שתף קטע נבחר

3 פצמ"רים נורו מעזה, בלון נפץ התפוצץ בשמי שדרות

יום שלישי ברצף של ירי לעוטף, ובמקביל נמשך טרור הבלונים: כיפת ברזל יירטה פצמ"ר, שני האחרים נפלו כנראה בשטח פתוח. צה"ל תקף בתגובה עמדת חמאס. לאחר מכן התפוצץ בלון נפץ בשמי שדרות, וגרם לבהלה רבה: "כל החלונות רעדו, ראינו פטריית עשן"

 

 

יום שלישי ברציפות של ירי מעזה, ובמקביל נמשך גם שיגור בלוני הנפץ: שלוש פצצות מרגמה שוגרו בסביבות השעה 14:40 בצהריים (שישי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל, ושתיים נוספות ככל הנראה נפלו בשטח פתוח. פחות משעה לאחר מכן הגיעה תגובת צה"ל - טנק תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה.

 

בסביבות השעה 18:30 התפוצץ בלון נפץ בשמי שדרות, וגרם לבהלה רבה. "היה פיצוץ וכל החלונות רעדו", אמר רפי, תושב העיר. "היה פיצוץ וכל החלונות רעדו. הסתכלנו לשמיים וראינו פטריית עשן. עד כמה שזה הזוי לומר, זו חצי נחמה. לפחות הפיצוצים בשמיים ולא על הקרקע".

 

לאחר ירי הפצמ"רים אמרו במועצת אשכול כי "הופעלו התרעות באפליקציית פיקוד העורף בכמה יישובים במועצה ונשמעו פיצוצים במרחב. לא הופעלו התרעות בתוך יישובים".

שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר העוטף, לפחות אחת יורטה ()
אחד הפצמ"רים יורט על ידי כיפת ברזל

אמש, סמוך לחצות, שוגרו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, והשלישית התפוצצה בשטח פתוח באזור שדרות. חלקי מיירט שנפלו ליד מכללת ספיר סמוך לשדרות גרמו לשריפה קטנה במוסד החינוכי.

 

בתגובה לירי והפרחת בלוני תבערה אתמול, תקף צה"ל במהלך הלילה מטרות של חמאס בדרום רצועת עזה. כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו שורה ארוכה של יעדי טרור. בין היתר הותקף אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה. "מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", אמרו בצה"ל.

 

הבוקר אותר בלון נפץ שהופרח מעזה ביער בארי הסמוך לקיבוץ בארי במועצה האזורית אשכול. חבלנים נטרלו את המטען, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במקביל, המשטרה סגרה את יער שוקדה במועצה האזורית שדות נגב בעקבות דיווח על חפץ חשוד. לאחר בדיקה התברר כי לא מדובר במטען נפץ.

 

עם פתיחת אירועי פסטיבל "דרום אדום", שאליו מגיעים מדי שנה מאות אלפי בני אדם, הציב צה"ל באזורי מתחמי הפעילויות מערכות כריזה של "צבע אדום". עם זאת, אין שום אזהרות מפני ההגעה לאזור או הנחיות מיוחדות למבקרים. הפסטיבל, שנערך בחודשי פריחת הכלניות, מתבסס ברובו על התיירות הכפרית באזור ומציע לקהל המבקרים מופעי מוזיקה, סיורים חקלאיים ומסלולי טיול ברגל ובאופניים.

יער שוקדה נסגר בחשד לחפץ חשוד  (צילום: בראל אפרים)
מערכת הכריזה ביער שוקדה(צילום: בראל אפרים)

בלון חשוד ביער ארי  ()
בלון נפץ ביער בארי

יער שוקדה נסגר בחשד לחפץ חשוד (צילום: בראל אפרים)
יער שוקדה נסגר בגלל טיפול בחפץ חשוד(צילום: בראל אפרים)

יער שוקדה נסגר בחשד לחפץ חשוד  (צילום: בראל אפרים)
(צילום: בראל אפרים)

ישי ואילה שוורצבאום מרחובות הגיעו לאזור עם ילדיהם יאיר, ריבקי ונועם כדי לראות את פריחת הכלניות. "מה שקורה זה לא נעים, אבל אנחנו באים לכאן בקטע טוב", אמרה אילה. "הילדים מכירים ויודעים שאנחנו קצת קרובים לעזה. דיברנו איתם על זה שלפעמים יש פה דברים פחות טובים, אבל אנחנו בכל זאת מטיילים כי זאת הארץ שלנו".

 

אילה הוסיפה: "אני ממליצה לכולם לבוא לכאן, מהמם פה ממש. ירד מלא גשם אז הכול פורח, יפה, אדום ומהמם".

יער שוקדה נסגר בחשד לחפץ חשוד  (צילום: קובי ריכטר/TPS)
מטיילות ביער שוקדה, הבוקר(צילום: קובי ריכטר/TPS)

יער שוקדה נסגר בחשד לחפץ חשוד  (צילום: בראל אפרים)
(צילום: בראל אפרים)

בתוך כך, בבית החולים סורוקה בבאר שבע דיווחו הבוקר על שיפור במצבה של התינוקת בת שלושה שבועות שנחבלה אמש בראשה כשאמה החליקה במדרגות בדרכן למרחב מוגן לאחר אזעקת צבע אדום בשדרות.

  

ד"ר מיקי גידון, מנהל היחידה הנוירוכירורגית לילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אמר כי "התינוקת סובלת מחבלה בראשה. לאחר סדרת בדיקות היא אושפזה והיא אמורה לעבור סדרת בדיקות נוספות כדי לעמוד במדויק על מצבה. מצבה קל עד בינוני".

 

"יש לנו שלושה ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם", סיפרה האם ל-ynet. "תפסתי את התינוקת, שזה היה ה'צבע אדום' הראשון שלה, ורצנו במדרגות למטה. החלקתי עם הילדה בידיים. היא לא נשמטה מהידיים, אבל שתינו קיבלנו מכה בראש".

 

מכחול לבן נמסר כי "בעקבות הירי הבלתי פוסק מרצועת עזה, כ-20 אזעקות בחודש האחרון, והמשך שיגור בלוני התבערה על בסיס יומיומי, תגיש הסיעה ביום ראשון בקשה לדיון חירום במליאה בנושא הטרור". יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן: ״ישראל איבדה את יכולת ההרתעה מול חמאס שמכתיב את אורחות חייהם של תושבי העוטף. מדינת ישראל חייבת להתקדם לעתיד בטוח ולהשיב לעצמה את כושר ההרתעה".


פורסם לראשונה 31/01/2020 14:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים