חמישי האחרון ואמר: "אני מרגיש את האנרגיות בשטח. יש אנרגיות שלא הרגשתי מעודי - ואני לא נחשב אופטימי בדרך כלל. יש הרבה כאב אבל גם המון תמיכה מאזרחי ישראל. מי שקובע את זהות ראש הממשלה זה אזרחי ישראל. זאת מהות הדמוקרטיה, הרוב קובע וזה לא נקבע ולא מסוכל במקום אחר.

 

"צריך לאפשר בדיקה של כל הקלקולים הללו", הוסיף נתניהו. "אי אפשר שתהיה הדחת עדים בסחיטה באיומים. זאת לא דמוקרטיה. למען הדמוקרטיה ולמען שלטון החוק צריך לתקן את הקלקולים. אף אחד לא מעל החוק - לא ראש ממשלה, לא נשיא, לא משטרה ולא פרקליטות. אבל אני בטוח בדבר אחד - מי שצריך לבחור את ראש הממשלה זה אזרחי ישראל ולא אף אחד אחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בנימין נתניהו
צילום: רויטרס
מומלצים