שתף קטע נבחר

אלמנת הנרצח בפיגוע לנתניהו: "עמוד בהתחייבות לחוות גלעד"

שנתיים אחרי הפיגוע בו נרצח רזיאל שבח וההבטחות לחיבור חוות גלעד למים וחשמל, והתושבים עדיין בחושך. אלמנתו ביקשה מנתניהו שיעמוד בהתחייבות שנתן: "תינוקות בני יומם ללא חימום"

 

 

שנתיים עברו מהפיגוע הקשה בו נרצח הרב רזיאל שבח. פוליטיקאים רבים פקדו אז את בית משפחת שבח, כשבאמתחתם הבטחה: חוות גלעד, שבסמוך אליה נרצח הרב, תוסדר. למרות זאת, גם כעבור שנתיים דבר לא זז. אתמול, שנתיים בדיוק אחרי, שיגרה אלמנתו יעל מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו היא מבקשת ממנו: תעמוד בהתחייבויותיך.

הממשלה אישרה את הסדרת ההתנחלות ב-2018. חוות גלעד (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הממשלה אישרה את הסדרת ההתנחלות ב-2018. חוות גלעד(צילום: רויטרס)
 

שבח נורה ברכבו מרכב חולף בו הייתה חוליית חמאס, ממש בסמוך לחוות גלעד שבשומרון. זמן קצר לאחר הרצח כבר ידעה יעל שרזיאל יקבר בחוות גלעד. פוליטיקאים רבים שהגיעו לנחם הבטיחו כי חוות גלעד תוסדר, וההבטחה אף קיבלה גושפנקא רשמית בהחלטת ממשלה.

 

נתניהו הגדיל לעשות והבטיח שתושבי החווה יחוברו באופן סדיר לחשמל ולמים, אבל כאמור שנתיים חלפו ודבר לא קרה. בזמן הזה עושים אנשי החווה יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן מאמצים גדולים כדי לחבר את התושבים באופן מוסדר לחשמל ולמים, אך כל מאמציהם עלו בתוהו.

הקבר של רזיאל שבח ()
"לילות רבים אני נאלצת לוותר על חימום לילדיי". יעל ליד קברו של רזיאל

בציון שנתיים לרצח שלחה אתמול יעל מכתב נוקב לנתניהו ובו היא מפצירה ממנו לעמוד בהבטחתו שנתן ימים בודדים לאחר הרצח ומסבירה כי מדובר בצעדים הומניטריים עבור התושבים: "כיום, שנתיים לאחר הרצח, אני נדרשת שוב להתפנות מאבלי ביום הקשה הזה מפני שלצערנו על אף המאמצים המרובים נותרנו תושבי חוות גלעד ללא מים וחשמל.

 

"המשמעות היא שאין ביכולתנו לנהל שגרת חיים רגילה", הוסיפה יעל. "לילות רבים אני נאלצת לוותר על חימום לילדיי ועל מקלחות חמות. שכנותיי, נשים בהיריון ואחרי לידה עם תינוקות בני יומם, נותרות מדי ערב ללא אמצעי חימום מבטיחים וראויים".

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון (צילום: גור דותן )
"אסור להשאיר משפחות שלמות במצב כזה". דגן(צילום: גור דותן )

גם דגן שיגר מכתב לראש הממשלה ובו דרש לחבר את התושבים לחשמל ולמים: "אני קורא לך להורות לשר הביטחון להנחות את המינהל האזרחי לאפשר לחברת החשמל לחבר את התושבים לחשמל ולאשר לחברת מקורות לחבר את התושבים למים מסיבות הומניטריות. אסור להשאיר ילדים ומשפחות שלמות במצב כזה". דגן ושבח שלחו מכתב בנושא גם לשר הביטחון, נפתלי בנט, שבשעתו הספיד את שבח והבטיח: "חוות גלעד עוד תהיה עיר".

 

אתמול, כאמור, התקיימה האזכרה של שבח בחוות גלעד. מאות בני אדם הגיעו לכבד את זכרו, והשתתפו בצעדה שהתקיימה מבית הכנסת ביישוב למקום הרצח. תושבי היישוב והמשפחה עלו לקברו בחוות גלעד, ובערב הוקרן סרט לזכרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים