שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

דיווחים: נוסעת מ"ספינת הקורונה השנייה" נדבקה בנגיף

ספינת התענוגות MS Westerdam נדדה ימים ארוכים מנמל לנמל באסיה אחרי שמדינות סירבו לאפשר לה לעגון, מחשש שנוסעים נדבקו בנגיף הקורונה בהונג קונג. לבסוף הותר לה לעגון בקמבודיה. 144 מהנוסעים טסו למלזיה, ולפי דיווחים שם – אחרי שהגיעו התברר כי אחת מהם, אמריקנית בת 83, נדבקה

יותר מיממה אחרי שלספינת התענוגות MS Westerdam הותר לעגון בקמבודיה ולנוסעיה הותר לרדת ממנה ולהיכנס למדינה, דווח אמש (שבת) כי אישה אמריקנית בת 83 שנמנתה עם נוסעי הספינה אובחנה כמי שנדבקה בנגיף. הבעיה: בזמן הזה היא הספיקה לטוס למלזיה יחד עם עוד 144 נוסעים שהיו על הספינה. לפי הרשויות במלזיה, יום אחרי הַגיעה התברר כי היא נושאת את הנגיף. גם לבעלה נערכה בדיקה – אך התברר כי הוא לא נדבק.

 

בהלת הקורונה – סיקור נרחב ב-ynet:

 

  (צילום: EPA)
נוסעי האונייה MS Westerdam מגיעים לקמבודיה(צילום: EPA)

  (צילום: EPA)
מנופפים מהחדרים בספינת התענוגות(צילום: EPA)

האונייה MS Westerdam שטה כמעט שבועיים מנמל לנמל ברחבי אסיה בתקווה שמדינה כלשהי תתיר לה לעגון, בצל החשש שבמהלך עצירה שעשתה בהונג קונג נדבקו נוסעים בנגיף. ביום שישי הותר לה סוף סוף לעגון בקמבודיה, ונכון לאותו היום לא היה ידוע על נוסעים שנדבקו.

 

אתמול שוחחו כמה מנוסעי האונייה עם התקשורת, וסיפרו על מה שעבר עליהם בזמן שהאונייה נעה מנמל לנמל. בניגוד לסיפורים המגיעים מהאונייה "נסיכת היהלום", שם זוהו כבר 285 חולים, הנוסעים האלה סיפרו באותה העת כי הם לא מבינים למה כולם מרחמים עליהם.

 
"כולם אומרים 'איזה מסכנים אתם', אבל אנחנו ממש לא מסכנים. היו לנו אינטרנט חינם ויין חינם. היו לנו ארוחות עם שלוש מנות בכל ארוחה. הייתה בחירה גדולה כל כך", סיפרה היום זהרה ג'נינגס מבריטניה. וכשנשאלה "איך היה?", השיבה: "נהדר".

 

1,544 הנוסעים ו-802 אנשי הצוות על ה-MS Westerdam לא שיערו שעצירה של האונייה שלהם בהונג קונג תעורר פחד גדול כל כך בקרב מדינות האזור מהאפשרות שכמה מנוסעי הספינה נדבקו בנגיף הקורונה החדש מווהאן. מהנגיף, נזכיר, מתו כבר 1,500 בני אדם, כמעט כולם בסין, והוא מעורר כעת בהלה בעולם.

  (צילום: gettyimages)
עם הירידה ליבשה, אתמול. "היה בסדר, באמת"(צילום: gettyimages)

  (צילום: AFP)
ראש הממשלה מקבל את פני הנוסעים(צילום: AFP)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אחרי שיפן, טייוואן, גואם, הפיליפינים ותאילנד סירבו לאפשר לספינה לעגון במימיהן, קמבודיה אפשרה לה בסופו של דבר לעגון. נוסעים שירדו ממנה סיפרו כי הם שבעי רצון מהטיפול שקיבלו בזמן שהיו על האונייה. התלונה היחידה? "לפני יומיים נגמרו להם רוטב העגבניות וההאש בראונס (מאכל תפוחי אדמה מטוגנים מהמטבח הבריטי והאמריקני)", סיפר רוברט סיירס בן ה-60, עובד של חברת כימיקלים מניו זילנד. "אבל זהו, זה הכול. היה בסדר, באמת".

 

בדרך כלל אתה יודע מה תקבל

מלבד MS Westerdam ו"נסיכת היהלום", עוד ספינות-תענוגות באזור אסיה מתמודדות בימים אלה עם החשש של מדינות שונות כי מהן עלול להתפשט נגיף הקורונה. וייטנאם סירבה בסוף השבוע להכניס לתחומיה שתי ספינות כאלה.

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

שלשום, ממש בוולנטיינס דיי, ירדו נוסעים ראשונים מהאונייה Westerdam. ראש ממשלת קמבודיה, הון סן, טס במיוחד מהבירה, לחץ את ידי הנוסעים וחילק להם פרחים. הממשלה תלתה במיוחד שלטי "ברוכים הבאים לקמבודיה" על אוטובוסים, ולכל הנוסעים ניתנה ויזה חינם.

 

הון סן, שליט אוטוריטרי שמואשם על-ידי מדינות במערב בהפרת זכויות אדם, אמר: "המחלה שלנו ברחבי העולם עכשיו היא פחד ואפליה. אם קמבודיה לא הייתה מאפשרת לספינה הזו לעגון, לאן 2,000 הנוסעים האלה היו הולכים?".

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

חברת "הולנד אמריקה", שהוציאה את הטיול בספינה, הודיעה במכתבים לכל הנוסעים כי תפצה אותם בעלות השיט, תיתן להם במתנה שיט של 14 יום ותדאג להם לטיסות הביתה. היא מסרה גם כי תעשה כמיטב יכולתה לוודא שהטיסה שלהם הביתה תהיה באותה הרמה של הטיסה שהזמינו במקור.

 

הספינה הייתה אמורה לסיים את מסעה בשנגחאי היום, אבל בזמן שבנגחאי ירד גשם ומד הטמפרטורה הצביע על 14 מעלות צלזיוס, הנוסעים היו בעיר הקמבודית סיהנוקביל, ושם היה שמשי עם 27 מעלות. "הולנד אמריקה" ארגנה לנוסעי האונייה הסעות חינם לחוף הסמוך, ממול לווילה שבה התאכסן בסוף השבוע הון סן. במקום פזורים שלל בתי קזינו סיניים.

 

"זה היה הקרוז הכי טוב בחיים שלי", סיפר הגמלאי הקנדי פייר אשבי. "בדרך כלל אתה מזמין שיט ויודע בדיוק מה תקבל. זאת הייתה הרפתקה".


פורסם לראשונה 15/02/2020 21:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
נוסעי ה-MS Westerdam, אתמול
צילום: EPA
מומלצים