שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

הסנאטור טד קרוז בבידוד: "לחצתי יד לחולה קורונה"

הסנאטור האמריקני שוחח עם אדם שנדבק בנגיף בוועידה שבה נכחו גם הנשיא טראמפ וסגנו. הוא הדגיש שאינו חש בסימפטומים: "שוהה בבידוד למען זהירות יתר". הדיסנילנד בשנגחאי ישוב לפעילות חלקית לאחר הירידה בכמות הנדבקים בסין, בריטניה נאבקת במידע כוזב ברשתות

הסנאטור האמריקני טד קרוז הודיע הלילה (בין ראשון לשני) כי הוא נכנס לבידוד בביתו שבטקסס מכיוון שלחץ יד לאדם שנדבק בנגיף הקורונה. לדברי קרוז, לחיצת היד התרחשה לפני עשרה ימים בוועידה לפעילות פוליטית שמרנית, שבה השתתפו גם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס. קרוז הדגיש שאינו חש בסיפמטומים של הנגיף, ואמר כי ישהה בבידוד עד שיחלפו שבועיים ממועד לחיצת היד.

הסנאטור האמריקני טד קרוז (צילום: רויטרס)
"שיחה קצרה ולחיצת יד". קרוז(צילום: רויטרס)

  (צילום: AFP)
סיאול, דרום קוריאה. בכירים מעריכים שהתפשטות הנגיף מאטה(צילום: AFP)

מסכת דיסני של מיקי מאוס בשנגחאי (צילום: AFP)
מסכות מיקי מאוס בשנגחאי. הדיסנילנד שנסגר בינואר חוזר לפעילות(צילום: AFP)

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

קרוז, חבר המפלגה הרפובליקנית שמכהן כסנאטור מטעם מדינת טקסס, כתב בהצהרה שפרסם: "האינטראקציה שלי עם האדם שנדבק כלל שיחה קצרה ולחיצת יד. בהתחשב בכך שאין לי תסמינים, ושהאינטראקציה עם אותו אדם הייתה לפני עשרה ימים - כשתקופת הדגירה הממוצעת היא בין חמישה לשישה ימים - הגורמים הרפואיים אמרו לי כי הסיכוי שנדבקתי נמוך ביותר".

 

קרוז אמר כי הרופאים הסבירו לו שהאינטראקציה שקיים עם אותו אדם לא עומדת בקריטריונים של ארצות הברית להסגר עצמי, אך הוא בחר לשהות בבידוד למען "זהירות יתר". הוא הוסיף כי האנשים שבאו עימו במגע בימים האחרונים אינם צריכים לשהות בבידוד. בסיום הצהרתו כתב קרוז: "כולם צריכים להתייחס להתפרצות הזו ברצינות, ולפעול לפי העובדות והמדע הרפואי. עלינו להמשיך להעביר משאבים כדי להיאבק בהתפרצות, כמו תקציב החירום בסך 8.3 מיליארד דולר שהעברנו בשבוע שעבר. אני מעודד את כולם לפעול לפי המלצות הגורמים הרפואיים".

 

 

קרוז נחשב לאחד הסנאטורים ה"ניצים" ביותר בכל הקשור למאבק בנגיף. כבר בינואר, אז החלה ההתפרצות בסין, הוא קרא לאסור טיסות למדינה, והוא מעלה לדיון באופן עקבי שאלות שנוגעות להיערכות ארה"ב להתפשטות הנגיף בשטחה ולדרכים לבלום אותה.

 

בוועידה השמרנית, שבה נכחו קרוז ואלפי אנשים נוספים, השתתפו גם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס. המארגנים הודיעו אתמול שאחד המשתתפים בכנס אובחן כחיובי לקורונה, לאחר שנחשף לנגיף לפני האירוע. לפי המארגנים, אותו אדם לא היו במגע עם הנשיא האמריקני או עם סגנו, וטראמפ עצמו אמר כי הוא "כלל לא מודאג" מהאפשרות שנחשף לנגיף. הלילה הודיעו המארגנים שעד כה לא נדבק בנגיף אף משתתף נוסף בכנס. הם הוסיפו כי מצבו של האדם שנדבק ממשיך להשתפר.

שדה התעופה JFK ריק בגלל הקורונה (צילום: AFP)
שדה התעופה JFK בניו יורק ריק בעקבות הקורונה(צילום: AFP)

מדפים ריקים בסופרמרקט בלונדון בגלל נגיף הקורונה (צילום: AP)
מדפים ריקים בסופרמרקט בלונדון. הממשלה הבריטית תיאבק בשמועות על המחלה(צילום: AP)

בית חולים בווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה (צילום: AFP)
בית חולים בווהאן. מספר מקרי ההידבקות ממשיך לרדת(צילום: AFP)

בתוך כך, הלילה נרשמו שלושה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף במדינת איווה שבארה"ב. לפי המושלת קים ריינולדס, השלושה חזרו לאחרונה משיט במצרים, ומחלימים כעת בבידוד בביתם. "אלה אמנם שלושת המקרים הראשונים, אך אולי לא האחרונים", אמרה המושלת. "לכן תושבי איווה חייבים להמשיך לנקוט אמצעי זהירות כמו שטיפת ידיים והישארות בבית בזמן מחלה".

 

עד כה נדבקו ברחבי ארה"ב יותר מ-550 בני אדם, ו-22 מתו כתוצאה מהמחלה. מוקדי ההתפשטות העיקריים בשלב זה הן מדינות וושינגטון, קליפורניה וניו יורק.

 

בבריטניה, שם נדבקו עד כה יותר מ-270 בני אדם, הוקם צוות מיוחד להתמודדות עם הפצת מידע כוזב על נגיף הקורונה. לפי הממשלה הבריטית, המידע המניפולטיבי שמופץ ברשתות נועד "להטעות אנשים, לגרום לנזק או להסב למפיצים רווח פוליטי, אישי או כספי". לדברי שר הדיגיטל והתרבות, אוליבר דאודן, הצוות יאמוד את הנזק שנגרם מהפצת המידע הכוזב וייאבק בו. הוא יתמקד בין היתר ברשתות החברתיות, שמהוות מוקד מרכזי להפצת שמועות על החלה.

 

 

 

 

בדרום קוריאה דיווחו הלילה על 69 מקרי הידבקות חדשים, ובסך הכל נדבקו במדינה 7,382 בני אדם. זהו מספר המקרים החדשים הנמוך ביותר בעשרת הימים האחרונים, ומומחי בריאות במדינה העריכו בזהירות שהתפשטות הנגיף מאטה. עם זאת, המומחים מדגישים כי הירידה במספר המקרים יכולה להיות קשורה גם לגורמים נוספים, כמו למשל תנאי מזג אוויר גרועים שמונעים מאנשים לצאת מהבית ולהיבדק. דרום קוריאה נחשבת, ביחד עם איטליה ואיראן, למוקד ההתפשטות המרכזי של הנגיף מחוץ לסין.

 

בסין דיווחו הלילה על המשך במגמת הירידה של מקרי ההידבקות החדשים. ביממה האחרונה אובחנו 40 חולים נוספים לעומת 44 ביממה הקודמת, ומספר המתים עמד על 22 בני אדם. 21 ממקרי המוות אירעו במוקד התפרצות הנגיף, מחוז חוביי, שם נרשמו גם 36 מתוך 40 המקרים החדשים. עד כה נדבקו בנגיף 80,735 בני אדם בסין, ו-3,119 מתו. מניין הנדבקים העולמי ביחד עם סין עומד על כ-110 אלף בני אדם, מתוכם 3,827 מתו כתוצאה מהמחלה.

 

לאחר הירידה במספר הנדבקים, הודיעה חברת דיסני כי הדיסנילנד בשנגחאי - שנסגר בחודש ינואר בעקבות התפשטות הנגיף - ישוב לפעילות חלקית. החברה ציינה כי מדובר בחזרה הדרגתית לשגרה, ובינתיים יפעלו באתר הנופש המלון, מספר מצומצם של חנויות, מסעדות ואטרקציות. עם זאת, הזכירה החברה למבקרים "לשמור על מרחקים חברתיים מכבדים" אחד מהשני. החברה ציינה כי פארק השעשועים יישאר סגור בגלל הנחיות גורמי הבריאות, אך אמרה שהיא נערכת לפתיחתו מחדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"הסיכוי שנדבקתי נמוך ביותר". קרוז
צילום: רויטרס
מומלצים