שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, עמית שאבי, ירון ברנר

לא רק פוליטיקאים: זה איש העסקים שמסייע לנתניהו במו"מ

לצד השר לוין מייצג את נתניהו בשיחות עו"ד יעקב אטרקצ'י - בעלי חברת נדל"ן. האיש שעליו סומך רה"מ הידק את יחסיו עם כל משפחת נתניהו

 

מדד התחדשות  (באדיבות אאורה )
עו"ד אטרקצ'י(באדיבות אאורה )

מאחורי המשא ומתן הקואליציוני, שחודש הבוקר (ג') בניסיון של בנימין נתניהו ובני גנץ להגיע להסכם על הקמת ממשלה, עומדים מאחורי הקלעים צוותים מקצועיים שמורכבים בדרך כלל מאנשי אמונם של בכירי הליכוד וכחול לבן. הצוות של ראש הממשלה כולל גם את עו"ד יעקב אטרקצ'י - איש עסקים מצליח בתחום הבנייה.

 

בשני הצדדים מסייעים לקבלת ההחלטות אנשים שמכירים את המפה הפוליטית, לעיתים גם את עבודת הכנסת - והם אלה שמגבשים עבור ראשי המפלגות עם הרעיונות ואת קווי היסוד. לפעמים הדקויות שעליהן עומדים אותם אנשים מובילות לפיצוץ - ולעיתים מסייעות לגישור.

 

בצוותי הסיוע שמנהלים את המשא ומתן דמויות מוכרות באופן יחסי. בצד של גנץ נמצאים עו"ד יורם טורבוביץ', שניהל עבורו גם את השיחות בסיבוב הקודם וכן אלוף-משנה במיל' הוד בצר, ראש המטה של יו"ר כחול לבן שליווה אותו בקריירה הצבאית. מהעבר השני נמצא שר התיירות יריב לוין, איש אמונו הקרוב ביותר של נתניהו בשנים האחרונות ומי שמנהל מטעמו את המהלכים והמבצעיים הפוליטיים המורכבים ביותר.

יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: גיל יוחנן)
השר לוין וראש הממשלה נתניהו. אטרקצ'י בצוות המסייע(צילום: גיל יוחנן)

אל לוין, הצטרף כאמור לניהול המשא ומתן מטעם נתניהו עו"ד אטרקצ'י, דמות שלא רבים בציבור מכירים. הוא מנכ"ל ובעלים של חברת היזמות ומבצעת פרויקטי הנדל"ן "אאורה", נשוי ואב לשלושה ילדים ומתגורר בתל אביב.

 

עו"ד אטרקצ'י מוכר בליכוד שנים רבות כאיש ימין וארץ ישראל השלמה, ובעברו הרחוק יותר היה פעיל פוליטית. הוא מקורב לנתניהו כבר תקופה ארוכה, אולם באחרונה נחשבים היחסים לקרובים והדוקים עם כל בני משפחת נתניהו.

 

 

גורמים המעורבים בשיחות אומרים שעו"ד אטרקצ'י דומיננטי ברוב הזמן במשא ומתן. נתניהו, אומרים בכירים שמכירים את מערכת היחסים בין השניים, סומך עליו בין היתר משום שהוא חף מאינטרסים במשא ומתן עצמו, כמו למשל קבלת תפקיד כזה או אחר בממשלה או בכנסת. הוא מסייע לראש הממשלה, אבל לא צריך ממנו דבר.

 

למרות היותו מעורבב בחיים הפוליטים בליכוד, עו"ד אטרקצ'י לא נוהג להופיע בכנסים או להשתתף בפעילות מעין זו. מצד שני, הוא מכיר היטב את הנעשה בזירה הפוליטית ויש הטוענים כי הצלחתו לסייע לנתניהו בתקופה האחרונה מקרוב תלויה בכך שהוא קר רוח, אנליטי ומכיר היטב את האינטרסים של ראש הממשלה והימין בצורה טובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים