שתף קטע נבחר

סוריה דיווחה כי ישראל תקפה בחומס ובקוניטרה

על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, התקיפה אירעה במרכז ובדרום המדינה ובאזור קוניטרה. מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. עוד נאמר כי התקיפה בוצעה משמי לבנון ומעל לגולן. דיווח: בתקיפות נהרג חייל סורי וארבעה נפצעו

חיל האוויר תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) בחומס שבמרכז סוריה ובקוניטרה שבדרום מערב סוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא. עוד דווח על פיצוצים בשמי חומס. על פי הדיווח, המטוסים שיגרו את החימוש משמי לבנון ומעל לגולן. לפי דיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" שיוצא לאור בלונדון, בשתי התקיפות של חיל האוויר נהרג חייל סורי וארבעה נוספים נפצעו.

 

 

 

מקור צבאי סורי מסר לסאנא כי בשעה 00:30 זיהו מערכות ההגנה האוויריות מטוסים של חיל האוויר הישראלי שטסו לכיוון צידון בלבנון. לדבריו, המטוסים שיגרו כמה טילים מעל שמי לבנון לכיוון מרכז סוריה, "הטילים יורטו בהצלחה ובמקצועיות מבלי שפגעו במטרות שלהם", אמר.

 

בזמן התקיפה בסוריה, שהו שני מטוסים אזרחיים מקטאר בלבנון והם הסתובבו שם לפני שנכנסו לשטח האווירי הסורי כנראה כדי להימנע מפגיעה אפשרית. בדומה לאירועים בעבר, גם הפעם הוטלו הגבלות במרחב האווירי ברמת הגולן שנסגר הבוקר לטיסות אזרחיות מעל גובה של 5,000 רגל.

 

ראש המל"ל לשעבר אלוף במיל' יעקב עמידרור, אמר בריאיון לאולפן ynet בנוגע לתקיפה המיוחסת לישראל כי "קבענו מדיניות לפני הרבה מאוד זמן ואנחנו עומדים בה. אנחנו לא ניתן לאיראנן לבנות בסוריה מערכת איראנית עצמאית, מכונת מלחמה איראנית שיש בה שלושה מרכיבים: כוחות איראניים עם טילים וכיוצא בזה, מיליציות זרות שהם הביאו לסוריה וחיזבאללה".

 

עמידרור, כיום חוקר במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, ציין בהקשר של הדיווח על תקיפה קרובה לגבול עם ישראל בקוניטרה כי "זה אומר שהאיראנים ניסו לבנות, לא משהו בפעם הראשונה, משהו בצד השני של הגבול ואנחנו פעלנו לא בפעם הראשונה כדי לסכל את זה".

 

- תמיד שמענו על מרחק של 100 קילומטרים מהאיראנים, פתאום זה ממש קרוב.

"אני מציע לחזור אל ההיסטוריה, אנחנו תקפנו יותר מחמש פעמים באזור רמת הגולן בכל פעם שהאיראנים ניסו להתקרב ולבנות משהו משמעותי ליד הגבול".

 

- פורסם אתמול, בארה"ב בעיקר, שהנשיא טראמפ אישר לישראל לרכוש כמה מטוסי תדלוק ארוכי טווח. מה זה אומר מבחינתנו?

"מטוסי תדלוק הם תמיד ארוכי טווח, מטרת לשרת מטרות ארוכות טווח. בכל פעם שחיל האוויר רוצה להגיע רחוק הוא צריך מטוס תדלוק. טווח המטוסים הוא פחות מטווח המטרות ולכן מה שעושים זה מעלים מטוסי תדלוק שמלווים את מטוסי הקרב".

 

- אנחנו מנסים להבין אם זה קשור לאיראן.

"זה קשור לכל מה שהוא רחוק מטווח המטוסים ללא תדלוק. זה גמיש לחלוטין, זה לא מכוון לנקודה אחת".

 

הדיווחים על תקיפות קודמות

ביום חמישי שעבר דווח בסוריה כי אדם נהרג בתקיפת כלי טיס ישראלי בלתי מאויש באזור הכפר חאדר שבגולן הסורי. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי מדובר בעימאד א-טוויל, שככל הנראה היה קשור להתבססות הצבאית האיראנית בסוריה. התקרית התרחשה באזור שבו יוחסו לישראל על-פי דיווחים זרים סיכולים של גורמי טרור, בהם קצינים איראנים וג'יהאד מורנייה. צה"ל לא הגיב על האירוע במסגרת מדיניות העמימות.

 

ארבעה ימים לפני כן תקף צה"ל שורת יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה. צה"ל, שאינו נוהג בדרך כלל לקבל אחריות על תקיפות שמיוחסות לו, מסר בשעתו כי הותקפו יעדים של הג'יהאד האיסלאמי מדרום לדמשק. למחרת דיווח מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה היושב בלונדון, כי מניין ההרוגים עמד על שישה בני אדם, בהם שני פעילי ג'יהאד וארבעה לוחמים במיליציה פרו-איראנית.

 

באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר שהיווה עוגן משמעותי של הג'יהאד האיסלאמי במדינה. בדובר צה"ל ציינו כי באתר זה ביצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בנוסף, יוצרו שם מדי חודש עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות. באתר התקיימו הכשרות טכניות למחבלי הארגון מהרצועה והן מסוריה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים