שתף קטע נבחר

מיליארדרים, פוליטיקאים, מקורבים: 333 עדי התביעה

אילי הון מאוסטרליה, ארה"ב, בריטניה והודו. ארבעה שרים מהליכוד ובכיר אחד מכחול לבן. כמעט כל הכוורת של נתניהו בשנים האחרונות. וגם "המתווך", עורכי הדין, העוזרת האישית של מילצ'ן, ראשי השב"כ והמוסד לשעבר ושלושה עדי מדינה. מי ומי בעדי התביעה נגד ראש הממשלה

 

 

הכוורת של נתניהו בעשור האחרון, המיליארדרים שעמם ניהל קשרים הדוקים, המקורבים שהפכו לעדי מדינה - וגם פוליטיקאים, יריבים מושבעים לצד חברי מפלגה: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר אתמול (ב') ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו גם רשימת 333 עדי התביעה נגד נתניהו.

 

רשימת עדי התביעה הארוכה כוללת 122 אנשי משטרה ורשות ניירות ערך, ויותר מ-200 עדים פוטנציאלים אחרים, בהם עורכים מכלי תקשורת. במשפטים רבים לא מזמנים בסופו של דבר לבית המשפט חלק גדול מהעדים המופיעים בכתב האישום, וכך צפוי להיות גם במשפטו של נתניהו, אם וכאשר ייפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים.

 

מספר העדים אמנם נראה גבוה, אך אינו חריג - בפרשת הולילנד הופיעו בכתב האישום 370 עדי תביעה, ואילו בכתב האישום נגד אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות נמנו 280 עדי תביעה.  

העדים בתיקי בנימין נתניהו (צילום:אבי מועלם,אוראל כהן,ירון ברנר,שאול גולן,AFP,EPA,getty)
9 מ-333 עדי התביעה נגד נתניהו(צילום:אבי מועלם,אוראל כהן,ירון ברנר,שאול גולן,AFP,EPA,getty)

"כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו", הגיב נתניהו אמש ואמר בגיחוך כי "רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית ל'דפי זהב'". לצד עדי התביעה קיימים כמובן עדי הגנה - למשל, ייתכן שסנגורי נתניהו יבקשו להעיד מומחי משפט מארצות הברית. זו הרשימה המלאה של 333 עדי התביעה - ואלו המרכזיים מביניהם.

 

עדי המדינה 

ניר חפץ. בעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו. נחקר בחשד לקבלת שוחד וחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000. תבע בשבוע שעבר את שר המשפטים אמיר אוחנה בטענה שפרסם מעל דוכן הכנסת מידע מחקירת חפץ שעליו הוטל צו איסור פרסום.

ניר חפץ, ארי הרו ושלמה פילבר (צילום: מוטי קמחי, שאול גולן) (צילום: מוטי קמחי, שאול גולן)
ניר חפץ, ארי הרו ושלמה פילבר(צילום: מוטי קמחי, שאול גולן)

עיקרי האישום תיק 4000 (צילום: אוהד צויגנברג, אוראל כהן)
(צילום: אוהד צויגנברג, אוראל כהן)

שלמה פילבר. מונה על ידי נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת במקומו של אבי ברגר. נחקר בחשד שקידם את האינטרסים של בזק, הושעה (ואחר כך פוטר) ממשרד התקשורת וחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

 

ארי הרו. בעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה ומנהל לשכתו של נתניהו. המשטרה הודיעה כי התגבשה נגדו תשתית ראייתית לשוחד, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות, ולאחר מכן הוא חתם על הסכם עד מדינה בתיק 1000 ובתיק 2000. דווח כי יעיד נגד נתניהו גם בתיק 4000.

 

אילי ההון

ארנון מילצ'ן. איש עסקים ואחד המפיקים הבולטים בהוליווד, הונו הוערך ב"פורבס" ב-3.4 מיליארד דולר. נתניהו נאשם בתיק 1000 (פרשת המתנות) כי קיבל ממנו טובות הנאה, בעיקר בדמות סיגרים ושמפניות, בשווי 462,602 שקלים - ופעל לטובת מילצ'ן באופנים שונים. התיק נגד מילצ'ן עצמו נסגר.

מילצ'ן ופאקר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מילצ'ן ופאקר(צילום: EPA)

עיקרי האישום תיק 1000 (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

ג'יימס פאקר. מיליארדר אוסטרלי שאותו הכיר מילצ'ן לנתניהו. הונו מוערך ב-3 מיליארד דולר. ראש הממשלה נאשם בתיק 1000 כי קיבל מפאקר טובות הנאה - סיגרים ושמפניות - בשווי 229,174 שקלים.

 

רון לאודר. מיליארדר שנחשב בעבר לאחד מידידיו הקרובים של נתניהו. בשנים האחרונות היחסים ביניהם הצטננו. הונו נאמד ב-4.2 מיליארד דולר.

 

ספנסר פרטרידג'. מיליונר אמריקני המקורב לנתניהו. ראש הממשלה פנה לוועדת ההיתרים על מנת לקבל מימון משפטי מפרטרידג' ואחר כך ביקש מהמבקר לאשר לו הלוואה מסחרית ממנו - וקיבל.

 

נתן מיליקובסקי. בן דודו של נתניהו, הונו נאמד ב-1.1 מיליארד דולר. ועדת ההיתרים פסלה את בקשת נתניהו לקבל ממנו תרומות בסך שני מיליון דולר. בעבר החזיקו השניים בשותפות מניות חברה העוסקת בתחום הפלדה, ששימשה כספקית של התאגיד הגרמני טיסנקרופ, מפרשת הצוללות.  

המיליונר ספנסר פרטרידג' עם רה
פרטרידג' ונתניהו(באדיבות ערוץ 10)

נתן מיליקובסקי (צילום: MICHAEL FALCO  / NYT)
נתן מיליקובסקי(צילום: MICHAEL FALCO / NYT)

ראטן טאטא (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ראטן טאטא(צילום: gettyimages)

פויו זבלודוביץ'. איל הון יליד פינלנד המתגורר בלונדון. בעבר נטען כי העניק לנתניהו מתנות בעת כהונתו כשר האוצר וכראש הממשלה, והעיד בתיק 1000.

 

לארי אליסון. מיליארדר אמריקני ומייסד "אורקל". לפי "פורבס" הוא אחד מעשרת האנשים העשירים בעולם והונו נאמד ב-68.7 מיליארד דולר. בעבר דווח כי נתניהו תיווך בניסיון למכירת "ידיעות אחרונות" לאליסון.

 

לן בלווטניק. מיליארדר בריטי שהונו נאמד ב-19.4 מיליארד דולר. העיד בתיק 1000 כי רכש את ערוץ 10 לבקשת נתניהו.

 

ראטן טאטא. איש עסקים הודו שהונו מוערך במיליארד דולר. לפי האישום, נתניהו נענה לבקשת מילצ'ן וקידם מיזם להקמת אזור סחר חופשי בגבול ירדן ואף אפשר טיסה של טאטא ומילצ'ן לירדן לצורך פגישה עם המלך. המיזם עצמו לא יצא לפועל לבסוף.

 

הפוליטיקאים

השר גלעד ארדן מהליכוד. שימש כשר התקשורת לפני שנתניהו מינה עצמו לתפקיד. פעל לפירוק מונופול בזק. 

 

ח"כ יאיר לפיד. יו"ר יש עתיד, מספר 2 בכחול לבן ומיריביו הפוליטיים הבולטים של נתניהו בעשור האחרון. לפי האישום, נתניהו פנה ללפיד בעת שזה כיהן כשר האוצר בממשלתו בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה ארנון מילצ'ן.

 

ח"כ לשעבר איתן כבל. כבל, איש מפלגת העבודה, הגיש את הצעת החוק להפסקת הפצתו בחינם של "ישראל היום" ונחקר בתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). היועמ"ש סגר את התיק נגדו.

גלעד ארדן באולפן ynet בחירות 2019   (צילום: אבי מועלם)
השר ארדן(צילום: אבי מועלם)

יאיר לפיד בכנס ז'בוטינסקי למנהיגות (צילום: רפי קוץ)
ח"כ לפיד(צילום: רפי קוץ)

איתן כבל מפלגת העבודה (צילום: רענן בן צור)
ח"כ לשעבר כבל(צילום: רענן בן צור)

עיקרי האישום תיק 2000 (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)
(צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)

השרה לשעבר ציפי לבני. יריבתו של נתניהו בבחירות 2009, אז כיו"ר קדימה. מסרה עדות פתוחה בתיק 2000 כשהייתה בכירה במחנה הציוני.

 

השר צחי הנגבי מהליכוד. שימש במשך מעט פחות משנה כממלא מקומו של נתניהו כשר התקשורת. 

 

השר יריב לוין מהליכוד. נתניהו נפגש עמו לאחר הפגישה עם בעלי "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. לפי האישום, פגישה זו עם לוין, שכיהן אז כיו"ר ועדת הכנסת, נועדה על מנת ליצור אצל מוזס את הרושם כי הוא בוחן את היתכנות קידום החקיקה נגד החינמון "ישראל היום".

 

השר זאב אלקין מהליכוד. נכח באותה הפגישה של נתניהו ויריב לוין. לפי האישום, אלקין, ששימש אז כיו"ר הקואליציה, הבהיר לנתניהו ביחד עם לוין כי לא ניתן יהיה לקדם את החקיקה נגד "ישראל היום" בתקופה שעליה דובר אז.

