שתף קטע נבחר

תושב שדרות: "הצהרות זה יפה, אנחנו רוצים שקט"

מתנאל דוד היה באמצע שיעור התורה בישיבה כשהרקטה מעזה התפוצצה בגן השעשועים הסמוך. "שומעים שריקות ו'בומים' - ופתאום מלא דברים עפים והחלונות התנפצו", שחזר בשיחה עם ynet. דניאל, שהרקטה התפוצצה מעל ביתו: "זו המציאות"

 

 

 

מתנאל דוד, תלמיד בישיבת ההסדר הסמוכה לגן השעשועים שנפגע בשדרות, שחזר היום (שני) את הרגעים שבהם נשמעה האזעקה בזמן השיעור שנערך בממ"ד.

תופסים מחסה בשדרות (צילום: רויטרס)
תופסים מחסה בשדרות(צילום: רויטרס)
 

נפילה של רקטה בגן שעשועים בשדרות (צילום: AFP)
רקטה בגן המשחקים(צילום: AFP)

"שומעים שריקות, שומעים 'בומים', ופתאום ראינו מלא דברים עפים וחלונות מנופצים", שחזר דוד. "כל הגן היה מפורק, כל המכוניות מסביב היו עם זכויות מנופצות, והמיגונית הצמודה כולה נפגעה מהרסיסים".

 

מתיחות בדרום - כתבות אחרונות

14 שיגורים מעזה, נפילות בחצר בית ובגן שעשועים בשדרות

ההנחיות המלאות של פיקוד העורף בדרום 

"שישה נהרגו בהפצצות ליד דמשק"; בג'יהאד מאיימים: "החשבון פתוח" 

ככה לא בונים הסדרה | פרשנות 

 

זו לא הפעם הראשונה שדוד נתקל לזירה של נפילת רקטה, אך המראות, לדבריו, תמיד מרגישים סוריאליסטיים: "אלה תסריטים שאפשר לראות רק בסרטים. נשים רצות עם עגלות ומשאירות אותן ברחוב, לוקחות את הלינות ורצות", אמר.

 

נפילה של רקטה בגן שעשועים בשדרות (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

נפילה של רקטה בגן שעשועים בשדרות (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

נפילה של רקטה בגן שעשועים בשדרות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

יירוטים כיפת ברזל ירי רקטות מ עזה (צילום: רויטרס)
יירוטים בשדרות

חלקי קאסם סניף לאומית שירותי בריאות שדרות ירי רקטה רקטות חמאס הסלמה עוטף עזה (צילום: לאומית שדרות)
(צילום: לאומית שדרות)

דוד סיפר כי הקרבה לזירת הנפילה עוררה אצלו שוב את המחשבה שמחר בבוקר יוכל להתעורר עם רקטה שתתפוצץ בביתו, אך מבחינתו - מה שחשוב זה להגיב בתקיפות. "אנחנו לא ניתן להם לנצח, אנחנו דורשים מהממשלה, משר הביטחון ומהצבא לתת את התשובה שלנו כמדינה", אמר דוד. "כתושב, השיקולים לא מעניינים אותי. אנחנו רוצים שקט. זה שאתם מכינים הפתעות ומצהירים הצהרות זה יפה, אבל אנחנו רוצים שקט. מה כבר ביקשנו?".

 

דניאל לוי, תושב שדרות שאחת הרקטות התפוצצה מעל ביתו ונפלה בחצר, הסביר את העובדה שאף אחד מבני ביתו לא נפגע בכך ש"זה דבר טבעי שלא נהיה בחוץ". לדבריו, משפחתו משתדלת להישאר כמה שיותר במקומות סגורים.

 

לוי שחזר בשיחה עם ynet את רגעי האזעקה שבעקבותיה נכנס הביתה בריצה והסתגר בממ"ד עם אשתו ובנו בן ה-12. "הבום היה באוויר והרקטה נפלה לחצר, זה מבהיל מאוד", סיפר. לוי אמר כי רקטות מעזה התפוצצו לא פעם ברחוב שבו הוא גר - אך זוהי הפעם הראשונה שביתו נפגע.

 

נפילה של רקטה בחצר בית (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

- מה אומרים לילד בן 12 שמגלה את הרקטה בחצר?

"לא צריך להגיד לו. הוא ראה לבד. זו המציאות שאנחנו חיים כל הזמן. כבר שנים רבות".

 

- ואיך ממשיכים מכאן הלאה?

"אנחנו רגילים לזה. עד הפעם הבאה".

 

מוקדם יותר צה"ל תקף שני יעדי ג'יהאד איסלאמי ברצועת עזה בתגובה למטחים. מדובר צה"ל נמסר כי בין המתחמים שהותקפו היה מחסן לאמצעי לחימה המשמש כמתחם אימונים, ותשתית תת-קרקעית.

 

תופסים מחסה בשדרות (צילום: רויטרס)
תופסים מחסה בשדרות(צילום: רויטרס)

המטחים שוגרו לעבר שדרות ויישובי שער הנגב בשעה 13:01 ו-13:31. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט 12 מתוך 14 הרקטות ששוגרו, ומגן דוד אדום עדכן כי התקבלה קריאה על נפגעת חרדה בשדרות.

 

המתיחות בדרום מורגשת היטב מאתמול בשעות אחר הצהריים. הבוקר החליט צה"ל לסגור כבישים מרכזיים בעוטף עזה, בהם כביש 4 מקיבוץ זיקים ועד נתיב העשרה, כביש 34 מיד מרדכי ועד קיבוץ ארז וכביש 232 ממפלסים ועד כפר עזה.

 

בנוסף הוחלט לסגור את חוף זיקים למבקרים, ותנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע הופסקה. הסיבה לכך היא חשש מירי נ"ט כפי שהג'יהאד פעל כבר בעבר. נהגים שעוברים באזור התבקשו שלא לעצור בצדי הדרך.

 

פיקוד העורף ביטל את הלימודים באשקלון, בנתיבות, בשדרות וביישובי חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול. בעקבות ההנחיות יישארו 65 אלף תלמידים בבתים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תופסים מחסה בשדרות
צילום: רויטרס
מומלצים