שתף קטע נבחר

"אשתי במיטה, הארון זז": האזינו לשיחות למשטרה אחרי רעידת האדמה

רעידת האדמה שהורגשה הבוקר באזור חיפה הביאה ללא פחות מ-200 שיחות למוקד 100 של המשטרה. "תמונות עפו", אמרה תושבת חיפה בשיחתה עם המוקד. חוקר בכיר במכון הגיאולוגי: "הרעש יחסית חריג"

 

 

200 שיחות למוקד 100: האזינו - כך נשמע מוקד המשטרה הבוקר (יום ה') בדקות שבהן הורגשה רעידת האדמה באזור חיפה.

 

רעידת האדמה הקלה (3.8 דרגות לפי המכון הגיאופיסי) שהורגשה לפני 7:00 בבוקר באזורים רבים בישראל הביאה רבים לחייג למוקד המשטרה. אזרח שהיה בטירת כרמל התקשר: "רציתי לברר, הייתה רעידת אדמה?". יגאל ממוקד המשטרה ענה לו כי התקבלו כמה פניות מאזור חיפה. "בינתיים אין נזק, זה טוב", אמר.

 

לפי המכונים בארצות הברית ובאיחוד האירופי - עוצמת הרעידה הייתה 4.0 דרגות. הרעידה הורגשה היטב בחיפה, בעכו, בקריות וגם באזור השרון ובירושלים. זו הרעידה השנייה שהורגשה בישראל בתוך שבועיים, לאחר שב-24 בינואר התרחשה רעידת אדמה חזקה בטורקיה שהורגשה היטב גם בארץ.

מוקדנים של משטרת ישראל (צילום: דוברות המשטרה )
מוקד 100 של משטרת ישראל. ארכיון(צילום: דוברות המשטרה )

מפה רעידה רעידת אדמה ב ים צפון חיפה עתלית ()
 

מיד לאחר הרעידה, קיבלה עדן ממוקד המשטרה שיחה ובה סיפר לה תושב חיפה כי "אצלנו בבית הכל זז, תמונות עפו". הוא הוסיף: "תגידו לאנשים שזה לא חלום". עדן ניסתה להרגיע וענתה כי האירוע בבדיקה. יהב, מוקדנית במחוז חוף במשטרה, קיבלה שיחה מתושב מודאג שהיה ברחוב ושאל: "קיבלתם דיווח על רעידת האדמה? אשתי במיטה, זז כל הארון". יהב השיבה: "הרגע דווח לנו, אנחנו בודקים את זה".

 

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר התקבלו כ-200 שיחות במוקד 100 של משטרת ישראל, בעקבות רעידת אדמה שהורגשה מול חופי חיפה ועתלית. ניידות שוגרו למקומות האירוע ולשמחתנו, לא היה דיווח על נזק או נפגעים".

 

 

ד"ר עמוס סלמון, חוקר בכיר במכון הגיאולוגי אמר בריאיון לאולפן ynet כי מיקום מוקד הרעש הוא "יחסית חריג, אבל לא הפתעה לגמרי". לדבריו, "יש המון רעידות בים התיכון, רובן חלשות. הרעידה הזו קצת יותר חזקה".

 

גל גבריאל, תושב חיפה, סיפר בריאיון לאולפן ynet על רגעי רעידת האדמה בבית קפה: "שמעו פתאום משהו שנשמע כמו בום על-קולי מתמשך, זה נמשך משהו כמו 40 שניות, ישר הבנו שזו רעידת אדמה". לדבריו, "הלקוחות קצת נבהלו, חלק קמו והתחילו להחזיק את מבנה האלומיניום. המנורות התנדנדו מצד לצד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
מוקד 100 של המשטרה. ארכיון
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים