שתף קטע נבחר

לקראת קליטת כלואים שנדבקו בקורונה: החל פינוי "סהרונים"

כחלק מההיערכות בעקבות הגידול במספר חולי הקורונה בישראל, בשירותי בתי הסוהר החלו בפינוי המתקן שיוכשר לקליטת כלואים שנדבקו. במקביל הוטל עוצר על בית מעצר בירושלים שבו דיווחה קצינה על מגע עם חולה שנדבק בנגיף

 

 

שירות בתי הסוהר החל הבוקר (חמישי) לפנות כ-200 אסירים מכלא "סהרונים" שבדרום, זאת במטרה להכשיר את המתקן לקליטה עתידית של אסירים שידבקו בנגיף הקורונה. האסירים המפונים יפוזרו בין מתקני כליאה ברחבי הארץ. בשלב זה טרם נרשמו מקרי הדבקה בקרב אסירים.

פינוי כלא סהרונים (צילום: דוברות שב
פינוי האסירים ממתקן "סהרונים"(צילום: דוברות שב"ס )
 

בשב"ס ציינו כי נבחנים צעדים נוספים במטרה להתמודד עם התפשטות הנגיף: "נבחנים צעדים נוספים ע"י גורמי המקצוע בשב"ס, ונמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם שאר גופי הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים".

 

ראש מחלקת האסיר בשב"ס, גונדר-משנה רגב דחרוג, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "מבחינתנו אנחנו מתייחסים לזה כמו אירוע שהכרנו בתחילת ההתפרצות של הנגיף. בית כלא מבחינתו זה כמו 'ספינת קורונה'. ברגע שזה נכנס פנימה - אנחנו באירוע מורכב. לכן מבחינתנו הוגדרה תכלית שהיא הרבה פעילות למניעת כניסת הנגיף לתוך המתקנים שלנו".

 

- האם סגירת השערים מונעת את כניסת הווירוס לתוך בית הסוהר?

"כמובן. הפעילות כרגע היא פעילות מניעתית. צמצום משמעותי של הכניסות והיציאות מתוך מתקני הכליאה מתוך כוונה לצמצם את כניסת הנגיף לתוך המתקנים. זה בא לידי בצמצום מבקרים לתוך המתקנים, בצמצום כניסה של כאלו שאין צורך בשגרה שייכנסו פנימה לתוכם, וצמצום פעילויות נוספות שמונעות את ההחדרה פנימה של הנגיף".

 

בתוך כך הודיעו בשירות כי קצינה מבית מעצר בירושלים דיווחה כי הייתה במגע עם חולה שנמצא חיובי לנגיף. בשל כך הוחלט כי בשלב זה לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר, עד לקבלת תוצאות הבדיקה של אותה קצינה. בנוסף, לא יתקבלו למתקן עצורים חדשים ולא תתאפשר יציאת עצורים לדיונים בבתי משפט. כלואים שאמורים להשתחרר, ישתחררו ישירות לבידוד ביתי. כרגע נמצאים במתקן 25 אנשי וסגל ו-119 עצורים.

פינוי כלא סהרונים (צילום: דוברות שב
(צילום: דוברות שב"ס )
 

פינוי כלא סהרונים (צילום: דוברות שב
(צילום: דוברות שב"ס )

לפני שבוע הוחלט בשירות בתי הסוהר על כמה צעדים למניעת הידבקות בנגיף הקורונה בשטחי בתי הכלא. "דרך נוחה להסתכל על המצב אצלנו הוא בהשוואה לספינת הקורונה", אמר אז לאולפן ynet קצין רפואה ראשי בשב"ס, ד"ר ליאב גולדשטיין. "יש לנו כ-33 ספינות קורונה כאלה קטנות וסגורות". לדבריו, "האסיר הראשון שיידבק, או איש סגל ראשון, והמציאות כאן תשתנה לחלוטין. אנחנו חייבים להיערך למצב".

 

ההיערכות כללה צמצום תנועת אסירים ככל הניתן - וקיום ביקורי משפחות עם אסירים מאחורי מחיצת זכוכית. שב"ס גם יצמצם למינימום ההכרחי כניסות אזרחים לבתי הסוהר שאינן מוגדרות כחיוניות. בשירות הצטיידו בחומרי מיגון וחיטוי, באמצעותם ניקו את התאים והאגפים.

 

גולדשטיין הסביר: "לשב"ס נכנסים מאות אנשים מדי יום, לא רק אסירים אלא גם מבקרים, עורכי דין, משפחות, ספקים, מתנדבים ועוד הרבה מאוד אנשים שיכולים להעלות את רמת הסיכון. אנחנו חייבים להגיע למצב שבו אנחנו מהדקים את המסננת".

 

אטילה שומפלבי השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות שב"ס
פינוי כלא "סהרונים"
צילום: דוברות שב"ס
מומלצים