שתף קטע נבחר

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף ברצועה

אחרי ערב של אזעקות, רקטה שהתפוצצה בין יישובים ובלוני נפץ, תקף חיל האוויר מנהרות ומבנה שמשמש כחמ"ל צבאי של חמאס. מוקדם יותר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על ביטול הקלות לתושבי הרצועה

חיל האוויר תקף הלילה (בין שבת לראשון) כמה יעדי טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו נמנות מנהרות שמשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס וכן מבנה שמשמש כחמ"ל צבאי. בצה"ל ציינו כי התקיפה באה בתגובה לירי הרקטה שהתפוצצה בין יישובים אמש ובתגובה להפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

תקיפות תקיפה צה
ארכיון(צילום: AFP)

כמו כן, נטען כי "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס". בהודעתו, דובר צה"ל שב והטיל את האחריות על חמאס. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל", נמסר.

 

בעקבות תקיפות חיל האוויר, נמסר מחמאס כי "ישראל מפציצה את רצועת עזה והמצור על תושבי הרצועה נמשך. התוקפנות זו תגביר את התעקשות להמשיך במאבק הלגיטימי נגדה ולא תפסיק את מאמצי העם הפלסטיני להביא את חירותו על-ידי גירוש מי שכובש אותו. זכותו של העם הפלסטיני לחיות בחופש ובכבוד באמצעות שבירת המצור".

 

אמש הודיעה ישראל על ביטול שורת הקלות לרצועת עזה בעקבות הרקטה שהתפוצצה בין יישובים בעוטף עזה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על עצירת הכנסת מלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים מהרצועה עד להודעה חדשה.

 

"ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולנוכח פעולות טרור חוזרות ונשנות נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", נמסר ממתאם הפעולות בשטחים.

 

משאיות במעבר כרם שלום (צילום: EPA)
משאיות במעבר כרם שלום. ארכיון(צילום: EPA)

ישראל הכניסה רק השבוע במסגרת הבנות ההסדרה מלט שלא במסגרת ההסכם עם האו"ם וצמיגים לרצועת עזה. צמיגים לראשונה מתחילת צעדות השיבה ומלט באופן פרטי לראשונה מסיום מבצע צוק איתן.

 

עד כה סירבה ישראל להכניס מלט לרצועת עזה שלא בפיקוח הדוק של האו"ם בשל החשש שהמלט ישמש לבניית מנהרות ולדיפונן. אלא שהשילוב בין ההסדרה, ההתקדמות בבניית החומה התת קרקעית בגבול עזה שתמנע בנייה של מנהרות התקפיות מעזה לישראל והכנסה כמעט חופשית של מלט לא מפוקח ממצרים לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, הביאו ככל הנראה את ישראל להסכמה על הכנסת המלט.

 

השבוע החלה בפעם הראשונה גם הכנסת צמיגי מכוניות לרצועת עזה דרך ישראל אחרי הפסקה של כמעט שנתיים. מאז החלו צעדות השיבה והעימותים על הגדר שבהם הבעירו המפגינים כמויות גדולות מאוד של צמיגים שיצרו מפגע סביבתי בעוטף עזה והקשו על כוחות צה"ל להתמודד עם מפגינים שניסו לחבל בגדר המערכת בחסות העשן. הכנסת הצמיגים נעשית גם היא במסגרת הבנות ההסדרה.

 

 

אזעקות נשמעו אמש בנחל עוז ובעלומים שבעוטף עזה, והתושבים נכנסו למרחבים המוגנים. הם דיווחו ששמעו קול נפץ. מדובר צה"ל נמסר כי רקטה אחת שוגרה מהרצועה אל שטח ישראל. היא התפוצצה בשטח פתוח בין הקיבוצים, ואיש לא נפגע. בזמן האזעקות ביקרו בנחל עוז יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וחבר סיעתו גבי אשכנזי. "זה חלק מהחיים פה. הם חזקים וממשיכים, גם אנחנו", אמר ח"כ גנץ.

 

יו
"זה חלק מהחיים פה". גנץ בנחל עוז(צילום: בראל אפרים )

 

מוקדם יותר אמש אותרו בלונים חשודים באזור שדרות, ביישוב במועצה האזורית לכיש ובמשק חקלאי במועצה האזורית מרחבים. חבלני משטרה הוזעקו לנטרל אותם.

 

בימים האחרונים גוברת המתיחות בדרום. לפחות 12 רקטות ופצצות מרגמה לפחות שוגרו בעשרת הימים האחרונים מרצועת עזה לעבר ישראל, ארבע מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. לפי שעה איש לא נפגע.

 

שלשום בלילה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית של ארגון הטרור. התקיפה באה בתגובה על ירי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה בליל שבת.


פורסם לראשונה 01/02/2020 23:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים