שתף קטע נבחר

נציג ש"ס תמך בתקציב לאוטובוס השבת ברמת גן: "בעד פעמיים"

מועצת העיר אישרה את התקציב השנתי, הכולל 2.5 מיליון שקל להפעלת קווי השבת. יו"ר סיעת ש"ס דוד מנחם תמך והותקף מצד האופוזיציה: "מה יגיד כבוד הרב?". אחרי ההצבעה טען: "לא הייתי מודע לתקצוב תחבורה ציבורית בשבת"

 

 

מועצת העיר של רמת גן אישרה אמש (ראשון) ברוב קולות של 15 תומכים מול 5 מתנגדים את התקציב העירוני שלה לשנה הקרובה, הנאמד בסכום של יותר מ-1.4 מיליארד שקלים, ובו גם הקצאה של 2.5 מיליון שקלים להפעלת מערך קווי השבת העירוניים ה"סבבוס" שיתחילו לפעול מסוף השבוע הקרוב.

 

ישיבת מועצת העיר ברמת גן בנוגע ל
ישיבת המועצה, אמש

 תחבורה ציבורית בסופי השבוע ברמת גן (צילום: איתי בלומנטל)
קו השבת של רמת גן(צילום: איתי בלומנטל)

מי שהצביע בעד התקציב ללא שום הסתייגות או אמירה ערכית על חילול השבת, הוא יו"ר סיעת ש"ס בעיר דוד מנחם שאמר לנוכחים בהצבעה השמית "אני בעד פעמיים". לאחר ההצבעה תקפו חברי האופוזיציה את מנחם על כך שהצביע בעד הפעלת השירות פורץ הדרך שהחל ברמת גן וסלל את הדרך לקווי השבת במטרופולין גוש דן.

 

"הצבעת פעמיים בעד, זה יפה?", קרא לעברו יו"ר ועדת הביקורת במועצה אביהוא בן משה. "הצבעת פעמים בעד הסבבוס, מה יגיד כבוד הרב?". לאחר הדיון הסוער אישרו חברי המועצה תקציב בלתי-רגיל שנאמד בסכום של 388 מיליון שקלים נוספים.

 

מנחם מסר בתגובה כי לא היה מודע לכך שהצביע בעד מימון התקציב ל"סבבוס". לדבריו, "ברור לחלוטין ולא צריך להיות חכמולוג לדעת שאני נגד תחבורה ציבורית בשבת ונגד תקצוב מימון לכך".

 

דוד מנחם  (צילום: תומי הרפז)
יו"ר ש"ס ברמת גן דוד מנחם (צילום: תומי הרפז)

יו"ר סיעת ש"ס הוסיף: "אתמול הייתה ישיבת ועדת כספים שבה השתתפתי ולא דובר כלל על עניין זה וכאשר החלה ישיבת מועצת עיר בנושא התקציב, הרי שבשל עניינים מסוימים יצאתי מהמועצה למשך כשעתיים וחזרתי להצבעה לקראת סוף הערות האופוזיציה. לאחר מכן, כאשר הגיעה ההצבעה על התקציב, ברור שאני הייתי עם הקואליציה בעד אישור התקציב ונגד עמדת האופוזיציה. לא הייתי ער ולא הייתי מודע לעניין תקצוב תחבורה ציבורית בשבת, אחרת בוודאי הייתי מביע את הסתייגותי מסעיף אישור המימון במסגרת התקציב. לא הייתי ער לזה ולו הייתי ער לזה הייתי מביע הסתייגות חמורה ביותר מכך".

 

בחודש אוקטובר פרש מהקואליציה עו"ד זוהר ישרים, הנציג השני של סיעת ש"ס במועצה, בעקבות הפעלת מערך ה"סבבוס" וחילול השבת ולאחר שהתייעץ עם גאון הדור הרב קנייבסקי שאמר לו "תפרוש ותקדש שם שמיים".

 

מערך הסבבוס שיופעל החל מסוף שבוע הקרוב יכלול את שני הקווים שפעלו בקיץ שעבר, הכחול והלבן, ובנוסף יופעלו קווים ייעודים "סבבוס ספורטיבי" (למגרשים ואצטדיונים), "סבבוס בונוס" (למוקדי תיירות משתנים) ו"סבבוס אמונה" שיופעל בזמני אמירת סליחות לכותל.

 

ראש העיר כרמל שאמה-הכהן, אמר כי "בקיץ האחרון הפיילוט של הסבבוס פרץ דרך בהצלחה לשירותי תחבורה בסופי שבוע לכל גוש דן, והשבוע הוא חוזר לפעול באופן קבוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים