שתף קטע נבחר

אושר תקציב הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה החליטה לתקצב את הפקולטה, שהלימודים בה החלו בה השנה לראשונה ללא תקציב מאושר. זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה עמדה פתיחתה בסימן שאלה. "צעד משמעותי להגדלת מספר הסטודנטים לרפואה", אמרה יו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ

אחרי הסערה ופתיחת השנה: הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה לתקצב את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. זאת לאחר שהלימודים בפקולטה החלו השנה לראשונה ללא תקצוב.

 

ספריה (צילום: יח
אוניברסיטת אריאל(צילום: יח"צ)

 

אושרה הקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

הות"ת נגד בנט: לא להקמת פקולטה לרפואה באריאל

 

החלטת הוועדה תחול על כלל הסטודנטים שהחלו השנה את לימודיהם. "זהו צעד משמעותי להגדלת מספר הסטודנטים לרפואה", אמרה יו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ, "בשל התמריצים להגדיל את מספר הסטודנטים, נצליח להוביל את המהפכה ולהכשיר מדי שנה הרבה יותר רופאים איכותיים בישראל".

 

בהחלטתה אישרה ות"ת לאוניברסיטת אריאל תקצוב של 280 סטודנטים לטובת תוכנית הלימודים ברפואה (MD לארבע שנים), כאשר בכל מחזור ילמדו עד 70 סטודנטים, בהתאם לגודל המחזור. לפי הודעת הות"ת, "ההחלטה התקבלה בהתבסס על דיווחי המוסד והתחייבותו להבטחת איתנותו הפיננסית, ולקיום שדות קליניים שיאפשרו לבצע את ההכשרה הקלינית של לימודי הרפואה".

 

"צעד להגדלת מספר הסטודנטים". פרופ' יפה זילברשץ (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
"צעד להגדלת מספר הסטודנטים". פרופ' יפה זילברשץ(צילום: גיל יוחנן)

בנוסף, ההחלטה של ות"ת עומדת בתיאום ומיישמת את המלצות ועדת הלפרין-מרום, שהמליצה על הגדלה של פי 3 במספר הישראלים הלומדים רפואה. כלומר, מכ-700 כיום ל-950 ועד 1010 סטודנטים (מתווה מורחב, א"י).

 

יש לציין כי פתיחת הפקולטה לרפואה במוסד האקדמי לוותה במחלוקת סוערת בות"ת ובמל"ג. לאחר שבחודש פברואר האחרון החליטה ות"ת שלא לאשר את הקמת הפקולטה, אישרה לבסוף מל"ג את הקמתה. 

 

שר החינוך ויו"ר המל"ג, רפי פרץ, ספג לאחרונה ביקורת על כך שדחה את מינויה של נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר, פרופ' רבקה כרמי, לחברות בות"ת לאחר שנטען כי החלטתו מונעת מסיבות פוליטיות.

 

היום הוא בירך על ההחלטה: "אריאל היא עיר ככל עיר בישראל, והאוניברסיטה בה צריכה להיות מתוקצבת כמו שאר המוסדות להשכלה הגבוהה בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יצחק שליסל
אוניברסיטת אריאל
צילום: יצחק שליסל
מומלצים