שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

812 מתים באיטליה, ירידה במספר החולים החדשים

ביממה האחרונה מתו באיטליה עוד 812 מנגיף הקורונה. 4,050 נדבקו - הכי מעט בשבועיים האחרונים. שלושה שבועות אחרי הסגר, בארגון הבריאות העולמי אומרים שהצעדים מוכיחים את עצמם. מנגד קורא מדען איטלקי בכיר לשנות גישה ולהוציא נדבקים מבידוד ביתי: "צריך הפרדה כמו בסין"

812 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה באיטליה. עד כה מתו מהנגיף 11,519 בני אדם במדינה. מספר הנדבקים עלה מ-97,689 ל-101,739 בני אדם – עלייה של 4,050 חולים (פחות מהממוצע בימים האחרונים והמספר הנמוך ביותר מאז 17 במרץ).

 

С коронавирусом борются во всем мире. Фото: AFP ()
בבית חולים בצפון איטליה

ב-21 בפברואר דיווחה איטליה על חולים ראשונים בנגיף הקורונה, וכשבועיים לאחר מכן הטילה סגר ברחבי המדינה. גורמים באיטליה אמרו היום שהמדינה תאריך את הסגר בשבועיים לפחות.

 

איטליה נמצאת בסגר כבר כשלושה שבועות. מספר המתים הגבוה מתחילת התפשטות הנגיף באיטליה היה ביום שישי – 919 בני אדם. בשבת ובראשון חלה ירידה קטנה במספר המתים: בשבת דיווחה איטליה על 889 מתים ביממה, ואמש על 756. הערב מספר המתים שוב עלה.

נגיף קורונה איטליה אחים אחיות צפון המדינה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

מנגד יכולים האיטלקים להתעודד מעט מהירידה החדה במספר הנדבקים הערב. אחרי שבימים האחרונים מספר הנדבקים נע בין 5,000 ל-6,000 ביום, הערב דווח על 4,050 חולים חדשים ביממה האחרונה.

 

ד"ר מייק ראיין, בכיר בצוות החירום של ארגון הבריאות העולמי, אמר הערב שהסגר באיטליה מוכיח את עצמו ושבקרוב המצב במדינה יתייצב. "המקרים שלהם אנחנו עדים היום משקפים את ההידבקות לפני שבועיים", אמר ראיין.

50 ()
 

לפי מדען איטלקי בכיר הצעדים שנוקטת המדינה נגד הקורונה לא מוכיחים את עצמם, והיא צריכה לשנות אסטרטגיה. אנדראה כריסנטי, פרופסור למיקרוביולוגיה באוניברסיטת פדובה, מציע להקים מרכזי בידוד – כדי להפריד את מי שסובלים מתסמינים מבני משפחותיהם.

 

כריסנטי אמר שבמקום לדרוש מאנשים שסובלים מתסמינים קלים להיות בבידוד ביתי, הרשויות צריכות להפריד אותם מהמשפחות שלהם – כפי שעשתה סין, שבה התפרץ הנגיף בדצמבר.

50 ()
 

"האם מישהו מעלה על דעתו מדוע, למרות כל המגבלות, עדיין יש נדבקים? האם הם שואלים אם כל האנשים שחולים ונמצאים בבית מדביקים בני משפחה אחרים? לדעתנו ההידבקות מתרחשת בבית", הוסיף הפרופסור למיקרוביולוגיה.

 

"אנחנו צריכים להיות יותר תקיפים בנוגע לגילוי חולים בבית", אמר כריסנטי. הוא סייע למחוז ונטו שבצפון מזרח איטליה להתמודד עם התפשטות הקורונה בסוף פברואר. הבדיקות הנרחבות בוונטו סייעו להאט את קצב התפשטות הנגיף. עד כה בוונטו מתו מהנגיף 392 בני אדם. במחוז לומברדיה השכן, שממנו התפשט הנגיף לשאר איטליה, מתו ביממה האחרונה 458 בני אדם ו-6,818 מתחילת ההתפרצות.

50 ()
 

"אנחנו צריכים ללכת לבתים שלהם, לבדוק אותם, לבדוק את בני המשפחה שלהם, את החברים והשכנים ולקחת את כל מי שבבדיקות מקבל תוצאה חיובית, אם הם במצב מספיק טוב, למתקני בידוד מחוץ לבית".

 

אנג'לו בורלי, ראש הרשות להגנה אזרחית, אמר שהעלייה היומית במספר המתים והנדבקים לא אומרת שהצעדים של הממשלה לא יעילים. "בלי הצעדים האלה היינו רואים עלייה קשה בהרבה, ושירותי הבריאות שלנו היו במצב דרמטי בהרבה", אמר בורלי בסוף השבוע.

 מכה קשות: מגפת הקורונה באיטליה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

אטיליו פונטנה, מושל מחוז לומברדיה, אמר שהממשלה תהיה חייבת להאריך את הסגר. "אנחנו חייבים להסכים על זה עם מחוזות אחרים, אבל אני חושב שאנחנו מדברים על הארכה לפחות את אמצע אפריל", אמר פונטנה.

 

קרוב ל-60% מקורבנות הקורונה באיטליה ו-42% מהנדבקים מגיעים מלומברדיה. פונטנה הביע תקווה שהצעדים שננקטו יביאו תוצאות בקרוב: "אנחנו בדרך הנכונה, אנחנו שומרים על קו שאין בו עלייה, אבל גם לא ירידה".

 

לפי המומחים, גם אם תהיה תקופה ארוכה של ירידה במספר הקורבנות, איטליה עדיין לא תוכל להסיר את המגבלות. "מספר הנדבקים החדשים יצטרך לרדת בצורה משמעותית", אמר סילביו ברוספרו, ראש מכון הבריאות הציבורי באיטליה, שמייעץ לממשלה איך לטפל במשבר הקורונה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בבית חולים בצפון איטליה
צילום: AFP
מומלצים