שתף קטע נבחר

אדם נהרג בהתנגשות עם גמל ליד צאלים בנגב

צוות מד"א קבע את מותו של האיש, גבר כבן 30. נראה כי המכונית סטתה לתעלה בעקבות ההתנגשות, המשטרה פתחה בחקירה. ראש מועצת רמת נגב: "החיות המשוטטות מהוות איום מתמיד על הנוסעים"

 

 

 

גבר כבן 30 נהרג הערב (יום ג') בהתנגשות מכוניתו בגמל בכביש 222 בין צאלים לרתמים שבנגב. צוות מד"א קבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה ובוחן תאונות דרכים הגיע למקום. לפי נתוני הרלב"ד, זו תאונה קטלנית ראשונה שבה מעורב בעל חיים השנה. בשנה שעברה נהרג אדם בתאונה דומה.

 

חובשים ופרמדיקים הגיעו למקום התאונה בעקבות דיווח שהתקבל ב-20:28 במוקד 101 של מד"א. פרמדיק מד"א יניב עובד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גמל שוכב על הכביש טרכב עם פגיעות קשות בחלקו הקדמי בתעלה בצד הדרך. נהג הרכב, גבר כבן 30, היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

תאונת דרכים (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה בנגב. 13 נהרגו בתאונות עם בעלי חיים בעשור האחרון(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
 

תאונת דרכים (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

תאונת דרכים (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, אמר כי "קיבלנו הערב תזכורת כואבת לכך שבעיית הגמלים וחיות המשק המשוטטות בכבישי הדרום טרם נפתרה, ומהווה איום מתמיד על תושבי הנגב והנוסעים. בשל כך פעלנו לחקיקת חוק לסימון גמלים בשבב תת עורי ולהחמרת הענישה. התאונות הללו אינם גזרה משמיים".

 

הוא הוסיף: "בעזרת אכיפה מוגברת, תאורה בכבישים ותשתיות טובות יותר ניתן למנוע את התאונה הבאה. אני סומך על משטרת ישראל ומערכת המשפט שימצאו את בעלי הגמל וימצו איתם את הדין ומשתתף בצער המשפחה".

 

בשנים האחרונות נהרגו או נפצעו אזרחים רבים כתוצאה מתאונות עם גמלים. כך למשל, באוקטובר 2019 נהרג שאדי אבו אלקיעאן בן ה-28 בהתנגשות עם גמל משוטט בכניסה לחורה שבכביש 316. בינואר 2018 נהרג הנער ליאל אלמקייס בן ה-13 לאחר שהרכב שבו נסע עם משפחתו התנגש בגמל. אמו חגית נפצעה בתקרית באורח קשה, האב שי נפצע באורח בינוני ושני אחיו, בני 14 ו-9, נפצעו באורח קל.

הפגנה נגד שוטטות גמלים במצפה רמון, ינואר 2018 (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
הפגנה נגד שוטטות גמלים במצפה רמון, ינואר 2018(צילום: בראל אפרים)

שלט אזהרה מפני גמלים בכביש 40 (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
שלט אזהרה מפני גמלים בכביש 40(צילום: בראל אפרים)
 

כדי להיאבק בתופעה, בפברואר 2019 נכנס לתוקף חוק המחייב את סימון הגמלים בשבב תת עורי ובתג אוזן. התיקון קבע כי מי שרשום כבעלים של הגמל יהיה אחראי לתאונה, אלא אם הצליח להוכיח שמסר את החזקה לאדם אחר. במשרד החקלאות טענו בעבר כי אין שיתוף פעולה מצד אוכלוסיית הבדואים בנגב בסימון הגמלים ובשיבובם.

 

לפי עמותת אור ירוק, 376 בני אדם נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים שהתרחשו עם בעלי חיים. 13 מהמעורבים בתאונות כאלה נהרגו ו-59 מהם נפצעו באורח קשה. מהנתונים עולה כי בשנת 2019 נפגעו 22 בני אדם בתאונות דרכים כאלה, ואדם אחד נהרג. מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי "ידוע שבכבישי הדרום ישנה בעיה של הימצאות גמלים בסביבת הכביש, ואנשים רבים שילמו על כך בחייהם בשנים האחרונות. עם זאת, כמעט שלא נעשה דבר כדי למגר את התופעה".

 

לדבריו, "הכי קל להאשים את הגורם האנושי, אבל כשנהג נוסע במהירות גבוהה וגמל פורץ לכביש, אין לו באמת סיכוי גדול לשרוד. הגיע הזמן לאתר את בעלי הגמלים המשוטטים ולנהוג ביד קשה נגדם כדי לשדר מסר חד וברור שהם יישאו בתוצאות על המעשים שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה בנגב
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים