שתף קטע נבחר

צילום: אוהד צויגנברג

לקראת משפט נתניהו: "הפרקליטות התבלבלה - חיסיון הוא לא עניין טכני"

בריאיון לאולפן ynet, עו"ד אורי קורב מתח ביקורת על הפרקליטות שביקשה ארכה עבור הוצאת תעודת חיסיון על חומרי החקירה בתיקי נתניהו: "הגשת כתב אישום ללא חיסיון מנוגדת לנוהל, סמכות לא שלה". על הרכב השופטים הנבחר לדון בתיקים: "מצוינים"

  

 

עו"ד אורי קורב, לשעבר בכיר בפרקליטות, מתח ביקורת היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet על פרקליטות המדינה, שהגישה אתמול את תגובתה להתנגדותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל הזוג אלוביץ' לבקשתה לקבל ארכה לשם הוצאת תעודת חיסיון על חומרי החקירה בתיקי רה"מ. 

 

"הגשת כתב אישום ללא תעודת חיסיון מנוגדת לנוהל, החוק קובע שאסור לעשות זאת", טען עו"ד קורב. "הפרקליטות קצת התבלבלה כאן, היא לוקחת סמכויות שלא שלה ומציגה את העניין כטכני". לטענת הפרקליטות, כפי שהוצגה אמש, תהליך הבקשה לתעודת חסינות החל זמן רב לפני הגשת כתב האישום נגד רה"מ - וגם בתיקים אחרים הוגש כתב אישום עוד בטרם השלמת ההליך.

 

אורי קורב ()
אורי קורב

   

תיקי נתניהו - סיקור נרחב ב-ynet:

3 השופטים שידונו בתיקי ראש הממשלה

הפרקליטות: בקשת החיסיון לא צריכה לעכב את ההליך המשפטי

הוגש כתב האישום נגד רה"מ נתניהו

 

- האם תיק נתניהו מסתבך?

"התשובה היא כן, ולא מדובר בעניינים טכניים. הפרקליטות התבלבלה ולוקחת סמכות לא שלה, אלא של השר לביטחון הפנים. היא מציגה את זה כעניין טכני". לדברי עו"ד קורב, "השר לא רק חותם, אלא זו סמכותו להחליט אם להתיר לתביעה להסתיר חומרים, ולכן הצגת העניין כטכני היא מעוותת".

 

- בוא נסביר מה זו תעודת חיסיון.

"תעודת החיסיון מאפשרת להסתיר חומרי הגנה. עם הגשת כתב האישום, כל החומר צריך לעמוד ברשות ההגנה". לדבריו של עו"ד קורב, ניתן להגיש כתב אישום בלי תעודת חיסיון במקרה שהאדם המסוים עצור - "אבל רה"מ לא עצור וגם לא שאר הנאשמים, אז לרוץ ולהגיש כתב אישום שאתה לא מוכן זו תקלה". הוא הוסיף כי הפרליטות ציטטה פסק דין של מעצר ומכאן שהתשובה שהיא נתנה אתמול לטענות - בעייתית.

רבקה פרידמן-פלדמן משה בר-עם עודד שחם שופטים הרכב בנימין נתניהו בית משפט מחוזי ירושלים (צילום: רויטרס, דוברות הרשות השופטת)
הרכב השופטים שנבחר לדון בתיקי נתניהו בבית המשפט(צילום: רויטרס, דוברות הרשות השופטת)

 

 

- עדיין אפשר לעצור את המשפט?

"בית המשפט יצטרך להחליט מהי משמעות העובדה שהוגש כתב אישום בלי תעודת חיסיון בניגוד לנוהל. כל פרקליטות שתישאל אם ניתן להגיש כתבי אישום ללא תעודת חיסיון - תיתן תשובה שלילית. החוק קובע שאסור לעשות דבר כזה".

 

- לאן יכול להתפתח?

"ברמה העקרונית, בית המשפט פונה לתביעה ואומר 'תבחרו - או שאתם נותנים את כל החומר להגנה, או שאני מוחק את כתב האישום'. אחת הסיבות למחיקת כתב אישום הייתה אי העברת תעודת חיסיון".

 

"השופטים מצוינים, זה מה שיש לי לומר"

בית המשפט המחוזי בירושלים פרסם אתמול כי רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם ידונו בתיקים שבהם ראש הממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בראש ההרכב תעמוד השופטת פרידמן-פלדמן, שהרשיעה בעבר את אולמרט בתיק טלנסקי. השופט שחם סבר כי יש להרשיע את השר הנגבי.

 

"אני מכיר במקרה את שלושת השופטים, הם שופטים מצוינים. זה מה שיש לי לומר", ציין עו"ד קורב. הוא נשאל אם ההרכב שנבחר "טוב או רע לנתניהו", והשיב: "זהות השופטים היא מאוד חשובה, אבל לנסות לנבא מראש מה תהיה התוצאה זה מעט יומרני. אני חושב שהם מקצועיים ואני מאמין שכל אדם רוצה לקבל את יומו במשפט, לכן זה טוב לנתניהו".

 

כזכור, כתב האישום נגד נתניהו הוגש לבית המשפט המחוזי לפני שבועיים, אחרי שראש הממשלה ויתר על חסינותו. הוא נאשם בקבלת שוחד בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), ובמרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 (המתנות מארנון מילצ'ן) ובתיק 2000 (השיחות עם נוני מוזס). על ההחלטה להעמיד את נתניהו לדין הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בחודש נובמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים