שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

שתי ישראליות מטיסת החילוץ מפרו אובחנו כחולות קורונה

"כל מי שהיה בטיסה מפרו לישראל בטיסה LY042 בבקשה ללכת להיבדק" – כך כתבה בפייסבוק תרמילאית ישראלית ששבה בשבוע שעבר מדרום אמריקה בטיסת אל על, ואובחנה כנושאת את הנגיף. גם אחד הישראלים שחולצו מהודו נדבק

 

 

שתי תרמילאיות ישראליות שחזרו בשבוע שעבר לישראל מפרו במסגרת מבצע החילוץ של אל על ומשרד החוץ אובחנו כחולות קורונה. ישראלי שלישי, בטיסת חילוץ מהודו, נדבק גם הוא בנגיף. אחת התרמילאיות שחזרו מפרו כתבה אתמול בלילה בפייסבוק בקבוצת מטיילי דרום אמריקה "מוצילר" כי היא וחברתה אובחנו כחולות. "עברנו בדיקת קורונה לפני יומיים, חייבת לציין שלחברה שלי היו תסמינים ולי לא, הרגשתי אפילו מעולה וגם עכשיו, התקשרו אליי והודיעו לי שהבדיקה יצאה חיובית ואני חולת קורונה".

 

התפשטות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

הצעירה הוסיפה וכתבה: "נשמע מלחיץ, אבל אני מרגישה בסדר גמור למי ששואל, כל אחד מקבל את זה אחרת, אז לכל מי שהיה בטיסה LY042 מפרו לישראל בבקשה לכו להיבדק כי אני אולי נדבקתי מאחד מכם ויש סיכוי גדול מאוד שכולכם גם נשאים". הצעירה ציינה כי היא היתה על המטוס הראשון של אל על מבין ארבעה.

המטוס הראשון נוחת (צילום: יאיר שגיא )
המטוס הראשון נחת בפרו(צילום: יאיר שגיא )

ישראלים שחזרו מפרו (צילום: יאיר שגיא)
ישראלים שחזרו לפני שבוע מפרו. המצולמים אינם קשורים לכתבה(צילום: יאיר שגיא)
 

 

במסגרת טיסות החילוץ של על על מפרו הוחזרו לישראל 1,100 ישראלים מהבירה לימה. כמו מאות צעירים אחרים, הצעירה וחברתה הגיעו לנמל התעופה מהעיר קוסקו באמצעות אוטובוסים ומשאיות של הצבא הפרואני - כך שהשתיים היו במחיצת מאות ישראלים נוספים בוודאות.

 

עם נחיתת הישראלים בנתב"ג הם נתבקשו לחתום על הצהרה באתר משרד הבריאות ולהציגה בפני בקרי הגבולות של רשות האוכלוסין, לפיה הם מתחייבים להיכנס לבידוד ביתי במשך 14 יום. רובם המוחלט של הישראלים חתמו על ההצהרה, אך 30 ישראלים סירבו תחילה למלא את ההנחיות, התפרעו והתגרו בבקרי הגבול וחלקם אף השתעלו "בצחוק" על האנשים שהכניסו אותם לארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
מטוס אל על שחילץ את הישראלים מפרו
צילום: יאיר שגיא
מומלצים