שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

ישראלית מניו יורק: "התעוררו מאוחר מדי, בתי החולים לא יעמדו בעומסים"

מיכל דיבון, שמתגוררת במדינה שהפכה למוקד ההתפשטות המשמעותי ביותר בארצות הברית, סיפרה בריאיון לאולפן ynet: "העיר כמעט עיר רפאים, השדרה החמישית ריקה. זו לא ניו יורק שאני מכירה"

  

 

מדינת ניו יורק, ובמיוחד העיר ניו יורק, הפכו למוקד ההתפשטות החמור ביותר של נגיף הקורונה בארצות הברית. בשלב זה אובחנו כ-17 אלף חולים בניו יורק, מרביתם בעיר, וכ-150 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף. המספרים צפויים לעלות משמעותית בימים הקרובים, ובמהלך הלילה (בין ראשון לשני) אמר הנשיא דונלד טראמפ שהוא הסכים להכריז על מצב של "אסון משמעותי" בניו יורק. בריאיון לאולפן ynet, אמרה מיכל דיבון, ישראלית שחיה בניו יורק, כי "העיר היא כמעט עיר רפאים, השדרה החמישית ריקה".

  (צילום: רויטרס)
"מחכים לזינוק במספר החולים". צוות רפואי במנהטן(צילום: רויטרס)

  (צילום: AP)
ברוקלין. שכונה דתית-חרדית הפכה למוקד התפשטות מרכזי(צילום: AP)

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

לדבריה, "העיר כולה נסגרת. עכשיו אצלנו יום ראשון, ובאופן רשמי נסגרו כל העסקים הלא חיוניים. ניו יורק במצב הכי חריף כרגע, בתי החולים מתחילים להרגיש את העומס, מדווחים שהם רק עשרה ימים ממחסור במכשירי הנשמה והרשויות בוחנות כיצד הן יכולות לפעול. המקומות הומי האדם ריקים כרגע לגמרי, זו לא ניו יורק שאני מכירה".

 

"מרכז ג'אוויץ לכנסים הפך או הולך להפוך לבית חולים", הוסיפה. "המשמר הלאומי כבר נשלח לשם. יקימו ארבעה בתי חולים, והרעיון הוא להביא לכך שיהיו עוד מיטות אשפוז פנויות. אנחנו מחכים להמשך הזינוק במספר החולים".

 

אחד המוקדים המרכזיים הוא הקהילה היהודית בברוקלין. יש חשש משמעותי?

"נכון, מדובר בקהילה דתית-חרדית בברוקלין, כמו שכותבים אצלכם גם יש 65 אנשים שהגיעו לישראל משכונת קראון הייטס ונדבקו. הייתה שם בעייתיות מבחינת המסרים שהועברו לקהילה והנהלים. בברוקלין ובברונקס יש שני מוקדים מאוד גדולים, אבל גם מנהטן לא חסינה וניו יורק כולה נמצאת בבעיה. בתי החולים בעומס והם לא יעמדו בעומסים הצפויים. המושל אנדרו קומו, שכל יום יוצא לתקשורת, קורא לכולם להישאר בבית מלבד מי שעובד במקצועות החיוניים".

  (צילום: AP)
שלח את חיילי המשמר הלאומי לניו יורק. טראמפ(צילום: AP)

הנחיות משרד הבריאות ( )
( )

בניו יורק התעוררו מאוחר מדי?

חד משמעית. רק לפני שבוע ויומיים טראמפ הודיע על מצב חירום לאומי, אז כל ארה"ב התעוררה מאוחר מדי. מאז קצב השינויים הוא מאוד מהיר, קיצוני, בכל יום החיים משתנים כאן באופן דרמטי. השקט שבחוץ צפוי להימשך הרבה מאוד זמן. האנשים אומרים שאין להם מושג איך הם יצליחו לשלם שכירות ויש כאן הרבה אי וודאות. ישראלים שאני מדברת איתם חושבים על לחזור, חלק כבר חזרו. המקום הבטוח כמובן הוא בבית, אבל כל העולם נמצא באותה סירה".

 

במהלך הלילה אישר טראמפ להפעיל את חיילי המשמר הלאומי בשלושת מוקדי ההתפרצות המרכזיים בארה"ב: ניו יורק, וושינגטון וקליפורניה. הוא הוסיף שלמדינות אלו יישלחו מרכזים רפואיים ניידים עם אלפי מיטות נוספות לחולי הקורונה הרבים בהן.

 

טראמפ אמר כי מלבד ניו יורק, הוא הסכים להכריז גם על מדינת וושינגטון כמי שנמצאת במצב של "אסון משמעותי", והוסיף כי בקשה דומה של קליפורניה תאושר בקרוב. לפי פקידים בממשל טראמפ, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) תקים בניו יורק ארבעה מרכזים רפואיים ניידים עם אלף מיטות בכל אחד, בקליפורניה שמונה תחנות רפואיות עם 2,000 מיטות ובוושינגטון שלוש תחנות עם 750 מיטות ושתי תחנות קטנות יותר, עם 250 מיטות בכל אחת. 

 

 

 

טראמפ קרא בתדרוך לאזרחי ארה"ב להישמע להנחיות הנוגעות לריחוק חברתי. "אלו זמנים מאתגרים, מבחן לאומי גדול. אנחנו נוכיח שאנו יכולים לאתגר, אנחנו במלחמה במלוא מובן המילה", אמר. הוא פנה למיליוני האמריקנים שנאלצים כעת להסתגר בבתים, אחרי שכבר שמונה מדינות הכריזו על צעדים דרסטיים במסגרת המאבק בנגיף: "אנו כולנו מתאחדים כעם אחד. אף אמריקני אינו לבד כל עוד אנו מאוחדים. יהיה לכם מנהיג שיילחם עבורכם, זה יהיה ניצחון גדול".

 

עד כה אובחנו יותר מ-35 אלף בני אדם בארה"ב כמי שנדבקו בנגיף, וכ-460 בני אדם מתו כתוצאה ממנו. ניו יורק, שבה מתו 150 בני אדם, נחשבת כאמור למוקד החמור ביותר. בוושינגטון נדבקו כמעט 2,000 ומתו כ-100 איש, ובקליפורניה נדבקו כ-1,800 ומתו יותר מ-30. גם בניו ג'רזי המצב חמור - נדבקו בה יותר מ-1,900 בני אדם ומתו 21 חולים לפחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
צוות רפואי בברוקלין, ניו יורק
צילום: AFP
מומלצים