שתף קטע נבחר

אושרו פעוטונים עד גיל 3 לעובדים חיוניים

הפתרון הזמני: עד שישה ילדים במעון, ורק עבור עובדים שמוגדרים במקצועות "חיוניים". בינתיים, ארגון מעונות היום המפוקחים מזהירים: לא נוכל לפתוח אחרי שהמגבלות יוסרו

 

Отделение для больных коронавирусом в больнице
צוותים רפואיים באיכילוב. בין העובדים החיוניים

 

בשורה לעובדים המוגדרים חיוניים: משרד הבריאות אישר הפעלה של מסגרות לגיל הרך עבור ילדיהם, תחת מגבלות מסוימות, כך שיוכלו להמשיך ללכת לעבודה גם בתקופה זו. על פי התיקון לצו שהוצא בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, תתאפשר פתיחת מסגרות עבור ילדי העובדים החיוניים עד גיל 3, בתנאי שיהיו בהן עד שישה ילדים. אם מספר הפעוטות הוא שישה יידרשו להיות במקום שתי מטפלות, ואם הוא קטן משישה נדרשת רק מטפלת אחת.

 

אינפו גרפיקה רשאים לרשום את ה ילד ל פעוטונים ש יפתחו ב עידן נגיף קורונה הקורונה  ()

ההורה יוכל לשלוח את ילדיו למסגרות הללו בתנאי שהוא ובן זוגו הם עובדים חיוניים שאינם יכולים לבצע את עבודתם מהבית, או שמדובר בעובד חיוני חד-הורי, או שהילד נמצא בטיפולו הבלעדי של העובד החיוני בשל נכות או מחלה של בן זוגו, או שמדובר בעובד חיוני שבן זוגו נמצא בבידוד על פי הוראות משרד הבריאות. ההורה יידרש להציג בפני מפעיל המסגרת אישור על היותו עובד חיוני.

 

מיהו עובד חיוני? זו רשימת המגזרים המוחרגים

 

בשבוע האחרון כבר נפתחו פעוטונים לילדי הצוותים הרפואיים בבתי חולים, במטרה לסייע להוריהם להמשיך לעבוד. המעונות, שנפתחו בהוראת שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, מופעלים על ידי ויצו ונעמת. הזכאות ניתנה להורה יחידני או זוג הורים אשר מוגדרים כעובדים חיוניים בבתי חולים, שלהם ילדים עד גיל שלוש. 

 

בתוך כך, ארגוני מעונות היום המפוקחים על ידי המדינה, שבהם מתחנכים פעוטות עד גיל שלוש, מזהירים במכתב ששלחו אמש (יום א') לשר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה אקוניס מפני קריסה כלכלית מיידית. הארגונים, בהם נעמת, ויצו, אמונה, נשי חירות והחברה למתנ"סים, טוענים במכתבם כי למפעילי המעונות המפוקחים חסרים כ-150 מיליון שקלים, כתוצאה מהקפאת תשלומי האוצר למעונות ומהתחייבותם להחזיר להורים כ-70 מיליון שקלים בגין מחצית חודש מרץ שבו המעונות סגורים, בהתאם להנחיות הממשלה.

 

כולנו רוצים את טובת הילדים (צילום: shutterstock)
ילדים משחקים. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

הארגונים מאיימים כי אם לא יקבלו שיפוי על ההפסדים, מעונות היום המפוקחים, שבהם מתחנכים עשרות אלפי פעוטות, לא ייפתחו לאחר שההגבלות יוסרו. "אם האוצר לא ייתן לנו מענה מיידי אפקטיבי, המעונות המפוקחים יקרסו כלכלית בקרוב מאוד ולא ייפתחו עם חזרת המשק לשגרה", כתבו ראשי הארגונים. "עשרות אלפי ילדים ימשיכו לשהות בבית על כל המשתמע מכך. אנחנו ארגונים חברתיים הפועלים מטעם ובשם המדינה ואין לנו שום רזרבות לשאת את ההפסדים העצומים שנגרמים לנו כעת בגלל החלטת האוצר להקפיא את רוב התמיכה המועברת בשגרה למעונות".

 

"פתרון שטוב לכל הצדדים"

מנכ"לית עמותת "מחוסגן", סתו אברהמי, שפעלה לפתיחת פעוטונים עבור ילדי הצוותים הרפואיים, בירכה על ההחלטה. "אנחנו יושבים על התפר שבין גני הילדים הפרטיים ועולם הרפואה בשגרה, כך שבאופן טבעי, כשנוצרה מצוקה בקרב הרופאים אחרי שנסגרו הגנים, פנו אלינו רבים לראות איך אנחנו יכולים לעזור", סיפרה. "מיד מצאנו פתרון שטוב לכל הצדדים וגם לא עולה כלום למדינה. גני הילדים המשתתפים ב'מחוסגן' בשגרה נרתמו מיד, ובשמחה.

 

"לשמחתנו, מיד כשהתחלנו בתהליך, לפני יותר משבועיים, במשרד הבריאות הבינו שחייבים לפתור את הבעיה ולתת פתרון גם לילדים מתחת לגיל שלוש, משום שנוצר מצב שבו אלפי רופאים שהם גם הורים לפעוטות פשוט לא יכלו להגיע לעבודה, דווקא עכשיו, כשזקוקים להם יותר מכל", הוסיפה אברהמי.

 

 

"יחד עם אנשים מופלאים במשרד הבריאות נמצא הפתרון המיטבי כרגע, ואנחנו זוכים כעת לעזור, לא רק לעובדי מערכת הבריאות, אלא לכל העובדים החיוניים בישראל. נמשיך לעזור להם ולרכז את הנושא, להעביר את כל הוראותיהם לגנים ולדאוג לפתיחה של מסגרות ראשונות כבר ממחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים