שתף קטע נבחר

לאחר שח"כ אובחן כחולה קורונה: הכנסת תפעל באופן מצומצם, ארבעה נכנסו לבידוד

ארבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת ייכנסו לבידוד לאחר שעלה כי באו במגע עם ח"כ סאמי אבו שחאדה שנדבק בקורונה. בין הח"כים גם איימן עודה והיבא יזבק. פעילות מצומצמת במשכן: ועדות יתכנסו באישור היו"ר, הח"כים התבקשו להימנע מהגעה

ארבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם יו"ר הסיעה איימן עודה, נדרשים להיכנס לבידוד מאחר שבאו במגע עם ח"כ סאמי אבו שחאדה שנדבק בנגיף הקורונה. כך עלה מהחקירה האפידמיולוגית שנערכה לח"כ אבו שחאדה. מלבד עודה ייכנסו לבידוד גם ח"כ היבא יזבק, ח"כ עאידה תומא-סולימאן וח"כ מטאנס שחאדה.

הפגנה מחוץ לכנסת (צילום: מוטי קמחי )
בין הנכנסים לבידוד. ח"כ עודה(צילום: מוטי קמחי )

בנוסף אליהם, יידרשו גם שני מנהלי סיעת הרשימה המשותפת וארבעה אורחים שפקדו את לשכתו של אבו שחאדה להיכנס לבידוד ביתי. נציגי משרד הבריאות פנו לחברי הכנסת, למנהלי הסיעה ולאורחים ועדכנו אותם כי עליהם להיכנס לבידוד. כמו כן, עדכנו במקביל את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, בממצאים.

 

על רקע ההדבקה, פרסם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' בתיאום עם יו"ר הכנסת יריב לוין נהלים להפעלת המשכן. על-פי הנהלים, מליאת הכנסת תפעל במתכונת מצומצמת – וסדר היום יכלול נושאים היקף מוגבל. הוועדות יתכנסו באישור יו"ר הכנסת בלבד ולא תתאפשר כניסת מוזמנים לישיבות, אלא באישור מנכ"ל הכנסת. מסתמן שההצבעה במליאה על החוק הנורבגי תידחה לאור הנהלים החדשים.

 

במקביל, תותר כניסת עד שני יועצים פרלמנטריים של שרים וחברי כנסת. בכנסת קראו לחברי הכנסת שלא נדרשים להגיע למשכן, להימנע מלעשות זאת.

 

 

ביום חמישי האחרון הודיע ח"כ סאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת כי נדבק בנגיף הקורונה. הוא נכנס לבידוד יומיים לפני כן, לאחר שנהגו נדבק בנגיף. ביום שני נכח אבו שחאדה בבית משפחתו של איאד אלחלאק במזרח ירושלים. כל חברי הכנסת של בל"ד, שהשתתפו בביקור גם הם, נכנסו לבידוד. כל דיוני הכנסת שתוכננו להתקיים ביום חמישי האחרון בוטלו.

 

סמי אבו שחאדה חולה קורונה הקורונה ללא מסכה ()
תועד ללא מסכה. סאמי אבו שחאדה

אבו שחאדה תועד בשבוע האחרון כמה פעמים ללא מסכה במרחב הציבורי - בניגוד להנחיות משרד הבריאות. "הייתי עם מסכה, אבל לפני הקלטה לשידור הורדתי אותה כדי שיהיה אפשר לדבר", טען בריאיון לאולפן ynet ביום חמישי האחרון. אבו שחאדה, תושב יפו ונציג בל"ד במפלגתו, תועד ממושכות בשלושה אירועים לפחות ללא מסכה על פניו. בשבת שעברה הוא השתתף בהפגנה בנמל יפו "לזכר משט המרמרה ולהסרת המצור על עזה". הוא הגיע לאירוע לבוש חולצה שעליה הודפסה מפת מדינת ישראל ולצדה הכיתוב "פלסטין" ו-"יפו-עזה, עם אחד סוגיה אחת".

 

ביום ראשון השתתף אבו שחאדה בהפגנה שנערכה בעיר במחאה על מותו של איאד אלחלאק, ויום למחרת, כאמור, ערך אבו שחאדה ביקור תנחומים בבית משפחת המנוח בשכונת ואדי ג'וז בבירה. "אני הייתי מהאנשים שהכי הרבה שמרו כי אני סובל מאלרגיה כל השנה", אמר לאולפן ynet. "בהחלט לא רציתי להסתכן ולא לסכן אף אחד אחר. נזהרתי ונשמעתי להוראות משרד הבריאות ולקחתי את זה בשיא הרצינות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ייכנס לבידוד יחד עם עוד שלושה ח"כים מסיעתו. עודה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים