שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

מניין הנדבקים בישראל עלה ל-3,460, מהם 50 במצב קשה

425 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל ביממה האחרונה. 89 חולים החלימו עד כה. 1,828 מהנדבקים מאושפזים בביתם, 484 מאושפזים בבתי המלון. ברחבי העולם מספר הנדבקים מהנגיף קרוב ל-600,000

 

  (באדיבות משרד הבריאות)
מעבדת קופ"ח כללית ברמת החייל(באדיבות משרד הבריאות)

 

משרד הבריאות מעדכן כי מספר הנדבקים מקורונה בישראל הגיע הבוקר (שבת) ל-3,460. מדובר בעלייה של 425 נדבקים ביממה האחרונה. 1,828 מהנדבקים מאושפזים בביתם, 484 מאושפזים בבתי המלון. עשרה חולים הספיקו להחלים - ואדם נוסף הצטרף לרשימת המונשמים. בגדה המערבית אובחנו שישה נדבקים חדשים במהלך היממה האחרונה. ברצועת עזה לא התגלו חדשים. בסה"כ ישנם 88 נדבקים פלסטינים בגדה ו-9 ברצועה. ברחבי העולם מספר הנדבקים הגיע ל-600,000, כאשר רק בארה"ב מספר הנדבקים עבר את 100 אלף המאובחנים.

 

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים

ישראל ביצעה אלפי הזמנות, אך אף מכונת הנשמה לא נחתה בארץ

חשש לתוצאות שגויות, הוקפאו הודעות לנבדקים

12 קורבנות בישראל, קצב הבדיקות יגדל משמעותית

100 אלף נדבקו בארה"ב: השיא בניו יורק עוד רחוק

שיא מזעזע באיטליה: עוד 919 מתו

ראש ממשלת בריטניה נדבק בקורונה

מוקדי הנגיף: נחשף מספר החולים בכל יישוב

 

 

אתמול עלה מניין החולים שמתו מנגיף הקורונה בישראל ל-12, בעקבות פטירתם של שני חולים בבתי החולים וולפסון ורמב"ם. במקביל, משרד הבריאות הודיע כי בעקבות דיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט להגדיל את היקף הבדיקות - כך שבעוד שבועיים כבר יבוצעו מדי יום 30 אלף בדיקות לאבחון הנגיף. במשרד הבריאות ציינו כי אתמול הגיע מספר הבדיקות לכמעט 6,000, ובמהלך שבוע הבא יעלו לכ-10,000 בדיקות מדי יום.

 

המרכז הרפואי לגליל הודיע הבוקר כי בעקבות התפשטות הנגיף בארץ, הביקורים במקום ייאסרו מלבד מלווה אחד שיוכל להגיע עם כל אישה למחלקת יולדות. הנהלת בית החולים הודיעה כי מקרים מיוחדים יאושרו רק על-ידי גורם מוסמך במרכז הרפואי.

  

בתוך כך, משרד הבריאות מקפיא את ההודעות לנבדקים מחשש לתוצאות שגויות. בהוראה שנמסרה אתמול לקופות החולים נמסר כי אין לבשר על תוצאות לנבדקים. בהודעה נוספת שקיבלו מנהלי הקופות ממשרד הבריאות חודד העניין פעם נוספת: "אנא הקפיאו בבוקר הודעות על חיוביים או שליליים. אנחנו בודקים אפשרות לתקלה בדיווחים שנשלחו אתמול בכמה מעבדות".  ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "עקב בעיית מחשוב שהתגלתה הלילה בהעברת הנתונים, מתן תשובות המעבדות מתעכבת. עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה".


  (באדיבות משרד הבריאות)
עובדי המעבדה של קופ"ח מאוחדת בלוד(באדיבות משרד הבריאות)

 

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

במשך תקופה ארוכה, יש לציין, במשרד הבריאות המעיטו בערך של הגדלת היקף הבדיקות - והתמקדו בעיקר בבדיקת אלו שפיתחו תסמינים, וגם זאת באופן מוגבל למדי. אחת הטענות שעליהן חזר מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, היא שלא ניתן לאתר את הנגיף באנשים שאין להם תסמיני מחלה. בדיקת ynet גילתה שהטיעון הזה היה שגוי. 

 

מנגד, גורמים אחרים לחצו להגדיל את היקף הבדיקות. אחד מהם הוא שר הביטחון נפתלי בנט, שבירך על ההודעה אתמול אחר הצהריים, אותה כינה "בשורה אדירה". לדברי בנט, "איתור נשאי קורונה ובידודם הם לבנת יסוד במערכה נגד הקורונה. נאתר מיד חולים חדשים, נשלח אותם לבידוד וכך נקטע את שרשרת ההדבקה. יישום ההחלטה יאפשר לישראל נתיב יציאה מן מהחנק הכלכלי. דברים זזים".

 

בימים האחרונים כבר גדל משמעותית היקף הבדיקות, כאשר שלשום בוצעו יותר מ-5,000, וכאמור אתמול לפי משרד הבריאות כמעט 6,000. בישראל פועלות כיום 35 מעבדות שעוסקות בבדיקות לגילוי קורונה, אך רובן לא פועלות בלילה וחלקן אף נסגרות ב-16:00. במעבדות רבות לא מספיקים לבדוק את כל הדגימות שנלקחות, ומאות מהן נבדקות רק למחרת.

 

  

 

  

במשרד הבריאות עדכנו שלשום אחר הצהריים כי 2,139 רופאים ואנשי צוות רפואי בבתי החולים שוהים בבידוד ביתי. בקופות החולים 919 עובדי צוותים רפואיים שוהים בבידוד ביתי. בנוסף, גם 163 עובדי מד"א שוהים בבידוד.

 

בתוך כך, ישראל פועלת ליבוא ציוד רפואי מרחבי העולם - וראש המוסד יוסי כהן מונה לעמוד בראש חמ"ל רכש משותף עם משרדי הביטחון והבריאות. ל-ynet נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אף שוחח עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, וביקש ממנה להביא לישראל כמה מכונות, אך מרקל אמרה כי גם היא נקלעה למחסור.

 

בכירים ישראלים אמרו כי למרות זינוק מחירי מכונות ההנשמה פי 10 - ישנה התנפלות עולמית עליהן. עד כה ישראל ביצעה אלפי הזמנות של מכונות הנשמה, אך אף מכונה לא הגיעה לארץ וחלק מהעסקאות אף בוטלו. ראש המוסד כהן פועל בימים האחרונים מול מנהיגים וראשי ארגונים חשאיים בניסיון "להגיע למקום הנכון בזמן הנכון" ולרכוש מכונות וציוד רפואי הנדרש לבדיקות הקורונה.

 

בכיר ישראלי אמר כי נראה שאין יכולת להביא מאירופה כלום - מאחר שהאירופים מתקשים לסייע אפילו לעצמם. גורמים בכירים אחרים אמרו כי "ישנה התנפלות עולמית על ציוד רלוונטי - וישראל נאבקת עליו בכל האמצעים".

 

אחיה ראב"ד השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות משרד הבריאות
המעבדה המרכזית של קופ"ח כללית ברמת החייל
באדיבות משרד הבריאות
מומלצים