שתף קטע נבחר

עדויות מההתעללות בבסיס: "חתולים נוספים הומתו בצורה דומה"

חקירת החשד שנחשף ב-ynet להמתת גורת חתולים בבסיס חיל האוויר באמצעות מסיר שומנים, עשויה להוביל להגשת כתב אישום נגד איש קבע. במצ"ח בודקים אם פקודיו סייעו לו להמית את הגורה וחתולים נוספים

 

חתולה שנפגעה ממסיר שומנים ששפך עליה חייל  ()
גור החתולים שמת בבסיס

בפרקליטות הצבאית נוטים להגיש כתב אישום נגד איש הקבע בבסיס ביסל"ח 314 של חיל האוויר, שחשוד בגרימת מותו של גורת חתולים באמצעות התזת נוזל להסרת שומנים.

 

מאז נחשף ב-ynet החשד להתעללות בבסיס שבו מוכשרים בין היתר טייסי חיל האוויר בשלב הראשון של קורס הטיס, הגיעו למצ"ח עדויות מחיילים שלפיהן לפחות שבעה חתולים נוספים מצאו את מותם בחודשים האחרונים בדרך דומה - באזור מטבח המחנה שממוקם סמוך לבאר שבע.

 

איש הקבע הושעה מתפקידו וכעת נבחן במסגרת החקירה נגדו הקשר בינו ובין המקרים הנוספים שעליהם העידו חיילים בבסיס. במקביל, במצ"ח בודקים גם חשד שלפיו פקודיו של איש הקבע סייעו לו להמית את החתולים על ידי שפיכת החומר הכימי על גופם של בעלי החיים.

 

"זהו הצבא המוסרי בעולם?"

"הזדעזעתי לקרוא על הרצח המחריד של חתולה בעינויים על ידי איש הקבע מהמטבח, שפיתה אותה עם גבינות ושרף אותה עם מסיר שומנים", כתבה יו"ר ומייסדת עמותת תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן, לרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. "זהו הצבא המוסרי בעולם? איש קבע שמתעלל בחתולים חסרי הגנה שמחפשים מזון".

"רצח מחריד של חתולה בעינויים". אלטמן (צילום: אלי סגל, דניאל אליאור) (צילום: אלי סגל, דניאל אליאור)
"רצח מחריד של חתולה בעינויים". אלטמן(צילום: אלי סגל, דניאל אליאור)

מיקי חיימוביץ'  (צילום: אבי מועלם)
"במקום שבו אין נהלים מסודרים מתאפשרים מקרים מזעזעים". ח"כ חיימוביץ' (צילום: אבי מועלם)

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) כתבה אף היא לרמטכ"ל: "המקרה מגולל התעללות ברוטאלית שהובילה למוות מיותר של בעל חיים חסר ישע. חוק צער בעלי חיים קובע כי העובר על סעיף 2(א) בחוק דינו מאסר של 4 שנים.

 

"סוגיית הטיפול בכלבים ובחתולים בבסיסים טרם הוסדרה חרף פניות שנשלחו אליכם בנושא, להן אתם מגיבים כי אתם 'בהליך של גיבוש מדיניות'. ההיסטוריה מוכיחה כי במקום שבו אין נהלים מסודרים מתאפשרים מקרים מזעזעים כמו זה שנחשף בבסיס חיל האוויר".

 

בעקבות מכתבה של ח"כ חיימוביץ', בחיל האוויר עדכנו כי מטרת החקירה של מצ"ח היא למצות את הדין עם האחראים לאירוע: "מלבד החקירה, הנושא עלה בפורום המפקדים הבכיר בראשות מפקד חיל האוויר. נקבע כי לצד הטיפול המשמעתי במעורבים יינקטו פעולות הסברה וחינוך בבסיס חיל האוויר".

 

מדובר צה"ל נמסר: "הנושא מצוי בחקירת מצ"ח ומטבע הדברים בשלב הזה לא ניתן להתייחס לטענות לגופן. יודגש כי צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה בבעל חיים, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שיבצע מעשים אלו בקרב משרתיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים