שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

מסלול החולה שלא ידוע ממי נדבק: קניונים, "אושר עד", בית כנסת ובית אבות

עובד מד"א תושב אזור המרכז שלא ברור ממי נדבק ביקר בימים האחרונים בבית כנסת, בשורה של חנויות בקניון הגדול בפתח תקווה ובקניון רב שפע בירושלים ובבית אבות בירושלים. הרשימה המלאה

 

 

משרד הבריאות פרסם אחר הצהריים (יום ב') את רשימת המקומות שבהם נכח החולה ה-29, עובד מד"א תושב אזור המרכז בן 45 שלא ברור ממי נדבק. האנשים ששהו בקרבתו במקומות ובתאריכים הללו נדרשים להיכנס לבידוד. האיש עצמו מאושפז בבידוד בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

  

להלן המקומות והתאריכים בהם נכח, המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להיכנס לבידוד:

 

1. בתאריך 28.2 בין השעות 17:00-18:30 בית כנסת חב"ד ביישוב ענב.

 

2. בתאריך 29.2 בין השעות 10:30-12:30 בית כנסת חב"ד ביישוב ענב.

 

3. בתאריך 1.3 בין השעות 17:00-18:30 סופר אושר עד בפתח תקווה.

 

19:30-21:00 הקניון הגדול בפתח תקווה. חנויות גלי, זארה, אלדו, ספרינג, סושייה אושי אושי ובית קפה ניו דאלי.

 

4. בתאריך 2.3 בין השעות 17:00-17:30 קלפי במועדון בישוב ענב.

 

5. בתאריך 3.3 בין השעות 11:00-12:30 בית אבות נווה אורה, רחוב ארגמן ירושלים מחלקת תשושי נפש.

 

6. בתאריך 3.3 בין השעות 12:30 עד 13:30 קניון רב שפע ברחוב שמגר בירושלים, בקומה האחרונה, בשתי חנויות: אביזרים לפורים וחנות לבייגלה

 

7. בתאריך 7.3 שבת זכור תפילת שחרית בין השעות 09:30 ל 10:00 עזרת גברים בית הכנסת חסידים בטלז סטון.

  

8. בתאריך 7.3 בין השעות 19:30-20:00 נבדק במוקד רפואי באלעד ברחוב רבי עקיבא.

 

כל מי ששהה במקומות שצוינו לעיל בימים ובשעות המפורטים מעלה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף. 

 

אח באחת המחלקות בבית האבות אמר בשיחה עם ynet: "קיבלנו את ההודעה שהיה פה מישהו עם קורונה והעובדים במקום מתחילים לדאוג. אני לא יודע באיזו קומה הוא היה. צריך לשאול את ההנהלה. אני מודאג. אין פה אף אחד מההנהלה ולא עדכנו אותנו. אין איך לדבר איתם ישירות. אנחנו מנסים להשיג אותם".

 

 

בית החולים בילינסון בפתח תקווה עדכן אמש כי האיש הגיע עצמאית למוסד הרפואי עם מחלת חום, ולאחר בירור נמצא שהוא נושא את נגיף הקורונה וסובל מדלקת ריאות. מצבו יציב.

 

עוד נמסר מבית החולים כי "כיוון שהאיש אינו עונה לקריטריונים כפי שהוגדרו של חולה קורונה, הוא טופל בשלב הראשוני ככל חולה רגיל המגיע למיון. אנשי צוות שהיו עמו במגע טרום האבחנה נשלחו לבידוד. החולה מאושפז במתחם מבודד בחדר בידוד תקני עם לחץ שלילי שמונע יציאת אוויר מהחדר למחלקה ומטופל על ידי צוות מיומן וממוגן באופן מלא. כל הצוותים שמטפלים בחולה עברו הדרכה קפדנית באשר להתמגנותם ומלווים על ידי יחידת למניעת זיהומים וצוות משרד הבריאות".

 

במד"א אמרו בנוגע לעובד כי "עם קבלת הידיעה ממשרד הבריאות, פעלנו לאיתור מהיר של כל מי שהיה במגע עם העובד במהלך השבועיים האחרונים, כדי שידווחו למשרד הבריאות וייכנסו לבידוד". במד"א הדגישו כי העובד לא היה חלק מ'צוות הקורונה' והוא לא בא במגע עם מטופלים שנחשדו כמי שנדבקו בנגיף.

 

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "מד"א נמצא בחזית המאבק במגפת הקורונה ובהגשת רפואת חירום לכלל תושבי המדינה. הצוותים שלנו פועלים מתוך תחושת שליחות אמיתית וכך ימשיכו חרף כל הסכנות והאיומים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מבקרים בעיר העתיקה בירושלים
צילום: רויטרס
מומלצים