שתף קטע נבחר

השר אוחנה למ"מ המפכ"ל: פעל לאיתור גורם במשטרה שאיים על נתניהו

יום לאחר שבכירים במשטרה התייחסו לאפשרות שרה"מ ייחקר בתיק המניות, ביקש השר לביטחון הפנים מניצב כהן "לנקוט את כל האמצעים", כולל שימוש בפוליגרף, לחשיפתם. "פגיעה קשה בתדמית המשטרה"

 

מוטי כהן אמיר אוחנה (צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות המשטרה)
השר אוחנה ומ"מ המפכ"ל כהן(צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות המשטרה)

 

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה היום (ג') לממלא-מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן לפעול לאיתור גורם במשטרה, שלטענתו שלח "איום לעברו של ראש ממשלת ישראל". אוחנה ביקש מכהן להשתמש בכל האמצעים, לרבות שימוש בפוליגרף.

 

יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות גורמים במערכת האכיפה בפתח המשפט שבו הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, התייחסו אתמול בכירים במשטרה בחדשות קשת לאפשרות שהוא ייחקר בעתיד בתיק המניות.

 

בעקבות כך פנה הבוקר השר אוחנה לממלא-מקום המפכ"ל במכתב שכותרתו: "איום שנשלח מגורמים עלומים במשטרת ישראל לעבר ראש הממשלה". לדברי אוחנה, "אתמול פורסם מפי 'בכירים במשטרה', כלומר גורם פחדן שהסתתר מאחורי מעטה של אנונימיות, את הדברים הבאים: 'חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד, אך כמו בחקירות הקודמות שלו - לא נעשה לא הנחות'".

בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו (צילום יונתן זינדל/פלאש90)
השר אוחנה לצדו של נתניהו לפני תחילת המשפט(צילום יונתן זינדל/פלאש90)

 

השר אוחנה ציין עוד במכתבו לניצב כהן כי "למדתי להכיר בזמן הקצר שלנו יחד עד כמה יוקרתה ותדמיתה של המשטרה חשובות לך. כפי שיכולת להתרשם, הן חשובות גם לי. גורם שכזה, השולח איום לעבר ראש הממשלה, פוגע קשות בתדמית המשטרה, במעמדה וביוקרתה בעיניי הציבור. על אף שרובם המכריע של השוטרים אינם מתנהלים באופן זה. 'בכירים במשטרה' המתדרכים נגד הדרג הנבחר שולחים מסר רע לא רק לציבור הרחב, אלא גם לשוטרים הזוטרים, לפיו תרבות ארגונית קלוקלת זו היא תקינה ובכך מסייעים להשריש אותה - במקום לעקור אותה מן היסוד.

 

"אבקשך לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם הזה, לרבות שימוש בפוליגרף/פרטי שיחות/כל אמצעי אחר שתמצא לנכון למטרה זו. הדבר יהווה מסר רם וברור כי אינך מוכן לקבל בשוויון נפש התנהגות שכזו מצד בכירים במשטרה. אני ודאי שאינו מוכן".

 

בסיום מכתבו ציין השר: "השבחים העצמיים שבמסר הפחדני שנמסר לכתב יכולים לסייע, לעניות דעתי, לדעת מהיכן אפשר להתחיל. פנייה זו, להבדיל מהתדרוך הנפסד, תפורסם בשמי המלאה ובתפקידי. יוקרתה ותדמיתה של המשטרה כמשטרה מקצועית ונטולת פניות נמצאת על הפרק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות המשטרה
אוחנה וכהן
צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות המשטרה
מומלצים