שתף קטע נבחר

אסטוניה מתנצלת: ר"מ פינלנד כונתה "נערת מכירות"

רק שבוע עבר ממינויה של סאנה מרין בת ה-34 למנהיגה הצעירה בעולם של מדינה כלשהי, ושר הפנים האסטוני כבר סיפק הערה שוביניסטית

אסטוניה נאלצה אתמול (יום ב') להתנצל בפני שכנתה פינלנד אחרי ששר הפנים האסטוני לעג לראשת הממשלה החדשה של פינלנד, סאנה מרין בת ה-34. השר מארט הלמה כינה את מרין "נערת מכירות" ופקפק ביכולתה להנהיג את ארצה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

סאנה מרין ראש הממשלה החדשה של פינלנד (צילום: רויטרס)
סאנה מרין. גם קופאית יכולה(צילום: רויטרס)

מרין, נזכיר, עלתה לכותרות בשבוע שעבר כשהפכה למנהיגת המדינה המכהנת הצעירה בעולם. כלי תקשורת בינלאומיים עסקו בהרחבה בעובדה שהקואליציה בפינלנד מונהגת כעת על-ידי חמש נשים, שארבע מהן בנות פחות מ-35.

 

השר האסטוני הלמה, בן 70, הוא מנהיג מפלגת הימין הקיצוני הפופוליסטית אקרה. ביום ראשון אמר בתוכנית הרדיו של מפלגתו: "עכשיו אנחנו רואים איך נערת מכירות אחת הפכה לראש ממשלה ואיך כמה פעילי רחוב ואנשים לא משכילים אחרים הצטרפו לממשלה".

 

דבריו של הלמה עוררו כעס, ובאופוזיציה קראו לו להתפטר. נשיאת אסטוניה קרסטי קליולאיד ביקשה מנשיא פינלנד סאולי ניניסטה למסור את התנצלותה למרין ולממשלתה.

פינלנד חמש נשים מנהיגות את מפלגות הקואליציה  ()
חמש המנהיגות של פינלנד

מרין הסוציאל-דמוקרטית סיפרה בעבר שגדלה במשפחה שהתמודדה עם קשיים כלכליים. לפני שיצאה ללימודים באוניברסיטה ופתחה בקריירה פוליטית היא עבדה כקופאית. "אני גאה מאוד בפינלנד", כתב מרין בטוויטר שלה. "כאן ילד ממשפחה ענייה יכול לקבל חינוך ולהשיג את מטרותיו בחיים. קופאית יכולה להפוך אפילו לראש ממשלה".

 

הלמה, שכיהן בעבר כשגריר אסטוניה ברוסיה, ידוע בהצהרותיו הבוטות, ובעבר גרם כבר לא פעם מבוכה לראש הממשלה יורי רטאס. מנהיגת האופוזיציה באסטוניה, קאיה קלאס, הודיעה אתמול שהאופוזיציה תדרוש הצבעת אי-אמון בפרלמנט אם הלמה לא יתפטר בעקבות דבריו על המנהיגה הפינית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סאנה מרין. ממשפחה ענייה
צילום: רויטרס
מומלצים