שתף קטע נבחר

המחבל חיכה שהלוחם ירים ראשו - והשליך את האבן: תחקיר התקרית ליד ג'נין

בשעה שהמצוד אחר המחבל שהרג את סמ"ר עמית בן יגאל נמשך - נחשפו פרטים נוספים על האירוע: המחבל שהה על גג אחד הבתים שבו בוצעו מעצרים, מבנה בן שלוש קומות, ועל-פי הערכה חיכה שאחד הלוחמים ירים את ראשו כדי להשליך את האבן. ההלוויה תיערך ב-18:00 בבית העלמין בבאר יעקב

  

שעות אחרי שנודע כי לוחם גדוד הסיור של גולני, סמל-ראשון עמית בן יגאל, נהרג לפנות בוקר (יום ג') מאבן שהשליך עליו מחבל מגג בניין במהלך פעילות מעצרים בכפר יעבד שליד ג'נין - נחשפו פרטים נוספים על התקרית הקשה, שמהם עולה כי המחבל שהה על גג בית שבו בוצע אחד המעצרים - מבנה בן שלוש קומות - ולפי הערכה ראשונית חיכה שאחד הלוחמים ירים את ראשו ואז השליך עליו את האבן. הלווייתו של סמ"ר עמית בן יגאל תיערך הערב ב-18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

 

אם הלוחם פרצה בבכי קורע לב: "הבן שלי נהרג בדם קר"

"יום הזיכרון תמיד תפס אצלי משהו חזק בלב": הפוסט המצמרר מלפני שנה

 

מתחקיר האירוע עולה כי פעילות המעצרים התרחשה סמוך ל-04:30, אז סיימו הכוחות - שלוש פלוגות בראשות מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני וסגנו - את פעילות המעצרים והחלו לצאת מהכפר. בשלב הזה הושלכה אבן גדולה מגג הבית האחרון שבו פעלו החיילים והיא פגעה בראשו של הלוחם שחבש קסדה. מצבו הוגדר קשה.

עמית בן יגאל ()
סמ"ר עמית בן יגאל

 

 

למקום הוזעק רופא הגדוד שהעניק לסמ"ר בן יגאל טיפול רפואי ראשוני, אך פציעתו הייתה אנושה והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה - שם נקבע מותו. הוא אמור היה להשתחרר בעוד כחודש.

 

בינתיים, לאורך היום עורכים כוחות צה"ל מצוד אחר המחבל שהשליך את האבן ובאזור התקרית התפתחו הפרות סדר מקומיות. למקום הגיע מפקד הגדוד סגן-אלוף איוב כיוף ואנשי שב"כ הגיעו לתחקר כמה פלסטינים מהחמולה שאליה משתייך המחבל. 

 

בחמאס בירכו על התקרית הקשה: "עמנו בגדה המערבית מוכיח כל פעם את יכולתו להמשיך את המאבק נגד הכיבוש, עד שיגרש את הצבא ואת ההתנחלויות. ההתנהגות של הצעירים בג'נין היא הוכחה חדשה לכך שהעם הפלסטיני מממש את החלטתו לסלק את ישראל מהגדה, אל מול החלטותיה לספח שטחים. העם שלנו הוא זה שיקבע את גורל הסכסוך עם ישראל-  והוא מחליט לנצח את ישראל, למרות כל התמיכה שהיא מקבלת מארה"ב".

מסוק מעל כפר יעבד ()
מסוק מעל כפר יעבד

פעילות צה
פעילות צה"ל הבוקר בכפר יעבד

פעילות צה

עמית בן יגאל ()
עמית בן יגאל

יצוין כי פעילות מעצרים שכזו לא נחשבת חריגה והגדוד המדובר שוהה בגזרה זה כחודשיים. הלוחמים לא הצליחו לזהות את המחבל שיידה את האבן. שניים מתוך ארבעת העצורים חשודים ביידוי אבנים על מכוניות ישראליות בשבועות האחרונים והשניים הנוספים חשודים בביצוע פעולות טרור אחרות.

 

נאוה רביבו, אימו של סמ"ר עמית בן יגאל,  התראיינה לאולפן ynet ופרצה בבכי קורע לב כאשר סיפרה על מותו של בנה הבכור. "הבן שלי נהרג בדם קר. הבן שלי נהרג", אמרה בכאב.

 

"אנחנו עדיין לא יודעים כלום", אמרה האם. "ידעתי שהוא נכנס לג'נין אתמול בלילה. הוא אמר לי 'אמא אני נכנס למבצע'", אמרה – וסיפרה על הרגע הנורא שבו בישרו לה על מותו. "הסיוט שלי היה היום בבוקר ב-6 וחצי, כשגיליתי דרך העינית של הדלת חייל – וזהו, ידעתי שזה זה. הודיעו לי שהוא נהרג, לא אמרו לי פרטים לא נתנו לי שום דבר", אמרה.

 

היא סיפרה כי עמית, בן 21 במותו, הוא ילד יחיד מצד אביו, ובנה הבכור. "הקננו לו המון ביטחון ועצמאות. הוא רצה את זה כל כך", אמרה על רצונו להיות לוחם בגולני. "זרמנו איתו, תמכנו בו, האמנו שהכול יהיה בסדר. הפחד הזה מלווה אני חושבת כל אמא".

 

-הוא היה מאושר בתפקיד שהוא מילא?

"הוא אהב מאוד את התפקיד שלו, והוא רצה לחתום בצבא קבע. ביום חמישי היו אמורים לקחת אותו לשיחה. וזהו, הוא לא יחתום קבע. הוא אמר לי 'אמא אם אני לא מקבל את התפקיד שלי - אז אין לי מה לעשות בצבא'".

 

כשנשאלה רביבו אם אי פעם ניסתה להניא את בנה משירות קרבי, ענתה: "אף פעם. אני מאמינה בעצמאות, בחופש ובביטחון. הוא תמיד קיבל תמיכה מאיתנו". היא הוסיפה שהחלום של בנה, אותו כינתה בבכי "גיבור", היה לשרת שירות קרבי בצבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים