שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

בריטניה: איום מיידי מהקורונה; סין מנסה לחזור לעבודה

הממשלה בלונדון העלתה את דרגת האזהרה מהנגיף, וקובעת כי כעת האיום לבריאות הציבור "חמור". בסין מתחילים אזרחים לחזור לשגרה אחרי שחופשת ראש השנה הוארכה כדי להאט את הווירוס, אבל רבים נשארים לעבוד מהבית וקרונות המטרו של בייג'ינג ריקים. דאגה באלפּים הצרפתיים: 5 בריטים נדבקו ליד עיירת סקי

בריטניה הכריזה הבוקר (יום ב') על נגיף הקורונה הסיני כנגיף שהאיום הנשקף ממנו לבריאות הציבור הוא חמור ומיידי – צעד שנותן לממשלה הבריטית סמכויות נוספות כדי להילחם בהתפשטותו. עד כה זוהו בבריטניה ארבעה אנשים שנדבקו בנגיף, ואזרחים בריטים שהושבו מהעיר הסינית ווהאן, מקום התפרצותו, הושמו בבידוד ל-14 יום. בסין עצמה, בינתיים, החלו היום הסינים לחזור לעבודה במשרדים ובמפעלים, אחרי שחופשת ראש השנה הסיני שהחלה בסוף החודש שעבר הוארכה בניסיון להאט את התפשטות הנגיף.

 

נגיף הקורונה – סיקור נרחב ב-ynet:

 

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: AFP)
מאמצי חיטוי ברכבת התחתית בבייג'ינג, הבוקר(צילום: AFP)

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: AFP)
נוסעים, אבל פחות. במטרו של בייג'ינג(צילום: AFP)
אתמול מתו בסין מנגיף הקורונה 97 בני אדם – מספר המתים הגבוה ביותר ביום אחד מאז זיהוי הנגיף בדצמבר. בכך הגיע מספר המתים הכללי מנגיף הקורונה הזה ל-908. מלבד שניים – כל המתים נרשמו בסין. מספר הנדבקים הכללי הוא 40,171 – כולם בסין למעט 360 נדבקים. מספר הנדבקים בנגיף ומספר המתים ממנו הוא כבר עכשיו גדול יותר ממספר הקורבנות של נגיף הסארס שהבהיל את העולם ב-2002, אבל בעוד נגיף הקורונה החדש מסתמן כמידבק יותר – הוא גם בבירור קטלני פחות.

 

החזרה היום לעבודה בסין באה אחרי ששלטונות סין הורו לבתי עסק ברחבי המדינה להוסיף עד 10 ימים לחופשת ראש השנה הסינית, שהייתה אמורה להסתיים כבר בסוף ינואר. נראה שגם כעת החזרה לעבודה תהיה איטית והדרגתית: מקומות עבודה רבים נותרו סגורים גם היום, ועובדים רבים מעדיפים לעבוד מהבית כדי לא להסתכן. הרשויות בבייג'ינג ביקשו מכל מי שחזר לעיר מהאזורים הנגועים בקורונה לכפות על עצמו בידוד של שבועיים כדי לוודא שלא נדבק ושלא נשקפת ממנו סכנה.

 

תשאיר את המשלוח בחוץ

באחד מקווי הרכבת התחתית העמוסים ביותר בבייג'ינג היו היום הקרונות ריקים ברובם. מעט הנוסעים שנראו שם בשעה שנחשבת בדרך כלל לשעת השיא בדרכים עטו כולם מסכות. ג'ין יאנג, עובד ממשלה, החליט לרכוב על אופניו לעבודה במקום לנסוע בתחבורה הציבורית. הוא סיפר שכל עמיתיו במקום העבודה התבקשו לעטות מסכות ולהימנע מפגישות פנים אל פנים, ושגם הקפיטריה נותרה סגורה.

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

  ()

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: רויטרס)
מקומות עבודה מבקשים: "אל תיסעו בתחבורה הציבורית". בייג'ינג, היום(צילום: רויטרס)

עובד אחר, בשם צ'ן, סיפר שחברת הביטוח שבה הוא עובד אוסרת על אנשים לנסוע בתחבורה הציבורית. "הבית שלי נמצא באזור הואאירו, רחוק ממרכז העיר", סיפר. "בדרך כלל אני נוסע ברכבות התחתיות, אבל הבוקר נאלצתי להגיע במונית וזה עלה לי 200 יואן".

 

בשוק סניואנלי הפופולרי התערבבו לקוחות עוטי-מסכות בשליחים שבאו לאסוף הזמנות של בשר, פירות וירקות עבור תושבים המעדיפים לבשל בביתם מאשר לצאת למסעדות או לשאת בעצמם משלוח של מזון שטרם בושל. בבנייני דירות רבים בבייג'ינג נאסר על שליחים להכניס ישירות את המשלוח, ובמקום זאת הם מונְחים להשאיר את הסחורה בחוץ אצל השומרים או בתאים שהוצבו בכניסה.

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: רויטרס)
ג'ין יאנג, שבא לעבודה באופניים. גם הקפיטריה סגורה(צילום: רויטרס)

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

סין בייג'ינג חוזרים ל עבודה בצל נגיף קורונה רכבות ריקות (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

נוסעים עם מסכות רכבת בייג'ינג סין נגיף קורונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

אף שהתנועה בכבישי בייג'ינג נעשתה ערה יותר מאז השבוע שעבר, עדיין נראים בדרכים הרבה פחות אנשים ומכוניות. "מספר הלקוחות כאן נמוך משמעותית מהרגיל, אולי בחצי", סיפר ליו יינג, שמוכר פיצוחים בשוק שיניואן, "אבל הרבה אנשים מתקשרים לעשות הזמנות, אז לאט לאט אנחנו מתחילים להיות עסוקים שוב".

 

מחוז חוביי, שבו שוכנת העיר ווהאן ושבו ההתפרצות היא הקשה מכולן, נשאר תחת עוצר דה-פקטו. תחנות הרכבת ונמלי התעופה שלו סגורים, וגם כבישים נותרו חסומים. בערים רבות ברחבי סין נותרו על כנן ההגבלות האוסרות על אנשים להיכנס למתחמי מגורים ולצאת מהם, ובתי ספר באזורים רבים יישארו סגורים עד סוף פברואר.

 

חמישה נדבקו בבקתה בכפר

העובדה שמפעלים בסין – הכלכלה השנייה בעולם – לא עובדים כבר שבועות, מעוררת דאגה רבה בכל הנוגע לרשתות האספקה העולמית. הבוקר (נכון ל-8:00 שעון ישראל) נרשמו ירידות של כ-0.7% בבורסת הונג קונג ומדד הניקיי ביפן השיל 0.5%. בצל החשש ממחסור עולמי בסחורות ובמוצרי צריכה הודיעה הבוקר סמסונג על חידוש העבודה במפעל הטלוויזיות שלה בטיינג'ין שבסין.

 

הנגיף ממשיך לעורר בהלה גם במקומות שאמורים להיות מהשלווים ביותר בעולם. בכפר הנופש לה קונטמין מונז'ואה שבאלפים הצרפתיים נבדקו ביומיים האחרונים יותר מ-100 בני אדם אחרי שהתברר כי חמישה אזרחים בריטים בכפר נדבקו בנגיף. בדיקות נערכו בין השאר למשפחות שילדיהן הלכו לבית הספר עם ילד בן תשע שנמנה עם הבריטים שנדבקו.

 

המקרים החדשים בצרפת אובחנו בשבת, אחרי שבריטי שחזר מנסיעת עסקים לסינגפור אובחן בשובו לבריטניה כמי שנדבק בנגיף. הרשויות בבריטניה מסרו כי בדרכו הביתה ביקר בכפר הצרפתי וחלק בקתה עם כמה אזרחים בריטים אחרים.

 

כ-2,000 בני אדם גרים בכפר, השוכן בסמוך לעיירת הסקי שאמוני. מסלולי הסקי נותרים פתוחים שם, אבל שני בתי ספר סמוכים לכפר יישארו סגורים לאורך כל השבוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ברכבת התחתית בבייג'ינג, הבוקר
צילום: רויטרס
מומלצים