 

הפרקליטים

עו"ד דוד שמרון. פרקליטו הפרטי של נתניהו. לפי האישום, ראש הממשלה הסתיר גם ממנו את מערכת היחסים בינו לבין אלוביץ'.

 

עו"ד עמית חדד. היה יד ימינו ושותפו של יעקב וינרוט ז"ל. לאחר שווינרוט הלך לעולמו אשתקד, המשיך חדד לייצג את נתניהו והיה למעשה היחיד שייצג אותו בפרשות השונות. לכן יש לו גם חיסיון עורך דין-לקוח. אם ייקרא לעדות לא סביר שיישאל על דברים שנאמרו בחדרי חדרים עם ראש הממשלה, כי על כך יוכל שלא לענות, אבל ייתכן שיישאל שאלות עובדתיות כלליות.  

עו"ד דוד שמרון (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
עו"ד דוד שמרון(צילום: יאיר שגיא)

עו
עו"ד עמית חדד(צילום: מוטי קמחי)

פנחס רובין בכנס לשכת עורכי הדין באילת (צילום: יאיר שגיא)
עו"ד פיני רובין(צילום: יאיר שגיא)

עו"ד פיני רובין. מעורכי הדין המסחריים הבולטים בישראל. גויס בתחילת השנה לצוות ההגנה של נתניהו, אבל לאחר מכן חתם על גילוי דעת - יחד עם פרקליטים בכירים אחרים - היוצא נגד המתקפות של נתניהו על מערכת המשפט.

 

המקורבים

דוד שרן. ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה לשעבר. המשטרה גיבשה נגדו תשתית ראייתית על שוחד בפרשת הצוללות.

 

גיל שפר. שימש כראש הסגל של נתניהו וכמנהל לשכת ראש הממשלה.

דוד שרן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
דוד שרן(צילום: מוטי קמחי)

רן ברץ ()
רן ברץ

הראל לוקר. לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

 

יואב הורוביץ. לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה וראש לשכת נתניהו.

 

לירן דן. בעבר ראש מערך ההסברה הלאומי ויועץ התקשורת של נתניהו.

 

רן ברץ. נפסל מינויו לראש מערך ההסברה הלאומי. שימש אחר כך כמוביל תחום ההסברה בפועל בלשכת ראש הממשלה.

 

ראשי מערכות הביטחון

יובל דיסקין. ראש השב"כ לשעבר.

יובל דיסקין (שבוע הסייבר אוניברסיטת ת"א - חן גלילי ) (שבוע הסייבר אוניברסיטת ת
יובל דיסקין(שבוע הסייבר אוניברסיטת ת"א - חן גלילי )

תמיר פרדו בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה (צילום: שאול גולן)
תמיר פרדו(צילום: שאול גולן)

תמיר פרדו. ראש המוסד לשעבר.

 

עוזי ארד. ראש המטה לביטחון לאומי בעבר.

 

אחרים

זאב רובינשטיין. סגן יו"ר הבונדס ואיש עסקים.  נחשב ל"מתווך" בין נתניהו לבעלי בזק שאול אלוביץ' וחשוד בתיווך לשוחד בתיק 4000. טרם הוגש נגדו כתב אישום בפרשה.  

אבי ברגר. מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. התנגד למיזוג בזק-yes ופוטר זמן קצר לאחר שנתניהו מינה עצמו לשר התקשורת.

 

אילן ישועה. לשעבר מנכ"ל וואלה. סיפק למשטרה הקלטות רבות של שיחות בתיק 4000.

זאב רובינשטיין  ()
זאב רובינשטיין

סטלה הנדלר (צילום: עמית מגל)
סטלה הנדלר(צילום: עמית מגל)

הדס קליין ()
הדס קליין

סטלה הנדלר. מנכ"לית חברת בזק עד 2018. נעצרה במסגרת חקירת בזק והוגשה נגדה תשתית ראייתית על עבירות מרמה והפרת אמונים.

 

עו"ד שלומית ברנע פרגו. היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה. לפי האישום, נתניהו מסר לה כי הוא מקיים "קשרי ידידות" עם אלוביץ' זה 20 שנה, ומידע זה היא העבירה לאנשי היועמ"ש.

 

הדס קליין. העוזרת האישית של מילצ'ן. העידה בחקירתה על דרישות בני הזוג נתניהו ממילצ'ן ונחשבת לעדת מפתח בתיק 1000.

 

עו"ד יהודה וינשטיין. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר. העביר לנתניהו את הסדר ניגוד העניינים, שבו לא נכלל אזכור ליחסי נתניהו ואלוביץ' ולקשרים ביניהם, מכיוון שלפי האישום נתניהו הסתיר אותם.


פורסם לראשונה 02/12/2019 22:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן, AFP
חפץ, מילצ'ן ופילבר. 3 מ-333
צילום: אוראל כהן, AFP
מומלצים