שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

השוטרים שהיו בזירה יואשמו בסיוע לרצח

מינסוטה מחמירה את האישום נגד השוטר שדרך על ג'ורג' פלויד, ומאשימה אותו ברצח מדרגה שנייה. שלושת השוטרים הנוספים שהיו בזירה יעמדו לדין ויואשמו שסייעו לרצח. צווי מעצר פורסמו נגדם

 

 

מינסוטה תעמיד לדין את שלושת השוטרים שהיו בזירה במיניאפוליס – בזמן שהשוטר דרק שובין עצר באלימות את ג'ורג' פלויד. הם יואשמו בסיוע לרצח, וצווי מעצר פורסמו נגדם.

 

הקרב על הנתיחה: ממה מת ג'ורג' פלויד?

 

כמו השוטר שובין, שדרך על צווארו של פלויד במשך יותר משמונה דקות, גם שלושת השוטרים האחרים שהיו בזירה הודחו מהמשטרה. תיעוד המעצר האלים במיניאפוליס הסעיר את אמריקה. מותו של פלויד בן ה-46 הוביל למהומות בהיקף שלא נראה כבר שנים.

  ()
המעצר של ג'ורג' פלויד
 

התובע הכללי של מינסוטה, קית אליסון, החליט להחמיר את האישום נגד שובין. השוטר בן ה-44, שהודח ונעצר בשבוע שעבר, מואשם כעת ברצח מדרגה שנייה – עבירה שיכולה לשלוח אותו לעד 40 שנות מאסר. האישום הוא בנוסף לעבירות שבהם הואשם בשבוע שעבר: רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה.

דרק צ'אובין בכלא (צילום: Hennepin County Sheriff's Office)
דרק שובין בכלא(צילום: Hennepin County Sheriff's Office)

קית אליסון התובע הכללי של מינסוטה (צילום: רויטרס)
התובע הכללי קית אליסון(צילום: רויטרס)

משפחתו של ג'ורג' פלויד דרשה השבוע להאשים את שובין ושלושת השוטרים הנוספים ברצח מדרגה ראשונה. עורך הדין של משפחת פלויד אמר ששלושת השוטרים שצפו במעצר נכשלו בהגנה על אדם שהתחנן לעזרה ולא יכול היה לנשום.

 

המשפחה קיבלה ברגשות מעורבים את האישומים החדשים, אך ציינה שמדובר ב"צעד משמעותי בדרך לצדק". התובע אליסון אמר הערב: "אני מאמין שההתפתחויות האלה הן לטובת הצדק למענו של מר פלויד, משפחתו, הקהילה והמדינה שלנו".

  (צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)
(צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)
 

הסנאטורית איימי קלובושר, שמייצגת את מדינת מינסוטה, אמרה הערב: "התובע הכללי של מינסוטה קית אליסון מחמיר את האישומים נגד דרק שובין לרצח מדרגה שנייה של ג'ורג' פלויד, ומאשים בנוסף את שלושת השוטרים האחרים. זה עוד צעד חשוב למען הצדק". שמותיהם של שלושת השוטרים שהיו עם שובין בזירה הם תומאס ליין, ג'יי אלכסנדר קואנג וטו תאו.

 

גם במהלך הלילה יצאו עשרות אלפי אמריקנים לרחובות – למרות העוצר שהוטל בערים רבות – ומחו על מותו של פלויד ועל האלימות המשטרתית. זה היה הלילה השמיני ברציפות שבו מפגינים בארה"ב על מותו של העצור השחור. רוב ההפגנות היו שקטות, אך בכמה מקומות היו עימותים עם שוטרים ודיווחים על אנשים שבוזזים חנויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים