שתף קטע נבחר

דרעי באולפן ynet: זרים לא יורשו להיכנס בטיסות מאיטליה

המאמצים למנוע את התפשטות הקורונה עולים מדרגה. שר הפנים אריה דרעי חתם על צו שיאסור כניסה של זרים מאיטליה. ישראלים שחוזרים ייכנסו לבידוד של שבועיים. משרד הבריאות המליץ אמש לשקול שוב נחיצות טיסות לכל היעדים בחו"ל

 

 

 

אחרי שהודיע על כך הבוקר (חמישי) באולפן ynet, שר הפנים אריה דרעי חתם על צו שיאסור כניסת אזרחי איטליה. ישראלים ששבים מאיטליה ייכנסו לבידוד של שבועיים. בתוך כך, עדכנה רשות האוכלוסין וההגירה כי טיסת ריינאייר מברגמו שבאיטליה תנחת היום בנמל התעופה רמון בין השעות 12:00-13:00 כשעליה 46 נוסעים 21 ישראלים, 19 איטלקים ו-6 ממדינות אחרות. מאוחר יותר ישובו לאיטליה 119 נוסעים, רובם איטלקים.

 

לפי הודעת רשות האוכלוסין, תימנע כניסתם של זרים מאיטליה "דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. האיסור ייכנס לתוקף באופן מידי ועד להודעה חדשה. רשות האוכלוסין וההגירה תתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בדרום קוריאה וביפן . שר הפנים דרעי הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ"ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא".

 

אתמול, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה באיטליה, שם מתו 12 בני אדם ונמנו כבר 374 נדבקים בנגיף, הודיע משרד הבריאות כי כל מי שחזר מאיטליה ב-14 הימים האחרונים נדרש להיכנס לבידוד ביתי עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו.

  

בתחילה הודיעו במשרד הבריאות כי ההנחיה תחול מיום ראשון הקרוב, 1 במרץ, "בין היתר על מנת לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר" - אבל לאחר מכן חזרו בהם והודיעו כי ההוראה על הבידוד הביתי היא מיידית. במשרד הבריאות אמרו גם כי "הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה ולנוכח התחלואה שם - אנו קוראים לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה".

 

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

 

 

ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שממליצה לאזרחיה לא לטוס לחו"ל: "הערכת המצב במשרד הבריאות היא שיש סיכוי גבוה לכך שהתחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם ועל כן, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות".

 

נוסף על כן, ציינו, "יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים