שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

בריטניה על בהלת הקניות: "צריכים להתבייש"

ממשלת בריטניה מאוכזבת מהאזרחים שאוגרים מזון ונייר טואלט: "אל תקנו כל כך הרבה, תשאירו לצוותים הרפואיים". אחות שסיימה משמרת של 48 שעות בכתה ביציאה מהסופרמרקט: "המדפים ריקים, בבקשה תפסיקו"

 

ממשלת בריטניה קראה אתמול לאזרחים להפסיק לאגור אוכל ונייר טואלט, והבטיחה שלא יהיה מחסור במוצרי מזון. בתגובה לתמונות של מדפים ריקים במרכולים אמרה הממשלה שאין סיבה להיכנס לפאניקה.

 

"אין שום סכנה שהמזון ייגמר", אמר ג'ורג' יוסטיס, השר לאיכות הסביבה שאחראי גם על תחום המזון. "האתגר שיש לנו הוא למלא את המדפים במזון, ולהשאיר אותו שם". השר אמר לצרכנים: "תהיו אחראיים כשאתם קונים, תחשבו על אחרים". הוא הזהיר שמי שאוגר מזון עלול להשאיר צרכנים אחרים ללא מוצרים בסיסיים.

תורים ארוכים ומדפים ריקים (צילום: EPA)
מדפים ריקים במרכול בלונדון(צילום: EPA)
 

כמו במדינות אחרות, גם בבריטניה פרצו בשבוע שעבר קטטות במרכולים וריבים על גלילי נייר טואלט. במערכת הבריאות בבריטניה אמרו שהכרחי לוודא שנשאר מספיק אוכל לצוותים הרפואיים, שיכולים לבקר במרכולים רק בתום משמרות ארוכות.

 

"אם תקנו יותר ממה שאתם צריכים זה יקשה על מי שנמצאים בחזית, כמו רופאים, אחים והעובדים במערכת הבריאות הציבורית, שעובדים קשה כל כך בנסיבות קשות כל כך", אמר השר הבריטי.

תורים ארוכים ומדפים ריקים (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

המסר מגיע אחרי תיעוד של אחות בריטית שהתחננה בפני הבריטים שיפסיקו לאגור מזון. "יצאתי מהסופרמרקט. אין פירות וירקות. קצת בכיתי שם. אני אחות ביחידה לטיפול נמרץ, בדיוק סיימתי משמרת של 48 שעות ורציתי לקחת קצת מצרכים ל-48 השעות הבאות", אמרה האחות דון בילבורו, שעובדת במערב יורקשייר באנגליה.

 

"אין פירות, אין ירקות. אני לא יודעת איך לשמור על הבריאות. והאנשים האלה... פשוט מרוקנים את המדפים ממוצרים בסיסיים. אתם צריכים להפסיק עם זה, בגלל שאנשים כמוני צריכים לדאוג לכם. בבקשה".

תורים ארוכים ומדפים ריקים (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

"האמת שכולנו צריכים להתבייש שזה קרה, זה בלתי מקובל", אמר סטיבן פאואיס, מראשי שירותי הבריאות בבריטניה. הוא קרא לבריטים, שעלולים להזדקק לטיפול בבתי החולים, לדאוג לצוותים הרפואיים שיטפלו בהם.

 

השר יוסטיס אמר בשבוע שעבר שבגלל בהלת הקניות התפוקה של חברת המזון הייתה גבוהה ב-50% מהממוצע. חברות המזון והמרכולים מתקשים לעמוד בביקוש האדיר של הצרכנים. בריטניה טוענת שהאזרחים בזבזו בשלושת השבועות האחרונים כמיליארד פאונד על מזון שאינם צריכים.

תורים ארוכים ומדפים ריקים (צילום: EPA)
תורים מחוץ למרכולים בלונדון(צילום: EPA)

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הזהיר היום את האזרחים שאם הם לא יהיו ממושמעים, מערכת הבריאות תהיה על סף קריסה בתוך כשבועיים – "כמו באיטליה". במאמר שפורסם בעיתונים בריטיים קרא ג'ונסון לתושבים להישאר בבתים כדי לבלום את התפשטות הקורונה.

 

"אם לא נפעל יחד, ואם לא נעשה מאמץ לאומי קולקטיבי והרואי להאט את ההתפשטות – סביר מאוד שמערכת הבריאות שלנו תוצף באותה מידה. לאיטלקים יש מערכת בריאות מעולה, ועדיין הרופאים והאחים קורסים מהעומס", אמר ג'ונסון.

תורים ארוכים ומדפים ריקים (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

היום, 22 במרץ, מציינים בבריטניה את יום האם. ג'ונסון קרא לשמור מרחק מהורים מבוגרים. "המתנה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת להם היא למנוע את הסיכון שהם יידבקו במחלה המסוכנת הזאת", אמר ג'ונסון. בשישי סיפר ג'ונסון שהוא מקווה לפגוש את אמו בת ה-77 ביום האם. בהמשך מסרה לשכתו שהוא ישוחח איתה בסקייפ כדי לא להגדיל את הסיכון שתידבק בקורונה.

 

בסוף השבוע קרא ראש ממשלת בריטניה לסגור את בתי הקפה, המסעדות, הפאבים, התיאטראות ובתי הקולנוע. על סגירת הפאבים אמר ג'ונסון: "אני יודע שמה שאנחנו עושים יוצא דופן: אנחנו שוללים את הזכות העתיקה של הבריטים החופשיים ללכת לפאב, ואני יודע מה אנשים מרגישים בקשר לזה".

 

אתמול עלה מספר המתים בבריטניה ל-233 בני אדם. כ-5,000 נדבקו בקורונה בממלכה.   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מדפים ריקים במרכול בלונדון
צילום: EPA
מומלצים