שתף קטע נבחר

פותח מבערים: מחנה סער מאתגר את נתניהו בליכוד

למרות שעדיין לא הוחלט על פריימריז לראשות הליכוד, במפלגה כבר שני מחנות ברורים. סער זכה לחיזוק משמעותי - אם כי ברמיזה - מראש מועצת שומרון. בסביבת רה"מ הדריכות גבוהה: אתמול, במשך שעות, הוא ערך פגישות אישיות עם כ-250 חברי ליכוד

בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס)
בנימין נתניהו וגדעון סער(צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס)

תאריך לפריימריז בליכוד עדיין לא נקבע, על אף דרישתו של ח"כ גדעון סער לקיים אותם בהקדם, אולם בשטח כבר נוצרו שני מחנות מובהקים: תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכי סער.

 

אף אחד מרשימת הליכוד לכנסת, למעט ח"כ מיכל שיר, לא הצהיר על תמיכה בסער. רובם אפילו ביקרו את התנהלותו, אולם בשטח המצב אחר. ראשי רשויות וגם ראשי סניפים בליכוד הודיעו בימים האחרונים שהם תומכים בסער ואתמול העניק לו רוח גבית גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, דמות משמעותית ובעלת חשיבות מבחינת כמות המתפקדים בליכוד, שתומך בהצעתו של סער להקדמת הפריימריז במפלגה.

 

  

 

גדעון סער יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון בחירות (צילום: זזים ימינה)
גדעון סער עם יוסי דגן (צילום: זזים ימינה)

אתמול פירסם דגן בפייסבוק פוסט, שבו אמנם לא הצהיר רשמית שהוא תומך בסער, אך חיזק בבירור את הקו שלו. "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מהמנהיגים הגדולים שקמו למדינת ישראל. רמה אחת מעל רבים מראשי הממשלה שכיהנו לפניו", כתב דגן. "יחד עם זאת, כיום חובה עלינו לזכור ששלטון המחנה הלאומי כולו נמצא בסכנה מוחשית. המטרה המרכזית שלנו היא המשך הובלת מדינת ישראל ע"י ממשלה ציונית, ערכית - וכיום, לאחר 26 שנות אוסלו - מובן וברור כי זו רק ממשלה המושתתת על המחנה הלאומי. במציאות שנוצרה, והיות שנראה כי אין אפשרות להקים ממשלה, חייבים לקיים פריימריז לראשות התנועה. ח"כ גדעון סער הוא מנהיג ערכי וראוי, מעמודי התווך של המחנה הלאומי, שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות בשמירה על ארץ ישראל, ערכי הציונות והלאום".

 

דגן לא לבד. ראשי רשויות מקומיות נוספות - ביניהם ראש עיריית רמת־גן כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש עיריית אופקים איציק דנינו, ראש מועצת גן יבנה דרור אהרון, ראש המועצה האזורית לכיש דני מורביה, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת מזכרת בתיה גבי גאון - וראשי סניפי ליכוד באשקלון, אור־יהודה, ראמה, אילת, רמת גן, בת־ים, לוד, שכונת התקווה ורמת אביב, על תמיכה בסער.

 

 

חברי כנסת בליכוד אמרו אתמול שרשימת התמיכה שפירסם סער אמנם מרשימה אך הפוקדים הגדולים של הליכוד עדיין מלוכדים סביב נתניהו. למרות זאת, הרשימה שמאגד סער, ובעיקר התמיכה היחסית שהעניק דגן, הכניסה את נתניהו וסביבתו לדריכות גבוהה.

 

אתמול בילה נתניהו שעות ארוכות במצודת זאב בתל אביב ושם, על פי הודעת הליכוד, פגש אישית כ-250 חברי ליכוד, בהם חברי מרכז ומתפקדים מכל רחבי הארץ. נתניהו קיים עשרות פגישות - בין 10 ל-15 דקות כל אחת - בין היתר גם עם חברי כנסת שאמורים לקחת חלק בעבודת השטח בליכוד.

 

מחר אמור להתכנס מרכז הליכוד על מנת לאשר את שימור רשימת הליכוד לכנסת ללא קיום פריימריז, כשלא ברור עדיין האם תעלה הצעה בנוגע לפריימריז רק לראשות המפלגה. נתניהו ייצא היום לביקור מדיני בפורטוגל ואמש הוא ביקש מיו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, לדחות את כינוס מרכז הליכוד ולא לקיימו מחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס
הקרב מתחמם. נתניהו וסער
צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס
מומלצים