שתף קטע נבחר

נתניהו חיקה את גנץ וספג ביקורת: "מצטער אם מישהו נפגע". ארגון המגמגמים: "שפל ערכי"

בהשקת קמפיין הליכוד אמש לעג נתניהו ליו"ר כחול לבן, אחרי שהקרין סרטון שלו מגמגם. בארגון המגמגמים תוקפים: "מה נאמר לאלפי הילדים שמגמגמים ורואים את רה"מ לועג לבעיית הדיבור שלהם בשידור חי?". נתניהו: "אם יש מי שנפגע - אני מאוד מצטער על כך"

 

 

ארגון המגמגמים בישראל (אמב"י) תקף הבוקר (ד') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שאמש, באירוע השקת קמפיין הבחירות של הליכוד, הוא לעג ליו"ר כחול לבן בני גנץ על אופן דיבורו. הערב התייחס לכך נתניהו ואמר: "בדבריי אמש כיוונתי לכך שלבני גנץ אין הישגים, אין לו מה להציע ואין לו מה לומר לאזרחי ישראל. בניגוד לדרך שבה הדברים הוצגו בתקשורת, בוודאי שדבריי לא התייחסו לאנשים בעלי מוגבלויות כלשהן ואם יש מי שנפגע מדבריי אני מאוד מצטער על כך".

 

"החיקוי הלועג של רה"מ בנימין נתניהו לאדם שמגמגם הוא שפל ערכי ממדרגה ראשונה למערכת הפוליטית בישראל", מסר מנכ"ל ארגון המגמגמים בישראל, חנן הורוביץ.

 

כל העדכונים על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

"עשרות אלפי אנשים שמגמגמים בישראל - אשר מתמודדים יום יום, שעה שעה, באומץ רב מול מציאות עוינת - אינם מושא ללעג, אלא לגאווה! כל לעג על גמגום, בין אם הוא מתייחס לאדם שמגמגם או שהוא נועד לתייגו ככזה, אינו ראוי ואינו מוסרי", הוסיף הורוביץ.

בנימין נתניהו בני גנץ  (צילום: עמית שאבי)
נתניהו לעג לאופן דיבורו של גנץ, בארגון המגמגמים תוקפים(צילום: עמית שאבי)

חנן הורוביץ (צילום: אלעד אקרמן)
"לא מושא ללעג, אלא לגאווה". חנן הורוביץ, מנכ"ל ארגון המגמגמים בישראל(צילום: אלעד אקרמן)

"הניסיון להציג פוליטיקאי כאדם שמגמגם כדי להשמיץ אותו וכדי ללעוג לו מעורר דאגה. מה נאמר לאלפי ילדים וילדות שמגמגמים שרואים את ראש הממשלה שלהם לועג לבעיית הדיבור שלהם בשידור חי? אנחנו מפצירים ברה"מ נתניהו ובכל הפוליטיקאים: השאירו את הגמגום מחוץ לקמפיין הבחירות".

 

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן אמר כי החיקוי של נתניהו היה דבר "עצוב". בראיון לאולפן ynet הוסיף: "אני מעדיף אנשים שמגמגמים אבל עושים. לגבי בני גנץ אני לא רואה שהוא מגמגם, אני רואה שהוא מדבר ומתראיין והרבה יותר מנתניהו אגב, ועושה את זה בצורה מצוינת. הבדיחות הן בעיקר על מי שאומר אותן – כשאתה מזלזל בלקות כזאת או אחרת של אדם אחר, גם אם זה פייק וגם אם זה אמת, זה בעיקר מעיד על מי שמשתמש בשפה הזאת". הנדל הביע תקווה שהקמפיין שיימשך עד ליום הבחירות ב-2 במרץ "יהיה ממלכתי ובלי ירידה לפסים אישיים".

 

 

אמש כאמור, באירוע של הליכוד בבנייני האומה בירושלים, נתניהו הקרין הקרין סרטון שבו גמגם בני גנץ ולעג לו: "פעם, זה היה או אנחנו או הם. היום, זה או אנחנו או אהההה... אהההה". נתניהו הוסיף: "תהיו אתם, תהיו אמיתיים. תפסיקו להסתתר מאחורי סיסמאות ותרגילים. כחול לבן, אתם שמאל".

 

בדבריו אמש נתניהו הבטיח גם להחיל את הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח "ללא דיחוי ובלי שום וטו של אחמד טיבי. לא רק שלא נעקור אף יישוב, לא רק שלא נפנה אף אחד, נחיל את החוק הישראלי על כל ההתייישבות, על כולה. גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל, ועל כל שאר היישובים בלי יוצא מן הכלל". 

בנימין נתניהו אירוע פתיחת קמפיין הליכוד  (צילום: אלכס קולומיסקי)
נתניהו בהשקת הקמפיין אמש(צילום: אלכס קולומיסקי)

בנימין נתניהו ו גדי יברקן אירוע פתיחת קמפיין הליכוד  (צילום: אלכס קולומיסקי)
הציג את גדי יברקן שעבר לליכוד מכחול לבן(צילום: אלכס קולומיסקי)

בנימין נתניהו אירוע פתיחת קמפיין הליכוד  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)
 

דבריו אלו מגיעים על רקע ההתקוטטות שהחלה אתמול בין הליכוד לכחול לבן בסוגיה. גנץ אמר אתמול שהוא תומך בכך שארה"ב תפרסם בזמן הקרוב את תוכנית "עסקת המאה" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני - והבטיח שכחול לבן תפעל להחלת הריבונות אחרי הבחירות.

 

נתניהו צייץ בתגובה: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". ‏גנץ הגיב: "קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

 

בעקבות דבריו, גנץ הבהיר לחברי הכנסת של כחול לבן לשמוע שוב את דבריו מאתמול, וכתב: "אין בינם לבין 'סיפוח חד-צדדי' של הבקעה ולא כלום. אל תתנו לאף אחד לעשות סיבוב על עמדה אחראית".


פורסם לראשונה 22/01/2020 12:07

 

אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקש השתתפו בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
נתניהו לעג לאופן דיבורו של גנץ
צילום: גיל יוחנן
מומלצים