שתף קטע נבחר

ירדן: בית המשפט גזר שבעה חודשי מאסר על ישראלי שהסתנן למדינה

קונסטנטין קוטוב חצה בחודש אוקטובר את הגבול באופן בלתי חוקי, ונעצר על ידי הצבא הירדני. הוא נשפט ונגזרו עליו שבעה חודשי מאסר, כך שנותרו לו עוד ארבעה חודשים בכלא. קוטוב נאשם בכניסה לא חוקית למדינה ובאחזקת סמים, שכן נמצאה אצלו סיגריה עם מריחואנה

 

 

קונסטנטין קוטוב בתוך כלוב בבית המשפט (צילום: AP)
קונסטנטין קוטוב בתוך כלוב בבית המשפט בחודש שעבר(צילום: AP)

בית המשפט לביטחון המדינה בירדן גזר הבוקר (ב') שבעה חודשי מאסר על הישראלי שהסתנן למדינה, והטיל עליו קנס כספי בגובה של אלף דינר ירדני (כ-5,000 שקלים). עם זאת, שלושת חודשי המעצר בהם היה נתון יקוזזו מהעונש, ועל כן נותרו לו עוד ארבעה חודשים בכלא.

 

האזרח, קונסטנטין קוטוב, עולה ממדינות חבר העמים, נעצר בחודש אוקטובר כשחצה למדינה השכנה. בפסק הדין נכתב כי בחזקתו היו 421 דולר וכ-27 אלף שקלים, לצד סיגריה עם מריחואנה. לפיכך, הוא נאשם בכניסה בלתי חוקית לירדן ובשימוש בסמים. עוד נכתב כי הוא הגיע ברכב לאזור הגבול עם חבר, ומשם המשיך לבדו ברגל. לאחר שחצה את הגבול נעצר בידי כוח של צבא ירדן. המשפט החל בחודש שעבר, והתנהל על ידי נשיא בית הדין.

 

 

כלי תקשורת בממלכה ציינו כי קוטוב כפר באשמה הראשונה, הנוגעת לסמים, והודה רק בכניסה לא חוקית למדינה.

 

ביום שבו נעצר קוטוב, הודיע שר החוץ הירדני, איימן ספדי, על החזרת השגריר בישראל להתייעצות בעקבות כליאתם של שני האזרחים הירדנים היבה אל-לבדי (32) ועבד א-רחמן מרעי (29) – שהיו עצורים בישראל מאז חודש אוגוסט. ישראל שיחררה את השניים לאחר כשבוע והמשבר הנקודתי הגיע לסיומו, מבלי שהוצע להחליף בין האזרח הישראלי לשני הירדנים.

 

המעצרים החריפו את היחסים המעורערים ממילא בין ישראל לירדן. מלך ירדן עבדאללה אמר לפני כחודשיים בניו יורק כי היחסים בין ישראל לירדן הם כרגע במצב הגרוע ביותר אי פעם.

 "חלק מזה נובע מהמצב הפנימי בישראל. אנחנו מקווים שישראל תצליח להגדיר את עתידה בשבועות הקרובים כדי שתוכל, לטובת כולנו, לחזור ולמקד את תשומת הלב במשא ומתן עם הפלסטינים".

 

עבדאללה הוסיף כי חלק מהבעיות עם ישראל קשורות לעניינים פוליטיים פנימיים: "אני מבין את זה, אבל אני לא מוכן שזה יבוא על חשבון מה שאבא שלי וראש הממשלה יצחק רבין השיגו כסמל לתקווה ולהזדמנויות עבור פלסטינים, ירדנים וישראלים". כשבועיים אחרי שאמר את הדברים פתח הצבא הירדני בתרגיל שדימה התמודדות עם מתקפה מהגבול המערבי של הממלכה, גבול ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
משפטו של הישראלי שנעצר בירדן
צילום: AP
מומלצים