שתף קטע נבחר

העלות הגבוהה של טיסות נתניהו בסבב הבחירות השני

שבועות ספורים לפני הבחירות שהתקיימו ב-17 בספטמבר, ביקר נתניהו בקייב, בלונדון ובסוצ'י. כעת נחשפת העלות למשלם המיסים: כ-5.6 מיליון שקלים. לשכת רה"מ: לא חרגנו מהסכומים המקובלים

חודש בשחקים: בחודש שקדם לסבב הבחירות השני בספטמבר האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לסבב טיסות לקייב, לונדון וסוצ'י. כעת מתברר המחיר ששילמה המדינה: כ-5.6 מיליוני שקלים. הטיסות המדוברות לא עברו אישור של ייעוץ משפטי כפי שנדרש, אלא אישור ממשלה בלבד. גם לפני סבבי הבחירות האחרים קיים נתניהו סדרת ביקורים בחו"ל, ומבקריו טענו כי מטרת הטיסות היא קידום קמפיין הבחירות של הליכוד.

  (צילום: עמוס בן גרשום, לע
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה לפני הטיסה לקייב(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו מסיים ביקור בלונדון וממריאים לישראל (צילום: חיים מח, לע
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בלונדון(צילום: חיים מח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב סוצ'י (צילום: עמוס בן גרשום לע
פוטין ונתניהו בסוצ'י(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

המידע נחשף בעקבות עתירת חופש מידע שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורכי הדין תומר נאור ואלון ספיר. על פי המסמכים שהוגשו לתנועה לאיכות השלטון, טיסתו של רה"מ לקייב באוגוסט האחרון לשלושה ימים עלתה לקופה הציבורית כ-1.9 מיליון שקלים.

 

הטיסה ללונדון ליומיים בספטמבר עלתה כ-2.6 מיליון שקלים, כאשר הפגישה עם ראש ממשלת אנגליה בוריס ג'ונסון ארכה חצי שעה בלבד. טיסתו של נתניהו לסוצ'י בספטמבר, שארכה גם היא יומיים, עלתה 1.1 מיליון שקל.

בנימין נתניהו טיסות התנועה לאיכות השלטון ()

 

 

שרה ובנימין נתניהו נחתו בקייב (צילום: איתמר אייכנר)
נתניהו, שרה והחלה בנחיתה בקייב(צילום: איתמר אייכנר)

טיסות מסוג זה אמורות לעבור אישור ותיאום של גורמים דיפלומטיים ומשפטיים, המאשרים את מטרות הטיסה. בתשובת משרד ראש הממשלה נחשף כי הטיסות המדוברות לא עברו אישור של ייעוץ משפטי, אלא אישור ממשלה בלבד.

 

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "ככה נראה שלטון מנותק מהעם ושימוש ציני ופסול בנכסי ציבור לטובת קמפיין בחירות. משלם המיסים הוציא קרוב לשישה מיליון שקלים כדי שראש הממשלה יוכל להצטלם עם מנהיגים. חמורה מכך העובדה שהממשלה מאשרת טיסות אלו כחותמת גומי ומבלי שיש כל תיעוד לדיון באינטרס הציבורי שהן משרתות, כשהן נערכות ימים ספורים לפני הבחירות. חמור מאוד גם ניסיון ההסתרה של הנתונים שאמורים להיות שקופים לציבור, תוך ניסיון למשוך זמן - וכשהם מגיעים לציבור כמעט שנה אחרי הבחירות, הסוסים כבר מזמן ברחו מן האורווה".

 

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "מדינת ישראל נמצאת בפריחה מדינית חסרת תקדים ומחוזרת על ידי מדינות רבות, זאת ועוד בזכות ביקוריו המדיניים של ראש הממשלה נתניהו וקשריו האישיים עם מנהיגי העולם. נסיעותיו של רה"מ לחו"ל נקבעו כחלק ממגעים דיפלומטיים מתמשכים הנשענים על שיתופי פעולה בתחומי הביטחון, הכלכלה, המודיען ועוד. ביקוריו של ראש הממשלה מחזקים את היחסים בין המדינות ומאפשרים לישראל למצב את עצמה כמעצמה עולמית בתחומים רבים. עלויות הטיסה לא חורגות מהסכומים המקובלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו ורעייתו שרה לפני הטיסה לקייב, אוגוסט
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
מומלצים