שתף קטע נבחר

צילום: AFP

היועץ של ג'ונסון הפר בידוד ונסע 420 ק"מ

בבריטניה דווח שדומיניק קאמינגס, יועצו הבכיר של ראש הממשלה, נסע לבקר את הוריו בזמן הסגר אף שפיתח תסמיני קורונה והיה אמור לשהות בבידוד. באופוזיציה קוראים לפטרו. היועץ: "התנהגתי בצורה סבירה וחוקית"

כלי תקשורת בבריטניה דיווחו שדומיניק קאמינגס, יועצו הבכיר של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, הפר שלוש פעמים את הסגר שהטילה הממשלה. באחת הפעמים נסע לבקר את הוריו אף שהחל לפתח תסמיני קורונה והיה אמור לשהות בבידוד. בעקבות הדיווחים נשמעו קריאות לפטר את היועץ הבכיר.

 

משבר הקורונה – עוד מהעולם:

שליט צ'צ'ניה אושפז בגלל חשד לקורונה

טראמפ תועד עם מסכה: "נראה טוב עליי"

עיר הנגיף ווהאן אוסרת אכילת חיות בר

 

דומיניק קאמינגס יועצו הבכיר של בוריס ג'ונסון מחוץ לביתו בלונדון (צילום: MCT)
"התנהגתי בצורה סבירה וחוקית". קאמינגס עם בנו מחוץ לביתו בלונדון(צילום: MCT)

לפי הדיווחים, קאמינגס נראה בסוף חודש מרץ בעיר דרהאם, כ-420 ק"מ מביתו שבלונדון, ימים בודדים אחרי שהממשלה הטילה סגר האוסר נסיעות הרחק מהבית וביקור קרובי משפחה שלא מתגוררים יחד. הוא נראה מפר את הסגר פעמיים נוספות. ב-12 באפריל נראה קאמינגס בטירת ברנרד שנמצאת כ-40 ק"מ מהעיר דרהאם. ב-14 באפריל הוא שב לעבודה בלונדון וחמישה ימים לאחר מכן נראה שוב באזור דרהאם.

 

ב-23 במרץ אמר ג'ונסון כי אנשים "לא צריכים לפגוש בני משפחה שאינם גרים באותו בית". ב-27 במרץ, אחרי שנודע שג'ונסון נדבק בקורונה, נראה קאמינגס עוזב בחופזה את מעון ראש הממשלה בדאונינג 10. ביומיים שלאחר מכן קאמינגס כבר פיתח בעצמו תסמיני מחלה.

 

 

במשרדו של ג'ונסון אמרו שקאמינגס נסע לדרהאם כדי להבטיח שניתן יהיה לטפל בבנו בן הארבע, מאחר שרעייתו חלתה בקורונה והייתה "סבירות גבוהה" שגם קאמינגס יחלה. בדאונינג 10 הוסיפו כי פעולותיו של היועץ עולות בקנה אחד עם ההנחיות, וכי העיתונים "גרדיאן" ו"מירור" שדיווחו ראשונים על הפרשה העלו "טענות שקריות".

 

קאמינגס הודה שנסע לדרהאם בסוף מרץ, אך הכחיש את הדיווחים כי הפר את הסגר שוב. "התנהגתי בצורה סבירה וחוקית", אמר קאמינגס אתמול לעיתונאים מחוץ לביתו בצפון לונדון, אחרי שאמר להם לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה בהתאם להנחיות הממשלה. קאמינגס, שהוביל את קמפיין הברקזיט ב-2016, אמר לעיתונאים שהוא לא מתכוון לשקול התפטרות.

 

לאחר מכן הוא הזכיר להם שטעו בחיזוי תוצאות משאל העם על הברקזיט. "אתם כנראה צודקים בעניין הזה בערך כמו שצדקתם בעניין הברקזיט. אתם זוכרים כמה צדקתם בנושא הזה?", אמר קאמינגס.

בריטניה בוריס ג'ונסון מריע לעובדי הבריאות שנאבקים ב קורונה (צילום: EPA)
לא מתכוון לפטר את היועץ. ג'ונסון(צילום: EPA)

מפלגות האופוזיציה קראו לג'ונסון לפטר את קאמינגס ובלייבור קראו לחקור את נסיעותיו של היועץ. "העם הבריטי לא מצפה שיהיה כלל אחד עבורם וכלל אחר ליועץ הבכיר ביותר של ראש הממשלה", אמרו בלייבור.

 

ג'ונסון אמר שהוא מתנגד לקריאות לפטר את יועצו וכי אין לו כוונה לעשות זאת. גם השרים הביעו תמיכה בקאמינגס ואמרו שהוא ורעייתו החליטו לבודד את עצמם בבית סמוך לבני משפחה אחרים, למקרה שהם יזדקקו לעזרה בטיפול בבנם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
קאמינגס מחוץ לביתו
צילום: MCT
מומלצים