שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

מניין הנדבקים ב"ספינת הקורונה" ממשיך לטפס

עוד 99 בני אדם בספינת התענוגות שנמצאת בהסגר ביפן נדבקו בנגיף - ומספר הנשאים עומד כבר על יותר מ-450. לפחות 3 מהם ישראלים. מומחה הזהיר: גם בבידוד בסיפון קיימת סכנת הדבקה. מאות אמריקנים פונו, כמה נשאים הועברו לבידוד בתוך המטוסים שלקחו אותם הביתה

 

 

הרשויות ביפן מסרו הבוקר (ב') כי עוד 99 בני אדם בספינת התענוגות "פרינסס דיימונד" שעוגנת בנמל יוקוהמה נדבקו בנגיף הקורונה. המספר הכולל של הנדבקים עומד כעת על 454. מדובר בריכוז הגדול ביותר של חולים בקורונה מחוץ לסין (שבה נדבקו בו יותר מ-70 אלף בני אדם). על הסיפון היו עד הלילה יותר מ-3,700 נוסעים ואנשי צוות, 15 מהם ישראלים - ששלושה מהם נדבקו גם כן. 

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

בלילה פונו יותר מ-300 מהנוסעים, אזרחי ארה"ב, במטוסים שחכרה הממשלה האמריקנית. 14 מהאמריקנים שפונו נדבקו, ולמרות זאת הותר להם לשוב לארצם. לפי מחלקת המדינה, הנוסעים זוהו כנדבקים עוד לפני ההמראה מנמל התעופה האנדה שבטוקיו. בדרך לשני המטוסים החכורים התקבלו תוצאות חיוביות לבדיקות שנערכו לחלקם לפני כמה ימים. במחלקת המדינה הדגישו כי אף לא אחד מהם פיתח תסמינים של המחלה, והוחלט לאפשר להם לעלות למטוסים ולשוב לארצם.

מטוס שפינה אמריקנים מ דיימונד פרינסס ספינת היהלום ל ארה
יעברו בידוד נוסף בארה"ב. שריל ופול בסלפי על המטוס(צילום: AP)

מטוס שפינה אמריקנים מ דיימונד פרינסס ספינת היהלום ל ארה
(צילום: AP)

מטוס שפינה אמריקנים מ דיימונד פרינסס ספינת היהלום וירוס נגיף קורונה נוחת ב קליפורניה (צילום: AFP)
אחד משני המטוסים האמריקניים נוחת בקליפורניה(צילום: AFP)

ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן (צילום: AFP)
חשש מהדבקה גם בבידוד בתוך הספינה. ה"דיימונד פרינסס"(צילום: AFP)

פינוי אזרחים אמריקאים מספינת הקורונה (צילום: AFP)
הנשאים הופרדו "במהירות". לפני ההמראה לארה"ב(צילום: AFP)

עוד נמסר כי הם הופרדו "במהירות ובבטיחות" משאר הנוסעים בתוך שני המטוסים. "מומחים רפואיים ישגיחו מקרוב על כל הנוסעים במשך כל הטיסה", הדגישו במחלקת המדינה. "אלו שיפתחו תסמינים יועברו לאזור בידוד מיוחד, שם יקבלו טיפול".

 

בהלת הקורונה – סיקור נרחב ב-ynet:

העדכון האחרון: 1,775 מתו, יותר מ-71 אלף נדבקו

בידוד על הנייר: שבו מתאילנד ונסעו ברכבת

משפחות הישראלים על ספינת הקורונה זועמות

נשיא סין היה מודע לסכנה הרבה לפני הציבור

חיי הסינים: עובדים מהבית, אוכלים לבד

 

לפי השגרירות האמריקנית בטוקיו, הוחלט לפנות את האמריקנים כיוון שגם בבידוד בתוך הספינה היה סיכון להידבקות. ד"ר אנטוני פאוצ'י, מנהל המרכז הלאומי לאלרגיות ולמחלות זיהומיות בארה"ב, הזהיר בראיון לרשת CBS כי יכולתו של הנגיף לעבור מאדם לאדם בתוך הספינה לא מבוטלת.

 

נוסף ל-14 האמריקנים שהמריאו הלילה למרות שזוהו כנשאים, יותר מ-40 אמריקנים שהיו על הסיפון כבר זוהו כנדבקים טרם הפינוי ויפן לא הרשתה להם לעזוב את תחומיה. לפי הרשויות היפניות, 340 אמריקנים פונו מהספינה ב-14 אוטובוסים והועלו לשני המטוסים.

ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן (צילום: EPA )
"מתסכל לעטות שוב את המסכות האלו". האמריקנים באוטובוסים, בדרך למטוסים(צילום: EPA )

ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן (צילום: gettyImages)
(צילום: gettyImages)

ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן (צילום: gettyImages)
(צילום: gettyImages)

ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן (צילום: gettyImages)
(צילום: gettyImages)

המטוסים עושים בשעות אלה את דרכם לבסיס חיל האוויר "טראוויס" בקליפורניה ולבסיס חיל האוויר "לאקלנד" בטקסס. לאחר שינחתו יעברו כל הנוסעים בידוד נוסף של 14 יום, נוסף על הבידוד שעברו כבר בספינה, שאמור להסתיים עבור שאר הנוסעים בה ביום רביעי. משמעות הדבר היא שאותם אמריקנים ישהו בבידוד כמעט ארבעה שבועות בסך הכל.  

 

"כולנו מותשים, אבל אנחנו על המטוס וזו תחושה טובה. אבל זה די מתסכל לעטות שוב את המסכות הללו", אמרה שריל מולסקי, מהעיר סירקיוז שבמדינת ניו יורק. "אנחנו שמחים לחזור הביתה", הוסיפה בראיון לערוץ הטלוויזיה היפני NHK.

 

כששריל נשאלה מה היא חושבת על כך שתצטרך לעבור שוב בידוד של שבועיים, היא נאנחה. "זה קצת מאכזב שנצטרך לעבור שוב בידוד, וכנראה לא יהיה לנו נוח כמו שהיה בדיימונד פרינסס", אמרה. בעלה פול הוסיף: "אם נצטרך לעבור את זה, אנחנו נעבור את זה".

 

 

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

לפני ההמראה, מת'יו סמית, אחד הנוסעים האמריקנים, פרסם בטוויטר תמונות המציגות צי של יותר מעשרה אוטובוסים שהעבירו לשדה התעופה את האמריקנים מנמל יוקוהמה ביפן, שבו עוגנת הדיימונד פרינסס במשך שבועיים. סמית אמר שגורמים אמריקנים, לבושים בחליפות מגן ומסכות פנים, ביקרו בחדרו בספינה בכדי לבדוק אם הוא יהיה בין הטסים. הוא אמר שהוא רצה להישאר.

 

מלבד האמריקנים, גם קנדה, הונג קונג, איטליה ואוסטרליה מתכננות לפנות את אזרחיהן מהספינה. בספינה יש 15 ישראלים, ושלושה מתוכם נדבקו בנגיף. חלק מהם הביעו זעם על כך שארה"ב כבר פינתה את אזרחיה מהספינה, בעוד הם נותרים בבידוד בתוכה.

 

במשרד החוץ מסרו אתמול כי בהערכת מצב נידונו האפשרויות של הנוסעים הישראלים, שמתוכננים לרדת בתום הבידוד ביום רביעי או חמישי, ולאחר מכן יהיו חופשיים לדרכם. אחת האפשרויות שנשקלות היא להביא אותם לארץ במטוס מיוחד לאחר השחרור מהבידוד, "תוך לקיחה בחשבון שאנחנו לא נביא לארץ אדם שחולה בקורונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"שמחים לחזור הביתה". האמריקנים שפונו
צילום: AP
מומלצים