שתף קטע נבחר

החשפניות מוחות על סגירת המועדונים: "מפרנסות משפחות וילדים, מה נעשה עכשיו?"

סגירת שלושת מועדוני החשפנות האחרונים בתל אביב בצווים מנהליים הציתה זעם בקרב העוסקות במקצוע: "מדובר בעיסוק חוקי", אמרה אחת מהן - ואחרת הוסיפה: "אין לנו מקום אחר, אנחנו בסך הכול רוצות לעבוד. אנחנו לא פושעות". ביום חמישי יקיימו החשפניות צעדת מחאה בעיר

  

שעות לאחר שהמשטרה סגרה בצווים מנהליים את שלושת מועדוני החשפנות האחרונים שפעלו בתל אביב - "גוגו-גירלס", "שנדו" ו"בייבי דולס" - הצית המהלך את זעמן של הנשים העוסקות בכך. אגם (27), אם חד-הורית וחשפנית ב"גוגו-גירלס" שעבדה לפני כן ב"פוסיקט" עד לסגירתו - אמרה: "מהרגע להרגע סגרו לנו את מקום העבודה. עבור רוב הבנות זו העבודה היחידה. אנחנו מפרנסות משפחות וילדים. מה נעשה עכשיו?". ביום חמישי הקרוב יקיימו חשפניות צעדת מחאה בעיר.

 

היא הוסיפה: "אני אפילו לא יודעת למה סגרו את המועדון. זו מדינה דמוקרטית והעיסוק הזה חוקי. פתאום לקחו לנו את הזכויות שלנו מבלי לתת לנו הזדמנות להביע את דעתנו בנושא. זה אלים".

 

אגם המשיכה ואמרה כי תיאבק נגד סגירת המועדונים: "עכשיו, כשאנחנו מובטלות, יש לנו הרבה זמן פנוי. נעמוד כל בוקר מתחת לבית של חבר כנסת עד שמשהו יקרה. אנחנו במלחמה. נילחם". יעל, מפגינה נוספת, אמרה: "אין לנו מקום אחר. לא לרקדניות, לא למאבטחים ולא לברמנים. אנחנו בסך הכל רוצות לעבוד. אנחנו לא פושעות".

 


הפגנה של חשפניות בת
"אין לנו מקום אחר". ההפגנה בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

הפגנה של חשפניות בת
(צילום: מוטי קמחי)

מוחה אחרת אמרה: "המשטרה לא טורחת לבוא ולדבר עם חשפניות שעובדות במועדונים. במקום שבו אני עובדת, וגם היכן שחברותיי עובדות - אין חדרים. יש הפרדה בין חשפנות לזנות. כל אחת מהן רוצה לעבוד בעבודה הזו ואף אחת לא רוצה שיסגרו לה את המועדון, בטח כשאין לה אופציות טובה יותר".

 

המאבק לסגירת מועדוני החשפנות בישראל תפס תאוצה בעתירה של המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות לסגירת מועדון "פוסיקט" בסוף 2016.

 

בהשפעת המאבק הציבורי, נוצר שינוי מעמיק ביחס רשויות המדינה למועדוני החשפנות בישראל שבשיאו, באפריל 2019, עודכנה הנחיית פרקליט המדינה בנוגע למדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות שבמסגרתה הוגדרו התנאים שבהם ייחשב ה"לאפ-דאנס", ריקוד אירוטי של חשפניות במועדונים, הכולל לרוב מגע מיני עם הלקוחות, כמעשה זנות בהתאם לקריטריונים הבאים: עד כמה המגע הפיזי רציף, צמוד, נרחב, אינטימי והדדי - וכן כמה זמן נמשך.

 

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אמרה כי "אחרי שנים שבהן דרשנו לא לאפשר לבתי הבושת שמתחזים למועדוני חשפנות לפעול, היום, בצעד היסטורי, שמה המשטרה סוף לניצול הקשה וסגרה את המועדונים האחרונים שפעלו בתל אביב.

 

"מדובר בצעד מתבקש, אחרי שנים שבהן מספרות נשים אמיצות על הנזק האדיר שנגרם להן בעקבות הניצול במועדוני החשפנות. אנו מלאות ציפייה להמשך טיפול עיקש של הרשויות, כך שלא ייפתחו עוד מועדונים כאלה בישראל וכן שבעלי המועדונים יעמדו לדין על עבירות של סרסרות והחזקת מקום לשם זנות".

 

 


פורסם לראשונה 10/02/2020 22:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הפגנת החשפניות בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים