שתף קטע נבחר

ליברמן: "נתניהו העביר מסר למלך ירדן שלא יהיה סיפוח"; הליכוד: "שקר מוחלט"

יו"ר ישראל ביתנו טען: "התברר לי שבמקביל לכל הסיפורים על סיפוח בקעת הירדן, נתניהו העביר מסר למלך עבדאללה - 'אל תדאג, זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח'". הליכוד: "לא היה ולא נברא. רק רה"מ יחיל ריבונות". ליברמן הבהיר: "לא נצטרף לשום ממשלה בראשות נתניהו"

 

 

 

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שבת) לנושא סיפוח בקעת הירדן ואמר: "אני יודע ממקור אמין, שנתניהו העביר למלך ירדן מסר לפיו זה רק לבחירות ולא יהיה באמת סיפוח". את הדברים אמר באירוע שבת תרבות בחולון. בליכוד התייחסו לדברים וטענו כי מדובר ב"שקר מוחלט". בנוסף הבהיר שוב ליברמן שלא יצטרף לשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה. "נשמח להצטרף לממשלה עם הליכוד בלי נתניהו", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

 

ליברמן הוסיף: "לפני כמה שבועות הוא פתאום התחיל לעשות סיבוב על תושבי בקעת הירדן. לא הבנתי אז - אמרנו שאנחנו תומכים בסיפוח, יש לך רוב מוחלט. יתרה מזאת, יש חוק של ישראל ביתנו כבר שמונה חודשים ומי שתוקע אותו זה נתניהו. עד שהתברר לי לפני כמה ימים שבמקביל לכל הסיפורים על סיפוח בקעת הירדן, נתניהו מעביר מסר דרך מערכת הביטחון למלך עבדאללה - 'אל תדאג, זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח'. זה נתניהו".

 

אביגדור ליברמן (צילום: מוטי קמחי)
"נתניהו עשה סיבוב על התושבים". ליברמן (צילום: מוטי קמחי)

  

לדברי שר הביטחון לשעבר, "אי אפשר עם אדם כזה לעשות שום הסכם. זה מידע ברזל. במקביל לכל הסיפורים והסיבובים, הוא מעביר מסר למלך עבדאללה, ומשתמש במערכת הביטחון. אני יודע מי העביר את המסר אבל זה לא משנה".

 

בליכוד הגיבו לדברי ליברמן וטענו כי זהו "שקר מוחלט". בהודעת הליכוד נכתב עוד: "לא היה ולא נברא. רק ראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות בזמן שליברמן מחזיק ידיים עם הרשימה הערבית המשותפת. השקרים המגוכחים של ליברמן חצו כל גבול".

 

ליברמן לא נותר חייב, ואמר בעקבות דברי הליכוד כי "תגובה כל כך מהירה ובהולה רק מוכיחה עד כמה זה נכון. נתניהו יודע שזה נכון ברזל, לא 100 אחוז אלא 200 אחוז. צריך לספח את הבקעה, זה קונצנזוס, אי אפשר להבטיח את הביטחון בלי בקעת הירדן".

 

בנימין נתניהו (צילום: עמית שאבי)
"אי אפשר לעשות איתו שום הסכם". נתניהו(צילום: עמית שאבי)

 

 

 

 

נתניהו נאם לפני כשבוע וחצי ביישוב מבואות יריחו שבבקעת הירדן, והדגיש כי סיפוח שטחים יעשה, אם בכלל, רק לאחר הבחירות: "היישוב הזה יהיה חלק מישראל, אבל זה יושלם רק אם אנחנו נוביל את הממשלה הבאה".

 

אתמול חשף יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, בכנס פעילים של המפלגה את מה שהוא מגדיר כ"מתווה ליום שלאחר הבחירות". לדבריו, "בהמשך להסכמות שלנו עם בני גנץ, ראשית נשביע ממשלה של העבודה-גשר-מרצ עם כחול לבן, כאשר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת יתמכו מבחוץ". אמירתו של פרץ חוללה סערה פוליטית - והכחשות נמרצות מצד כולם.

 

ליברמן הכחיש את הדברים: "הנהגת מפלגת העבודה ז"ל כל כך מבוהלת ומפוחדת שהיא מוכנה לשקר ולהמציא כל דבר. ישראל ביתנו בוודאות תצביע נגד כל ממשלה שהיא לא תהיה חלק ממנה. העלילה האחרונה של פרץ נועדה לפגוע בישראל ביתנו עקב הנטישה של מצביעי עבודה רבים לטובתנו".

 

 

 

היום טען ליברמן: "בימים האחרונים נסגר דיל בין נתניהו לעמיר פרץ על הנשיאות. נתניהו כמובן צריך אותו כדי להיאבק באביגדור ליברמן וישראל ביתנו, ולחסום את דרכו של יולי אדלשטיין לבית הנשיא".

 

בתוך כך, באירוע שבת תרבות בבאר שבע טען מספר 3 בעבודה-גשר-מרצ ח"כ ניצן הורוביץ כי ח"כים בכחול לבן עלולים להצטרף לנתניהו: "אנחנו מחוייבים לגנץ ולהחלפת השלטון יותר מחלקים בתוך כחול לבן. יש מספר ח"כים בכחול-לבן שעלולים לערוק לממשלת נתניהו אחרי הבחירות. אין שום משמעות לגודל המפלגה. היינו בסרט הזה פעמיים. כחול לבן היתה המפלגה גדולה ולא הצליחה להקים ממשלה. רק גודל הגוש קובע. והעבודה-גשר-מרצ היא החוליה הנאמנה והיציבה ביותר בגוש המרכז-שמאל".

 

ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן אמר בשבת תרבות בחולון: "אין סיכוי שכחול לבן תשב עם נתניהו כראש ממשלה. הוא יכול להיות חבר כנסת, אבל לא ראש ממשלה ולא שר. אם ניתן יד לשחיתות - כולנו נצטער אחר כך. בכל מערכת בחירות ההתנהגות של רה"מ מסלימה. זה לא הליכוד, זה 'מפלגת נתניהו'". 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
"זה רק לצורך בחירות". ליברמן
צילום: מוטי קמחי
מומלצים